2020-11-22, 09:16
Medlem
Narutoshippchops avatar
Dollarstore har stolt spelat julmusik i butiken sedan i början på November när de fyllde butiken med julpynt. Fy fan.
Citera
2020-11-22, 09:26
Medlem
Ghastens avatar
Butiker från 1 december. Hemma året om om man gillar sån musik. Lyssnar på jingle bells varje morgon innan jobbet.
Citera
2020-11-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Butiker från 1 december. Hemma året om om man gillar sån musik. Lyssnar på jingle bells varje morgon innan jobbet.

Det här får bli även mitt svar.

Ibland blir jag sugen på julmusik till och med under sommaren - och varför inte? Butiker och allmänna platser bör dock hålla sig i skinnet till iallafall december, helst en bit in.

Ett större problem är dock valet av julmusik. Klassiska julsånger och christmas carols är underbart och stämningsfult; någon slumpmässigt vald popstjärna som krystar fram någon vidrig sörja på sitt egna "konstnärliga" sätt är nästan aldrig okej.
Citera
2020-11-22, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Dollarstore har stolt spelat julmusik i butiken sedan i början på November när de fyllde butiken med julpynt. Fy fan.

Löjligt, men så är ju Dollarstore en jävla skräpbod.
Citera
2020-11-22, 15:39
Medlem
Ha ha. Häromdagen var min granne som bor ovanför mig jobbig och spelade störig hip hop skit från sin öppna balkongdörr.(bor många invandrare i min trappgång). Mitt knep mot detta var att ta ut mina stereo högtalare på min balkong och spela Jingle Cats på väldigt hög volym. (Jingle Cats är riktig smaklös julmusik med katter som jamar jullåtar)

Det dröjde inte länge förrän grannen slängde igen sin balkongdörr och stampade i golvet.

Senare på dagen stack grannen i väg nånstans och då hördes ingen hip hop musik förrän senare på kvällen. Då hade jag några kompisar på besök och vi spelade lite 90 tals klassiker som Ace of base och annat.

I Karlskrona (där jag bor) har Åhlens börjat spela julmusik. Men jag tycker de borde vänta till December i alla fall. Maxi stormarknad har spelat någon dag men oftast inte än så mycket (Beror kanske på vem som väljer musiken under dagen)
Citera
2020-11-22, 21:06
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Löjligt, men så är ju Dollarstore en jävla skräpbod.

Ja, men en ok affär att köpa billig djurmat och toapapper i.
Citera
2020-11-23, 07:16
Medlem
orrtupps avatar
Svår och viktig fråga, men nu har jag det korrekta svaret. Skyltsöndagen/första advent är första godkända tillfälle. Nästa läge är Lucia, sen får man vänta tills dan före dopparedan och sedan är det bara att brassa på hela julhelgen men sedan blir det knepigt!

Är det ok att köra på oavbrutet till tjugondaknut eller bör man hålla sig till själva helgerna?

Att börja julpynta och spela julmusik för tidigt bidrar till att döda julen.
Citera
2020-11-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
En dag före jul är okej men inte en jävla månad före.
Star FM började redan i november
Citera
2020-11-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhorse
Jag tycker det är okej att spela julmusik i butiker inom december, men tycker synd om de som jobbar där och tvingas höra på det 8h om dagen. Men där hemma får man väl höra på julmusik fast på midsommar om man känner för det .
Man kan ju undra hur redaktionen på Star FM orkar med all julmusik som går ut i etern
Citera
2025-12-02, 18:43
Medlem
MarioMerolas avatar
finns ju också julmusik med ett budskap och med texter som handlar om tiden innan jul, all ångest och all brist på närhet som människor ibland lider av
https://open.spotify.com/playlist/2mD2nAhpjrnUgjjXJx6DnV?si=KfIwWLfZTIuQIlFCsBSv8Q
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in