2025-11-28, 16:05
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?

Du sväljer alltså allt som EXPO skriver?

Ja tacka fan för att Sverige ser ut som det gör när det finns sådana som dig.

Du samt de röstat på detta borde ha fullt ekonomiskt ansvar för det ni har ställt till med.
Citera
2025-11-28, 16:05
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Gaslighting av EXPO, inte oväntat
Citera
2025-11-28, 16:09
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Gaslighting av EXPO, inte oväntat

Det är exakt vad det är. Bara en kvinnomisshandlande gaslightande psycho skulle påstå det expo påstår.

Och då är jag inte ens nationalist själv. Men folkutbytet är ett faktum. Alla som lever i Sverige ser ju att folket håller på att bytas ut. Det räcker fan med ögon att se med. Förnekar man det så ljuger man i syfte att manipulera och gaslighta - precis som en kvinnomisshandlare som anser att det är hon som gör att han slår henne.
Citera
2025-11-28, 16:15
Medlem
AlanGarners avatar
Här är en meta studie som citerar ett stort antal undersökningar på ämnet:

https://journals.sagepub.com/doi/10.1002/per.2027

Notera att det här alltså gäller socialkonservativa värderingar (förknippat med låg intelligens), men inte i samma grad ekonomiskt konservativa värderingar. Alltså kan man dra slutsatsen att SD-väljare (ett socialkonservativt parti) har lägre intelligens än snittet.

Citat:
Ursprungligen postat av Linnea59
Visa mig gärna den "forskningen"😄
Citera
2025-11-28, 16:17
Medlem
AlanGarners avatar
Nej, det finns många artiklar på ämnet där man undersökt den kognitiva förmågan hos människor med socialkonservativa värderingar och kommit fram till att det finns statistiskt säkerställd evidens att socialkonservativa har låg intelligens jämfört bed befolkningen i snitt. Här är en meta studie:

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Källa: En genusvetare med grönt hår som inte kan definiera vad en kvinna är.
Citera
2025-11-28, 16:19
Medlem
Om du har en negerpappa och en svensk vit mamma så ser jag dig inte som helsvensk helt ärligt och jag tycker absolut sånna personer ses som folkutbyte.
Citera
2025-11-28, 16:28
Medlem
Alla som överhuvdtaget har en hjärna kan väl se vad som händer på gator och torg.
Det kanske inte går så fort som vissa påstår med det är en oundviklig utveckling.
Redan idag så väl den officiella siffran runt 25% utlänningar.
Invandrarfamiljer, speciellt MENA föder mycket fler barn än svennebanan familjer.
Bara någon som vill dölja fakta kan säga något annat.,
Citera
2025-11-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Om du har en negerpappa och en svensk vit mamma så ser jag dig inte som helsvensk helt ärligt och jag tycker absolut sånna personer ses som folkutbyte.
Svensk är du om du har två etniskt föräldrar.

Jag tex är inte svensk, mamma svensk och pappa amerikan.

Jag kan aldrig bli svensk, och jävla tur det, superpinsamt att vara svensk då svenskar har fruktansvärt dåligt rykte och är synonymt med att vara lite dum, därav begreppet "dumb swede".
Citera
2025-11-28, 16:30
Medlem
Julskinkatos avatar
Att det pågår ett folkutbyte är ett faktum, det är bara att se sig om i vilken stad som helst i Sverige. Eller att titta på SCBs statistik.

Expos agenda är som vanligt att ljuga och förvanska. Man går ju i täten för folkutbytet, det är ett uttalat mål att omvandla Sverige till ett multikultuland där svenskar är i minoritet, pga vår påstådda farlighet. Expo är nått väldigt sjukt.

Man måste vara en idiot för att inte se det pågående demografiska enorma skiftet. Dock kan man konstatera att när det gäller hjärntvätt så är akademiker lika känsliga för det. Som DNs läsare.
Citera
2025-11-28, 16:38
Medlem
AlanGarners avatar
Oj! Nu blev det tyst? Otippat…

Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Här är en meta studie som citerar ett stort antal undersökningar på ämnet:

Notera att det här alltså gäller socialkonservativa värderingar (förknippat med låg intelligens), men inte i samma grad ekonomiskt konservativa värderingar. Alltså kan man dra slutsatsen att SD-väljare (ett socialkonservativt parti) har lägre intelligens än snittet.
Citera
2025-11-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Malmö är ett bra exempel av många liknande städer i Sverige!
Om man inte tror på folk utbyte så kan man ta en veckas semester där och åka runt i stan besöka skolor och bara insupa atmosfären i staden och bilda sig en uppfattning om huruvida befolkning är utbyt eller inte!
Åk kollektiv och se vem som kör bussen och vilka som åker i den samma, åker taxi och se vem som kör den samma! Kolla vad det är för butiker du ser runt om i staden osv mm.

Ja att ignorera faktan för att istället bedriva ”egen research” är helt klart den bästa metoden om man vill finna stöd för olika konspirationsteorier.
Citera
2025-11-28, 16:42
Medlem
Med att bara räkna två senaste generationerna så kommer det i princip knappt finnas "invandrare" om typ 30 år då generationer därefter anses vara "svensk" dock många med troligtvis annan kultur och religion,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in