Citat:
Ursprungligen postat av
Rimligsnowflake
Varför berättar Jacke om mammans missbruk i en podd? Räcker det som "bevis"?
Tror du allt som hände hamnade i soc anteckningar, hon kanske var skitbra på att mörka. Därav att hon inte dök upp på de flesta möten eller ställde in pga "sjuka barn"?
Hon fick väl behålla de andra barnen, för att hon utmålade att J var problematisk och borde placeras för hon klarade inte av honom.
Men, jag har ingen aning. Antagligen lika lite som alla andra, förutom hon. Jocke var ju ett barn, ska han blameas för att han inte minns allt/har felaktiga minnen?
Men om mamman vill motbevisa allt, tänker jag att hon har lika stor rätt att begära ut journaler och dokument även hon?
Och. Boken kom 2017. Varför tyckte bröderna att det var heeelt ok att hänga med Jocke 2018-2023?
Vart berättade Jacke om det extremt omfattande missbruket?
Som jag minns det sa Jacke att mamman skadade sig, fick smärtstillande tabletter hon blev beroende av, och sen lyckades sluta med tabletterna/missbruket.
Jag har inget minne av att Jacke berättade om ett extremt omfattande missbruk, men du får gärna hänvisa till det med tidsstämpel.
Enligt Jocke såg ju soc igenom mamman, enligt Jocke såg ju soc att mamman var problemet och inte Jocke. Men nu säger du att mamman hade ett
extremt omfattande missbruk, men samtidigt är extremt smart och lyckas dölja det ifrån soc under hela Jockes uppväxt?
Jocke ska inte beskyllas för det han gjorde som barn. Men han kan beskyllas för att han som vuxen går ut och anklagar sin mamma för extremt grova saker utan bevis.
Mamman har ju försökt berätta sin sida, och Jocke blev skogstokig, skrek och hotade mamman.
Bröderna tyckte inte boken var okej. Bröderna och Jocke blev extremt osams när Jocke släppte boken.