Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Novorossiya med Krim och Donbas är ryskt och tror du mig inte så lär dig historia och ta en titt på en karta från 1800-talet. Ukraina skapades av kommunisterna och Lenin av politiska skäl men Ryssland erkände ukrainsk självständighet ändå efter vissa villkor som neutralitet och gott sammarbete inom kultur och sovjetindustri ... allt det bruter av råskinnen after statskuppen 2014 i Kiev och här är vi, Ryssland återtar sina gamla territorium. Att dela länder efter folkgrupper ska ska inte vara några problem för se Jugoslavien, eller hur.
Nu tror jag ju inte på fred i närtid men USA är ju inne på rätt väg med Ryssland och man har ju sin egen bakgård att "ta hand om" som Venezuela och Kuba. För USA var Ukraina bara ytterliggare ett misslyckat geopolitiskt äventyr som återigen resulterade i miljoner döda.
Du skriver ju själv att dagens Ryzzland har erkänt områdena som Ukrianska.
Sen har inte Ryzzland ett dugg med att göra hur Ukraina styr sitt land. Att människor som är för mänskliga rättigheter, frihet och demokrati protesterar mot en korrupt leding i Ukraina som går Ryzzlands ärenden är väl alla för som är för just frihet, demokrati och mänskliga rättigheter.
De områden som Ryzzland har ockuperat har aldrig tillhört Ryzzland. Dagens Ryzzland fanns inte ens på 1800-talet.
Men om du vill ta till hur det har sett ut i historien så då borde väl St Petersburg skrivas över till Sverige då?
Jag antar att du är helt okej med att Baltstaterna också tas av Ryzzland helt emot folken som bor där och deras vilja?
När det gäller Jugoslavien så var det nog ett riktigt korkat uttalande du gjorde. Det är ganska stora konflikter i områden där nere än idag. Jösses så mycket trams man ska höra.
Ibland undrar man vad det är för fel på er. Är ni ryssbotar eller trollar ni bara för ett litet skratt eller är ni så jävla dumma på riktigt. Man begriper ju inte längre vad man skriver med för några fåntrattar.