Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-02, 15:18
Medlem
Hej!

Är 600/50 en bra uppladdningshastighet för att spela online fps som cs osv? Just nu kommer endast jag spela online på pc och sambon kommer väl streama serier på tv.

Nedladdningshastigheten kommer funka bra då vi är två i hushållet, skulle jag tro.

Om min sambo också får för sig att spela online kommer 50mbps räcka för oss båda?
Citera
2025-12-02, 15:22
Medlem
HorusLupercals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Hej!

Är 600/50 en bra uppladdningshastighet för att spela online fps som cs osv? Just nu kommer endast jag spela online på pc och sambon kommer väl streama serier på tv.

Nedladdningshastigheten kommer funka bra då vi är två i hushållet, skulle jag tro.

Om min sambo också får för sig att spela online kommer 50mbps räcka för oss båda?

Hastigheten har inget större påverkan på onlinespel av den typen. Handlar mer om ping-tider.
Vad du anger bör räcka och bli över utan problem.
Citera
2025-12-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Hej!

Stabil ping är viktigare
Hastigheten spelar typ ingen roll
Citera
2025-12-02, 18:06
Medlem
datalogs avatar
600/50 låter som Tele2s koax, vilket är suboptimalt för spelade oavsett vilken hastighet du väljer p.g.a. högre ping. Ren fiber hade varit bättre. Angående hastigheten så spelar det ingen större roll, du kommer få samma spelupplevelse på lägre hastigheter med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in