2025-12-02, 10:08
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du fortfarande inte fattat, vad som händer med Sverige och övriga Europa, om Ryssland vinner?

Nä det har vi inte.. men förklara gärna
2025-12-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Varför fortsätter man skicka miljarder under denna korruptionsutredning som pågår i Ukraina ?

För att väldigt få reser till Stockholm och kräver att pengaflödet upphör.
Så länge folket tyst accepterar stölden av skattepengar så kommer inget förändras.

Vad har du själv gjort för att det här skall upphöra?

Hade jag tillgång till ditt bankkonto så hade jag också varit generös o bjudit alla i min närhet på vad som helst
2025-12-02, 10:56
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ni fattar väl att Ukraina behöver fler förgyllda toastolar.

Om inte ledningen för Ukraina kan köpa fler förgyllda toalettstolar kommer ryssland att landsätta trupper på Gotland????
2025-12-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Det låter väl vettigt att svenskarna ska frysa
Istället för ukrainare
Vad blir nästa briljanta ide

På vilket sätt fryser vi pga av att vi stöttar Ukraina i vinter?

Är du helt dum i huvudet, eller bara till huvuddel?
2025-12-02, 11:01
Medlem
Vi ger väl typ 1% av vår BNP till kriget i Ukraina årligen. Är knappast en speciellt stor uppoffring, lite pinsamt att vi inte kan göra mer faktiskt.
2025-12-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Vi låtsas fortfarande att kejsaren har kläder.

JAg har skrivit innan att ni förstår inte hur farligt det är med en svag, homosexuell statsminister som inte vet vad en man är eller hur en man skall agera (se homofilen will smith på oscargalan). Risken för överreaktioner är gigantisk.

Tydligen kräver nu sverige (och danmark), med en homosexuell statsminister känd för att stulit lägenheter från behövande, att man stjäl de ryska tillgångarna (så oväntat) och ger de till ukraina så att de kan fortsätta det meningslösa kriget de inte kan vinna.

Är det inte djävligt konstigt att vi har politiker som är för krig? Brukade inte vårt fokus vara på att få stridigheter att upphöra?

Om man tänker längre än ett år framåt så kanske du förstår varför det finns en vinst i att fortsätta det här kriget för att slippa ett betydligt större om några år.

Men det är väl gör mycket begärt av putindyrkare och annat genetiskt skadat material...
2025-12-02, 11:04
Medlem
Amsvartners avatar
Det är djävligt lätt att skänka bort andras pengar för att se riktigt god ut.

Fy fan.
2025-12-02, 11:05
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Vad har detta med min fråga att göra ?

Alla bidrag både militära och civila till Ukraina, har sin grund i Rysslands aggressionskrig mot Ukraina.
2025-12-02, 11:07
Avslutad
Citat:
Varför fortsätter man skicka miljarder under denna korruptionsutredning som pågår i Ukraina ?

Att Ukraina är korrupt i en omfattning som har betydelse är väl en bög-rysk desinformation liksom så mycket annat ljugande från Kreml?
2025-12-02, 11:08
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag gissar på att 15% äts upp och försvinner. Not great bot terrible.
2025-12-02, 11:08
Medlem
Ganonitos avatar
Varför kan inte politikerna avstå från sina egna löner och skicka dessa till Ukraina istället för att ta av svenska folkets pengar?
2025-12-02, 11:09
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Det är djävligt lätt att skänka bort andras pengar för att se riktigt god ut.

Fy fan.

Problemet Ryssland går inte över när de kastas ut ur Ukraina. Ryska folket är i bredd och volym med på det hela och kommer inte ändra sig.

Det tog decennier av ockupation och enorma medvetna satsningar för att få bort tyska och japanska folken från de totalitära folkmördande diktaturer och tankegods de slogs för till sista blodsdroppen fram till kapitulationen och slutet för andra världskriget. Ryssarna kommer kanske låtsas vända, men det är bara för att bygga upp inför nästa aggression, likt man lyckades lura i Väst efter kalla krigets slut.

För att långsiktigt få slut på Rysslands aggressionskultur, ser jag ingen annan lösning än att landet förr eller senare måste ockuperas, och gå igenom motsvarande reningsbad som Tyskland, och Japan under decennierna efter andra världskriget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in