Citat:
Tja. Kanske. Men säg att Pootin gjort kalkylen att Ryssland klarar av att en tredjedel av dessa fartyg ”försvinner”. Kanske tom hälften utan att det nämnvärt påverkar hans ställning i toppen. Då kan det ta många, många år innan Ryssland bryr sig. Ryssland är en krigsekonomi. En tredjedel av alla resurser sägs läggas på militären.
Så länge som den ryska befolkningen har det bra kommer inget ske.
Jag tror vi måste ta fram påken på allvar. Europa gör på tok för litet. Kokas grodan?
Hade jag fått bestämma hade jag för länge sedan stängt ned hela planeten genom att utvisa precis varenda ryss på Europeisk mark. Om något land trilskades, tex inom EU, hade jag verkat för att utesluta landet ur EU och kanske tom jobbat på ett ekonomiskt embargo av landet i fråga. 100% sekundära och vidare sanktioner av alla länder som ens nuddar Ryssland på något sätt ekonomiskt. Allt detta kommer att ske. Men jag tänker att det går lite för långsamt. Dessutom hade jag varit stenhård mot den illegala invandringen från MENA till Europa genam att utnyttja hotet på Ryssland. De kan migrera till något annat land. Jag föreslår Ryssland eller Kina. Lycka till! Det finns en sådan beröringsskräck att lasta illegala migranter på Silja Line-liknande fartyg och deportera dessa med hjälp av militären. Bland alla dessa människor finns en hel del som är lättpåverkade av ryska pengar. Jag hittar inte ens på detta utan detta kommer från alla underrättelsetjänster i väst. Fienden är aktiv! De kallar det hybridkrigföring och det kan vara precis vadsomhelst som förstör på ett sätt eller annat för Sverige. Och med en viss herr T i Vita huset har vi ju dessutom faktiskt skäl att inte kunna luta oss mot USA.
Vad sker på din arbetsplats? Inatt såg jag att de stängde en flygplats i Baltikum igen pga påverkanskampanjer.
Som alltid gäller det att lugnt och metodiskt dra upp den här muren igen. Men det går ju för långsamt. Sverige är ju sjukast i klassen när vi debatterar palestinska eller syriska flyktingars rätt att hänga i Sverige eller skatten på apelsiner. Spionerna finns överallt och det är INTE som på film.
Ju snabbare och hårdare vi är mot Ryssland desto snabbare avslutas det här eländet i Ukraina. Ryska befolkningen måste få känna av eländet. Finns inga alternativ. De bryr sig inte! De stödjer ju för tusan den galna dvärgen!
Ryssland behöver en jävla käftsmäll. Det sker ju men det går ju för i helvitti i ultrarapid.
Slava Ukraini!