2025-12-02, 16:29
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Är det Zelenskyjs fickor som hållt ryssen stången i flera år? Jävla bra fickor får jag säga.
Tror knappast att Zelenskyj har gett Putin några pengar.
2025-12-02, 16:31
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Varför ondgör ni ryssapologeter för vad vi svenskar gör för våra pengar? Det ni borde oja er för, är vad Putin gör med den ryska ekonomin? Där kan vi snacka om svinn.
När och var blev jag en rysskramare?
Jag skiter fullständigt i både Ryssland och Ukraina, jag ser hellre att vi lägger dessa miljarder på äldreomsorgen och sjukvården här i Sverige.
2025-12-02, 16:31
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Exakt så. Putin valde brottets bana långt innan 2014 och slår man in på den vägen finns ingen återvändo. Han måste fortsätta på den inslagna vägen och fortsätta framåt. Som någon skrev, han kan inte pensionera sig, skriva sina memoarer, börja med golf och hämta barnbarnen på dagis. Om han skulle göra det så skulle han hållas ansvarig för vad han har gjort och hamna i fängelse. Han kunde inte låta Ukraina bli mer demokratiskt, mindre korrupt etc. och närma sig väst för då hade Ryssar sett detta och sagt att "Vi vill bli som Ukraina" vilket hade betytt slutet för Putins diktarur. Dessutom innebar kriget en distraktion för befolkningen, precis som du skriver en "extern fiende" och en möjlighet att förbjuda medier, inskränkt yttrandefrihet och.likn. på lösa grunder.

Well said! 👍
2025-12-02, 16:40
Medlem
Giant Squids avatar
Vad hände med billigare el och den där falukorven Ebba viftade med som skulle bli halva priset.
Förrädare.
2025-12-02, 16:56
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
När och var blev jag en rysskramare?
Jag skiter fullständigt i både Ryssland och Ukraina, jag ser hellre att vi lägger dessa miljarder på äldreomsorgen och sjukvården här i Sverige.

Rysskramare eller inte!

Viktigt att visa stöd En del upplever stress över att Sveriges politiker och försvarsmakt är öppna med att Sverige sänder vapen till Ukraina då man känner rädsla för Ryssland. I det läget är det viktigt att tänka på följande:
🔺 Det är väldigt många länder som bidrar. Sverige står inte ensamt.
🔺 Det är viktigt att visa Ryssland att Ukraina får stöd då det ökar sannolikheten för att Ryssland inser att detta är ett krig man inte kommer att vinna särdeles enkelt.
🔺 Sveriges regering skull aldrig gå ut med information om att man sänder vapen om man inte hade tänkt igenom det noga och faktiskt har en strategi bakom sin information.
🔺 Det är viktigt med fri media som rapporterar som det är avseende vikten av att försvara Europas frihet mot tyranner.
🔺 För Ukrainas folk är det oerhört viktigt att veta om att Europas länder ger sitt aktiva militära vapenstöd.
2025-12-02, 17:09
Medlem
AlanGarners avatar
Antagligen den bäst investerade miljarden i år! Den galne diktatorn Putin är det enskilt största hotet mot Europa sen Hitler. Ju längre han blöder desto mindre kraft har han att slå mot Europa. Så snart han vunnit i Ukraina så står Sverige/Finland, Baltikum och Polen på tur. Han annexerar nog bara Ungern. Som sagt tidigare i tråden, kriget för Europa är ju i Ukraina, så bättre att spendera pengarna där än på svensk försvar mot samme storhetsvansinniga diktator.
2025-12-02, 17:11
Medlem
AlanGarners avatar
Om man får vara krass är 300 miljoner kaffepengar jämfört med tusentals döda svenska soldater. Ukraina tar hela smällen för Europa och allt de kräver i gengäld är pengar till vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad tror du händer? Att Ryssland invaderar hela Europa? Ganska osannolikt faktiskt.

Dessutom är det väl lite fegt att låta Ukraina ta hela jobbet. Om nu ryssarna är så farliga så borde väl deras "allierade" också ställa upp i kriget och inte fegt sitta och värma röv i sina stugor. Påminner mig om skoltiden då det fanns vissa som gjorde snöbollar, men inte vågade vara med i själva snöbollskriget...

OnT: Vi kan kallt räkna med att minst 30% av denna miljard försvinner i korruption.
2025-12-02, 17:12
Medlem
Sverige är som vanligt ett av de minst diplomatisk lagda länderna. Att landet numera bara är en vasallstat, kontrollerad av amerikanska neocons är ganska uppenbart.

🔺 Det är viktigt att visa Ryssland att Ukraina får stöd då det ökar sannolikheten för att Ryssland inser att detta är ett krig man inte kommer att vinna särdeles enkelt.
De har redan vunnit kriget. Nu handlar det bara om hur det skall avslutas.

🔺 Sveriges regering skull aldrig gå ut med information om att man sänder vapen om man inte hade tänkt igenom det noga och faktiskt har en strategi bakom sin information.
Sveriges regering består av landsförrädare och ingen startegi ligger bakom. Ulf gör som USA:s djupa stat, WB och WEF säger till honom. Han är bara en lakej.

🔺 Det är viktigt med fri media som rapporterar som det är avseende vikten av att försvara Europas frihet mot tyranner.
Svenskarna är helt klart Europas mest indoktrinearde folk. Och självfallet kan den som är indoktrinerad inte förstå att han är indoktrinerad.

🔺 För Ukrainas folk är det oerhört viktigt att veta om att Europas länder ger sitt aktiva militära vapenstöd.
Lejonparten av befolkningen som finns kvar vill ha slut på kriget. Miljoner har lämnat landet. Ukraina är redan kört i botten. De har dragit en gigantisk nitlott här.
2025-12-02, 17:25
Medlem
Sveriges stöd till Ukraina är typ det enda Sverige gör som man kan känna sig lite stolt över som svensk. Det enda Sverige faktiskt gör helt rätt och där vi framstår som ett föredöme. Mitt enda klagomål är att stödet borde vara ännu större.
2025-12-02, 17:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Rysskramare eller inte!

Viktigt att visa stöd En del upplever stress över att Sveriges politiker och försvarsmakt är öppna med att Sverige sänder vapen till Ukraina då man känner rädsla för Ryssland. I det läget är det viktigt att tänka på följande:
Så som du resonerar så tycker jag att alla skattepengar i Sverige ska omedelbart gå direkt till Ukraina. Blir man sjuk i Sverige så får man betala allt själv, har du barn i skola eller på dagis ja då får man betala själv.
Hoppas att du är rik.

Bara så du vet, Putin var aldrig ens intresserad av Sverige, men det fixade Maggan och Tuffe Uffe till då vi gick med i Nato.
Svenska politiker och EU's politiker vill ha krig, det är där pengarna finns.
2025-12-02, 17:51
Medlem
SamuraiBennys avatar
Jag borde lära mig att stava.

Jag har hört att allt detta givande har med att kämpa mot inflationen på nåt sätt, minns hur snubben sa men jag vet inte jag, är det galet tänkt? Surt iaf att de så gärna glömmer att även om Ryssland är ett skitland så är Ukraina också det, de ligger rätt högt på rankingen av korruption.
Senast redigerad av SamuraiBenny 2025-12-02 kl. 17:51. Anledning: Jag borde lära mig att stava.
2025-12-02, 17:52
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad hände med billigare el och den där falukorven Ebba viftade med som skulle bli halva priset.
Förrädare.

tror hon körde upp den i fittan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in