Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-02, 14:04
Medlem
Henselons avatar
Kan man gå "under radarn" som Svensk medborgare i mindre byar/städer, främst norrut?

För mig har väggarna krympt in nåt oerhört och känner galenskapen bli för mycket i Svedala.
Är medelålders och vill göra något annorlunda innan jag dör. Svedala är ett bisarrt, själsdödligt land.
Tänkte på George Orwells "The Animal Farm" när allting bara blir mer meningslöst/själsdödande i detta land.

Är fullt beredd att lämna denna planet inom några år men som sagt, vill uppleva något annat än en skitpension/tillvaro i detta sinnessjuka land.

Så kan Argentina vara något, åtminstone under några år?
Citera
2025-12-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Kan man gå "under radarn" som Svensk medborgare i mindre byar/städer, främst norrut?

För mig har väggarna krympt in nåt oerhört och känner galenskapen bli för mycket i Svedala.
Är medelålders och vill göra något annorlunda innan jag dör. Svedala är ett bisarrt, själsdödligt land.
Tänkte på George Orwells "The Animal Farm" när allting bara blir mer meningslöst/själsdödande i detta land.

Är fullt beredd att lämna denna planet inom några år men som sagt, vill uppleva något annat än en skitpension/tillvaro i detta sinnessjuka land.

Så kan Argentina vara något, åtminstone under några år?

Har du något av värde att erbjuda i denna fiktiva by i Argentina?

Eller hur hade du tänkt tillbringa dagarna där?

Det framgår inte riktigt på vilket sätt du ogillar Sverige. Är det mer sociala och varma människor du söker? Talar du spanska? Eller hur hade du tänkt kommunicera i denna by i ett spansk språkligt land?
Citera
2025-12-02, 15:24
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Har du något av värde att erbjuda i denna fiktiva by i Argentina?

Eller hur hade du tänkt tillbringa dagarna där?

Det framgår inte riktigt på vilket sätt du ogillar Sverige. Är det mer sociala och varma människor du söker? Talar du spanska? Eller hur hade du tänkt kommunicera i denna by i ett spansk språkligt land?

Språket lär man sig snabbt.
Hur tillbringar du dagarna i Sverige? Hur vill du dö?
Pengar har jag litet, men "utbytet" handlar inte om detta.
Jag vill "gå" när det känns rätt och på mina villkor!
Citera
2025-12-02, 21:04
Medlem
ILoveKnarks avatar
Det bästa du kan göra är att åka dit. Gillar du inte åker du hem igen

EDIT:

Se hur det är, känna om det är ett ställe för dig etc.
Sånt är viktigt när man ska leva och bo nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in