Citat:
Jo, jag har ju köpt lite saker från Amazon de sista åren, alltid fått via Airmee som kört last mile. Gillar inte riktigt det leveranssättet, men för mig har Airmee funkat betydligt bättre än Post Nord. Det lite dumma med Airmee är att de levererar mellan 17-22 och att man får passa på dem. Men nu har jag äntligen upptäckt att man kan få levererat till I-Boxen som finns placerad ute lite här och var, det är väl Airmee som levererar dit. Sen kan man även få till Instabox och andra leveranslösningar via Amazon med.
Jo det är sjukt detta med leverans från Amazon. Samma dag som du typ beställer kan Omar skicka SMS att han är utanför dörren med ditt paket... Extremt svårt att konkurrera med. Enda blir ju som jag skrev mer lokalkärlek att man är villig att betala lite extra för att ha en fysisk butik nära.
Sedan blir det ju säkert så att om man kollar på det stora hela. Så även om nätet kanske Amazon bidrar ändå till det lokala. Omar måste ju få lön tex. De som transporterar saken måste få lön. Att bara köpa bidrar till den lokala ekonomin.. Fastän jag faktiskt vill att ställen som Elgiganten fysiska butiker ska finnas kvar.
Sedan blir det ju säkert så att om man kollar på det stora hela. Så även om nätet kanske Amazon bidrar ändå till det lokala. Omar måste ju få lön tex. De som transporterar saken måste få lön. Att bara köpa bidrar till den lokala ekonomin.. Fastän jag faktiskt vill att ställen som Elgiganten fysiska butiker ska finnas kvar.
Jag vill också att Elgiganten och Netonnet ska finnas kvar. Det är även bra rent konkurrensmässigt om de finns kvar på marknaden, för då måste ju Amazon lägga sig en bit under dem. Tror att rätt många resonerar som du och jag här; att man kan tänka sig betala någon eller några hundringar mer i en fysisk butik och få med sig varan över disk direkt, men om det skiljer en tusenlapp så kör man via nätet, då blir det liksom värt det.