2025-11-28, 14:43
Medlem
aina08s avatar
Jag har ett garage på 50kvm med 5 glödlampor som ger katastrofdåligt ljus när man vill göra något i garaget, tex mecka bil osv.
Har länge tänkt montera extra lampor men det finns alltid nåt annat att lägga pengar på.

Nu funderar jag på LED belysning från Jula. Det verkar prisvärt, speciellt på rea men hur bra är dom?
Vad ingår, är det bara själva lysröret eller får man med kablar, på/av knapp osv?
Hade tänkt koppla till eluttag så jag själv kan välja när dom ska lysa medan dom andra gamla tänds med rörelsedetektor.

Jag förstår ju att det finns bättre om man betalar mer men är det någon här som har erfarenhet av Anslut från Jula?
Räcker 2430 lm 22 W per lampa och hur många kan man behöva, 2x2 eller 3x2 (har 2 eluttag)?

Bla kollar på dessa: https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/belysning/inomhusbelysning/led-armaturer/led-armatur-016232/
Citera
2025-11-28, 14:54
Medlem
AnonymHingsts avatar
De där är piss ska du ha något vettigt får du gå upp i storlek exempelvis dessa

https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/belysning/inomhusbelysning/led-armaturer/led-armatur-016233/

Nej det ingår inte knappar och sånt du söker det köper du till. Fan att du ska vara så snål nästan lite äckligt
Citera
2025-11-28, 14:55
Medlem
Man ser ju på bilderna att det är kinesiumplast av sådan kvalité att skiten kommer krackelera vid montage. Buy nice or buy twice som man säger. Passa på att måla golvet ljust så det reflekterar bra också.
Citera
2025-11-28, 17:28
Moderator
Hemelektronik, ljud och bild --> El, VVS och bygg
/Moderator
Citera
2025-11-28, 17:32
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har ett garage på 50kvm med 5 glödlampor som ger katastrofdåligt ljus när man vill göra något i garaget, tex mecka bil osv.
Har länge tänkt montera extra lampor men det finns alltid nåt annat att lägga pengar på.

Nu funderar jag på LED belysning från Jula. Det verkar prisvärt, speciellt på rea men hur bra är dom?
Vad ingår, är det bara själva lysröret eller får man med kablar, på/av knapp osv?
Hade tänkt koppla till eluttag så jag själv kan välja när dom ska lysa medan dom andra gamla tänds med rörelsedetektor.

Jag förstår ju att det finns bättre om man betalar mer men är det någon här som har erfarenhet av Anslut från Jula?
Räcker 2430 lm 22 W per lampa och hur många kan man behöva, 2x2 eller 3x2 (har 2 eluttag)?

Bla kollar på dessa: https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/belysning/inomhusbelysning/led-armaturer/led-armatur-016232/
Såg dem på Jula häromdagen och de ser exat likadana ut som Clas Ohlssons motsvarighet, de är klart värda pengarna, lyser bra och är relativt lätt monterade. Det enda är att byglarna man skruvar i taket är i mjukt material och gärna böjer sig, om det är samma som COs, men det går att böja tillbaka och när de väl sitter på plats är de kanon.
Citera
2025-11-28, 17:48
Avstängd
Citat:

Det där är bara skit satsa på lite bättre grejer och gå upp lite i pris!
Citera
2025-11-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Man ser ju på bilderna att det är kinesiumplast av sådan kvalité att skiten kommer krackelera vid montage. Buy nice or buy twice som man säger. Passa på att måla golvet ljust så det reflekterar bra också.

Har monterat både den korta och den långa.
Lättjobbade, bra ljus och bra materialval.

Kabelanslutningen är enkel och snabbjobbad clip-in fäste; skala kabel, tryck in och känn så det biter. Klarrt!

Mycket prisvärda och bra armaturer.
Citera
2025-11-29, 06:44
Medlem
killawifes avatar
Jag har de där från Jula för 99:- och de lyser ju och så, bättre än en vanlig glödlampa men för ett riktigt mek-garage så är de för veka. I mitt förra garage så hade jag två st 2x36w vanliga lysrörsarmaturer och de gav riktigt bra ljus. Men vill du ha nåt modernt och riktigt bra så kolla på s.k Hexagon led-ramper. Finns på typ Temu och liknande sajter. De ger kanonbra väl flödande ljus. Och man kan köpa dem med justerbart ljus så man kan välja om man vill ha mer gult ljus eller blåare.
Citera
2025-11-29, 16:11
Medlem
Citat:

Har 2 stora i mitten och 4 st närmare väggarna i mitt garage, riktigt bra ljus.

Har likadana i mitt gamla garage, suttit där i många år nu. Inget krångel, bra ljus. Enkla att montera.

De är lätt att sätta ihop flera efter varandra, så klart prisvärt att köpa några stycken nu när det var rea på dem
Citera
2025-11-30, 15:37
Medlem
aina08s avatar
Tack för era svar.
Lite blandat men det verkar som att dom som testat är nöjda medan andra som inte testat utgår ifrån att det ska vara skräp
Grejen är att med det priset kan jag köpa många och om någon är dålig eller går sönder är det bara att köpa en ny.
Jag förstår att det finns massor av andra som är bättre, men då också dyrare.
När man läser recensionerna på produktens sida verkar dom flesta även nöjda där, med 4,7 i totalbetyg med över 2000 recensioner. Totalt värdelösa bör dom ju inte vara då...
Citera
2025-11-30, 22:49
Medlem
Citat:
Tack för era svar.
Lite blandat men det verkar som att dom som testat är nöjda medan andra som inte testat utgår ifrån att det ska vara skräp
Grejen är att med det priset kan jag köpa många och om någon är dålig eller går sönder är det bara att köpa en ny.
När man läser recensionerna på produktens sida verkar dom flesta även nöjda där, med 4,7 i totalbetyg med över 2000 recensioner. Totalt värdelösa bör dom ju inte vara då...

Köpte 4 st själv idag, då jag tack vare din tråd såg att det var rea på dem, och ändå planerat att köpa dem.
Citera
2025-11-30, 23:00
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Tack för era svar.

Blanda med några som har varmare färg också. 50/50 brukar bli bra. Annars blir det väldigt industrilokal av det hela och inte speciellt lockande att vistas en längre stund i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in