2025-12-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Kan bara hålla med dig. Självklart blir det ett folkutbyte. Det är ju inte ens särskilt tyst heller. Utan det skaver nog hos väldigt många. Men en majoritet har investerat lite för mycket i sin tro på vänsterpolitik eller andra av eliten pådyvlade åsikter för att våga erkänna det ens för sig själva. Istället försöker man undvika det.

Ja det har du visserligen rätt i det är inte så tyst längre. Det finns en hel industri uppbyggd på massinvandringen läkare, psykologer, tolkar, socialsekreterare m.m. Även rättsväsendet kan expandera pågrund av massinvandringen.

Somliga högre tjänstemän har ju också levt gott och låtsas att kejsaren har så fina kläder så för att få sitta kvar vid köttgrytorna. Många av dessa är att betrakta som landsförrädare som bidragit till att förändra Sverige i grunden till det sämre.
För många andra är det som du säger svårt att erkänna att man är grundlurade.
Citera
2025-12-02, 22:08
Medlem
Du kanske ska börja med att analysera din omgivning där i din stad genom att betrakta de unga. De som kommer vara medelålders om 25-30 år. Tänk bort alla över 25. För det är där du ser framtiden. Ser du fortfarande en majoritet svenskar i den generationen? Kommer du fortfarande se en majoritet av svenskar föreslår jag att du tar en tur utanför din svenskbubbla. Sätt dig på tunnelbanan, bussen eller spårvagnen och åk runt till områden långt ifrån där du bor och jobbar så kommer du få se en annan verklighet. Så du slipper vara som Marie Antoinette som satt och pudrade peruken medan lander föll sönder någon mil bort från slottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag bor i innerstan och ser 1000-tals människor varje dag.

Min fråga var Länka någon plats i Sverige där det pågår folkutbyte (massor av svenskar flyttar ut och ersätts med invandrare), typ Tensta eller Rosengård på 1970-talet fast i modern tid. För svårt för dig?
Citera
2025-12-02, 22:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja exakt. Sen finns det ju även de som förnekar att något folkutbyte skulle ske.
Folkutbytet är en konspirationsteori. Den handlar om en plan som utarbetats och genomförs av politikerna mot folkets vilja. Att du ser invandrare på stan är inte hur denna plan yttrar sig. Det är en lömsk och otydlig effekt som först efter flera årtionden når fulländning.

Fransmannen Renaud Camus skrev om denna plan i sin bok Le Grand Remplacement från 2011 och detta sedan han observerat att det bodde invandrare i några franska byar på landet. I Sverige bor invandrarna främst i bostadsområden i några städer, så inte ens där fungerar Camus bok som lägesbeskrivning.
Citera
2025-12-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Paranoid vet jag inte men jag kan läsa. Det finns många i denna tråd som anser att en grupp politiker (möjligen judar) medvetet arbetar för och vill att vita svenskar (och andra vita i västvärlden) byts ut mot mörkhyade personer från Mellanöstern och Afrika. Är inte det en konspirationsteori menar du?

Det finns absolut en del invandrare som inte kan ta sig in på arbetsmarknaden vilka politiska beslut som än fattas. Det har jag inte förnekat. Men det finns också en del invandrare som tar sig in på arbetsmarknaden pga politiska beslut. Det är alltså inte omöjligt som du påstår.

Judar har inte diskuterats i tråden däremot så är det ju mycket märkligt att i princip alla länder i västvärlden blir hårt utsatta för dysfunktionell massinvandring och mångkultur samtidigt.
Jag personligen skyller inte på judar men det finns ju definitivt starka krafter som bryter ner länder i västvärlden med ideologier och mycket destruktiv påverkan på politiken.
Givetvis så är inte allt detta en slump och otur.
Citera
2025-12-02, 22:15
Medlem
Dom har en psykiskt sjukdom där de förnedrats av vita nordliga krigare och försökt att svara med att göra stora pakter med långväga folk. Det är lätt hänt tyvärr. Om man får på käften av tillräckligt många vita nordliga krigare så kan man sen göra en rörelse för invandrare tyvärr. Istället för att ha krigar-kollektiv så lever många nordliga ensamma någonstans och kan bli sjuka i huvudet av att bli misshandlade av andra nordliga krigare. Sånt har hänt. En viktig sak är således att Expo kriminaliseras och att nordliga krigare sätter en gräns på hur mycket stryk de ger till en annan nordlig krigare så att han inte blir en pro-invandrar-terrorist som ett slags självförsvar!
Möjligt att Sara Nilsson är en sådan där pro-orientalisk terrorist som ett ess i rockärmen p.g.a. av sitt typ italienska utseende.
Citera
2025-12-02, 22:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Folkutbytet är en konspirationsteori. Den handlar om en plan som utarbetats och genomförs av politikerna mot folkets vilja. Att du ser invandrare på stan är inte hur denna plan yttrar sig. Det är en lömsk och otydlig effekt som först efter flera årtionden når fulländning.

