2025-11-27, 18:38
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag har svårt och tro det. Det är ju en ganska stor process att anmäla någon för våldtäkt. Du måste ju va en fullfjädrad kallhamrad lögnare för att klara av att ljuga så. I det aktuella fallet är jag fullständigt övertygad att här skedde det en våldtäkt till 100%, åtminstone enligt mig.
Vad jag vänder mig emot är att man verkar ta så stor hänsyn till begreppet "Jag frös". Hur ska man som man försvara sig mot det. Det är ju omöjligt.
Men tack för ditt svar.
Citera
2025-11-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Vad jag vänder mig emot är att man verkar ta så stor hänsyn till begreppet "Jag frös". Hur ska man som man försvara sig mot det. Det är ju omöjligt.
Men tack för ditt svar.
Om du närmar dig en tjej i sängen och hon ligger helt stilla, eller du får inget gensvar. Då fortsätter man ju inte. Tycker det är ganska så enkelt egentligen.
Citera
2025-11-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han har varit känd sedan han var en liten påg. Han gjorde debut i tv i julkalendern Trolltider som endast 4 år.

Det är det ord alla numera använder för att slippa behöva förklara varför de inget gjorde. Innan detta blev standard var det ingen som sa så utan då kämpade de istället emot, alltså de som verkligen blev våldtagna. Att det är en direktöversättning från engelska är inte svårt att förstå och då betyder det att man pausar sitt agerande.
Har en kompis som verkligen blev våldtagen och det var långt innan man började prata om detta med att ”frysa”. Och hon gjorde just det. Inte heller anmälde hon våldtäkten. Till viss del för att hon mådde så dåligt av att hon inte hade kämpat emot.
Citera
2025-11-27, 23:53
Medlem
Kan det vara Joh*n Gl*ns?
Citera
2025-11-27, 23:59
Medlem
ghty43s avatar
Helsingborgs TR B 9622-24 Aktbil Dom 20250509
https://gofile.io/d/w24P0s
Citera
2025-11-28, 08:23
Medlem
Citat:
Nu överdriver du och generaliserar kraftigt.

Nja men det behövs ju inga bevis för att döma någon för våldtäkt det räcker med en anklagelse och hörsägen
Citera
2025-11-28, 08:41
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Om du närmar dig en tjej i sängen och hon ligger helt stilla, eller du får inget gensvar. Då fortsätter man ju inte. Tycker det är ganska så enkelt egentligen.
Du väljer dina ord med en enkel förklaring.
Man kan ligga helt still nån stund i en sexakt, t.ex vid smekningar, onanera eller utför oralsex på varandra. Många kvinnor kanske också väntar på att mannen tar första steget.

Vi säger at du träffat en kvinna på krogen där ni hånglar. Ni går sen hem till dig där ni vänslas lite till, och sen hamnar i säng . Du tror det kommer bli sex medans hon kanske bara vill sova.
Du börjar nu smeka henne, hon ligger helt stilla men låter dig fortsätta. Säger inte ifrån eller tar bort dina händer. Hon har hamnat i ett "Jagfrös"-tillstånd. Detta märker inte du, hon verkar ju med på det, så du fortsätter med oralsex och du använder fingrar under akten. Du märker dock att den respons du förväntat dig inte finns. Så du avbryter istället.
När i detta scenario skulle du, som tycks kunna läsa av allt vad kvinnan vill. När skulle du avbryta?

Om detta scenario skulle anmälas har du begått en fullbordad våldtäkt. Utan att ens vetat om det, eller haft intentionen, har du begått ett grovt brott.
Och hur tänker du försvara dig när hon gråtande i rättsalen säger att hon ville inte men hon "frös".
Senast redigerad av BananKlase 2025-11-28 kl. 08:50.
Citera
2025-11-28, 09:25
Medlem
Citat:
Man kan ligga helt still nån stund i en sexakt, t.ex vid smekningar, onanera eller utför oralsex på varandra. Många kvinnor kanske också väntar på att mannen tar första steget.

Vi säger at du träffat en kvinna på krogen där ni hånglar. Ni går sen hem till dig där ni vänslas lite till, och sen hamnar i säng . Du tror det kommer bli sex medans hon kanske bara vill sova.
Du börjar nu smeka henne, hon ligger helt stilla men låter dig fortsätta. Säger inte ifrån eller tar bort dina händer. Hon har hamnat i ett "Jagfrös"-tillstånd. Detta märker inte du, hon verkar ju med på det, så du fortsätter med oralsex och du använder fingrar under akten. Du märker dock att den respons du förväntat dig inte finns. Så du avbryter istället.
När i detta scenario skulle du, som tycks kunna läsa av allt vad kvinnan vill. När skulle du avbryta?

Om detta scenario skulle anmälas har du begått en fullbordad våldtäkt. Utan att ens vetat om det, eller haft intentionen, har du begått ett grovt brott.
Och hur tänker du försvara dig när hon gråtande i rättsalen säger att hon ville inte men hon "frös".

Det går inte att försvara sig mot och det går inte att avgöra säkert ifall sexet är lagligt eller inte, låta bli att ligga är ända säkra sättet att inte åka dit för våldtäkt eftersom ett enkelt missförstånd kan ge dig 3 år eller bara ligga med tjejer som skriker "fuck me" som värsta porrfilmen
Citera
2025-11-28, 09:51
Medlem
Citat:

Det va enbart min personliga ståndpunkt jag redogjorde, och som jag baserar på min erfarenhet.
Citera
2025-11-28, 10:26
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Det va enbart min personliga ståndpunkt jag redogjorde, och som jag baserar på min erfarenhet.
Och vad är din personliga ståndpunkt i det scenario jag målade upp?

"Om du närmar dig en tjej i sängen och hon ligger helt stilla, eller du får inget gensvar. Då fortsätter man ju inte."
Du kanske borde fortsätta iaf för att kolla att hon lever
Citera
2025-11-28, 10:27
Medlem
Citat:

Samtyckeslagen har fått kritik just av skälet att de går inte att förutse vad som är lagligt och olagligt, ett simpelt missförstånd ger 3 års fängelse
Citera
2025-11-28, 10:30
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Och vad är din personliga ståndpunkt i det scenario jag målade upp?

"Om du närmar dig en tjej i sängen och hon ligger helt stilla, eller du får inget gensvar. Då fortsätter man ju inte."
Du kanske borde fortsätta för att kolla att hon lever iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in