Fransmannen Renaud Camus skrev om denna plan i sin bok Le Grand Remplacement från 2011 och detta sedan han observerat att det bodde invandrare i några franska byar på landet. I Sverige bor invandrarna främst i bostadsområden i några städer, så inte ens där fungerar Camus bok som lägesbeskrivning.
Här ser du hur verkligheten ser ut:
https://www.migrationskartan.se/

Det som händer är ingen konspirationsteori.
Citera
2025-12-02, 22:23
Medlem
Sladdarens avatar
Vet inte vars Expo vill komma. Ser inte en enda siffra där

Oavsett så föds det många fler invandrare med båda föräldrar ifrån utomeuropeiska hemlandet
så det är en enkel kalkyl att räkna ut när folkutbytet sker.
Citera
2025-12-02, 22:28
Medlem
Ja. En stor del av intelligentsian är involverade i detta förvaltade av massinvandringen. En koloss på lerfötter, ett berg av byråkrater och socialvårdare medan landet sjunker ner i lervällingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Ja det har du visserligen rätt i det är inte så tyst längre. Det finns en hel industri uppbyggd på massinvandringen läkare, psykologer, tolkar, socialsekreterare m.m. Även rättsväsendet kan expandera pågrund av massinvandringen.

Somliga högre tjänstemän har ju också levt gott och låtsas att kejsaren har så fina kläder så för att få sitta kvar vid köttgrytorna. Många av dessa är att betrakta som landsförrädare som bidragit till att förändra Sverige i grunden till det sämre.
För många andra är det som du säger svårt att erkänna att man är grundlurade.
Citera
2025-12-02, 22:30
Medlem
Nej det är ingen teori. Det räcker med att ta en sväng ute i verkligheten. Och har du inte fattat det ännu så får du väl ta dig till de områden du aldrig besöker annars.
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Citera
2025-12-02, 22:31
Medlem
Ja Expo vill givetvis inte att folk ska begripa det för då kommer de själva att förlora sin makt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Vet inte vars Expo vill komma. Ser inte en enda siffra där

Oavsett så föds det många fler invandrare med båda föräldrar ifrån utomeuropeiska hemlandet
så det är en enkel kalkyl att räkna ut när folkutbytet sker.
Citera
2025-12-02, 22:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Nu vet inte jag vilka inlägg du syftar på, men konspirationsteori är ett rätt besvärligt begrepp som lätt kan missbrukas. Det är exempelvis ett faktum att judar är bland de mest invandringsliberala grupperna i västerländska samhällen (åtminstone i Sverige och USA, som är de länder jag själv läst in mig på), har ett oproportionerligt inflytande över ekonomi och politik, och har utgjort en klart oproportionerlig del av de organisationer och individer som drivit på för massinvandring och mångkulturalisering. Detta är extremt väldokumenterat, endast kontroversiellt när det används för att rikta kritik mot judarna som grupp, och det finns en rad orsaker och teorier om orsaker, varav endast ett litet fåtal fringe-teorier kan klassas som "konspirationsteorier".

Sedan är det däremot hyfsat vanligt att folk snöar in på att peka ut en enskild syndabock, antingen det är judar, muslimer, sossar, borgare, kommunister eller kapitalister. Men det är något annat. För att något ska vara en konspirationsteori måste det ju finnas en teori om en konspiration, exempelvis Lilla Saltsjöbadsavtalet, Sions Vises protokoll eller Bat Ye'ors påstående att islamiseringen av Europa beslutades vid Euro-Arab Dialogue 1973-1974. Inte bara ett allmänt "judarna/sossarna/borgarna ligger bakom".

Kanske autistiskt av mig, men jag tror att det är bra att vara noggrann med begreppen och jag har för min del inte sett en enda konspirationsteori framföras i denna tråd.

Jag skulle säga att det är en konspirationsteori att tro att ett gäng politiker ligger bakom det så kallade ”folkutbytet” i västvärlden. Sen om dessa politiker är judar eller ej kanske det finns delade meningar om.
Senast redigerad av JeffDavis 2025-12-02 kl. 22:41.
Citera
2025-12-02, 22:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Judar har inte diskuterats i tråden däremot så är det ju mycket märkligt att i princip alla länder i västvärlden blir hårt utsatta för dysfunktionell massinvandring och mångkultur samtidigt.
Jag personligen skyller inte på judar men det finns ju definitivt starka krafter som bryter ner länder i västvärlden med ideologier och mycket destruktiv påverkan på politiken.
Givetvis så är inte allt detta en slump och otur.

Du har därmed framfört en konspirationsteori. Tack för att du visade med all tydlighet vad jag menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in