2025-11-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är du som har helt fel och borde läsa på. Det smäller med 120 dB inne i sovrummet och kulan passer höftbenet och sätter sig i underhudsfettet under högra bröstet. Hon skulle garanterat vakna precis som hon gjorde den gången hon blev slagen med en hammare i huvudet.

Att det smäller med 120 db vet man väl inte? Men enligt provskjutningen var det åtminstone 90 db vilket är högt nog för att folk borde ha vaknat.
Citera
2025-11-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Men i själva underlakanet borde ju skotthål och blod setts? Om det inte fanns hål/blod i dem borde ju inga finnas i sängen.

Var var barnen, sov de hemma? I så fall borde de ju också ha vaknat av skotten. Jag har stått på en skjutbana bredvid en pistol som avlossades, jag blev halvt döv. I ett litet sovrum borde ljudvolymen blivit ännu högre och inte gått att missa av någon i huset.

Jag tror inte Sara bryr sig så mycket om de "miljoner i skadestånd" folk pratar om i tråden. Hon vill nog bara fråntas skulden att ha dödat någon.
Sara hade en ljuddämpare på pistolen när hon sköt men hur mycket det dämpar det vet jag inte
Citera
2025-11-27, 15:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldBabar
Att det smäller med 120 db vet man väl inte? Men enligt provskjutningen var det åtminstone 90 db vilket är högt nog för att folk borde ha vaknat.

120 dB säger utredaren i Aftonbladet. 90 dB var i sovrummet intill där Helge och barnen ska ha varit.
Citera
2025-11-27, 15:34
Medlem
Citat:
120 dB säger utredaren i Aftonbladet. 90 dB var i sovrummet intill där Helge och barnen ska ha varit.

Okej. Läste om det i fupen igår men kan ha snurrat till det. Ska se om jag hittar det. Lite googling gav ivf att 90 db är typ som en gräsklippare el motorsåg. Det borde ju räcka för att väcka folk.
Citera
2025-11-27, 15:39
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Sara hade en ljuddämpare på pistolen när hon sköt men hur mycket det dämpar det vet jag inte

Som några tidigare skrev i tråden så har en ljuddämpare inte någon verkan på en revolver.
.
Citera
2025-11-27, 15:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldBabar
Okej. Läste om det i fupen igår men kan ha snurrat till det. Ska se om jag hittar det. Lite googling gav ivf att 90 db är typ som en gräsklippare el motorsåg. Det borde ju räcka för att väcka folk.

Hittade i fupen. Ljudmätaren är placerad i det andra sovrummet där Helge och barnen ska ha varit och de skjuter i sovrummet där mordet begicks. Värdena är mellan 93-107 dB typ.
Citera
2025-11-27, 15:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Som några tidigare skrev i tråden så har en ljuddämpare inte någon verkan på en revolver.
.

Det är dessutom en hemmagjord ljuddämpare av ett avgasrör till en VW.
Citera
2025-11-27, 15:44
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Polisen hade fullt upp med att frånkoppla/frikoppla sig från sina uselt förvarade vapen och informatörer (tillika illegala vapenhandlare) än att rigoröst utreda ett mord där gärningskvinnan redan erkänt...

Några heltossiga sekt-/kultmedlemmar som tar varandra av daga är den faktiska parentesen i denna soppa. Vapnet och dess härkomst är mycket mer intressant...

Hittade detta när jag googlade:

En polisinformatör kopplad till Knutbyfallet har identifierats som en person vid namn*Farid Lamrani, som enligt uppgifter hjälpte*Sara Svensson*med vapen och skjutövningar. Denna information har dykt upp igen i samband med nyheter om att det kan finnas alternativa gärningsmän i fallet, även om polisinformatören Lamrani mystiskt dödförklarades redan 2008.*

Vem var polisinformatören?
*En person vid namn Farid Lamrani, som uppges ha hjälpt Sara Svensson, den som dömdes för morden, med vapen och skjutövningar.

När kom informationen fram?
*Information om polisinformatören framkom redan 2008, men har återigen blivit uppmärksammad i samband med den nya rapporteringen om att det kan finnas alternativa gärningsmän i Knutbyfallet.

Vad hände med polisinformatören?
*Lamrani mystiskt dödförklarades 2008.

Vad är bakgrunden?*
Kopplingen mellan polisinformatören och Knutbyfallet har blivit relevant på nytt eftersom nya uppgifter tyder på att Sara Svensson kan ha dömts felaktigt och att det kan finnas alternativa gärningsmän.*
Senast redigerad av Mazeppa 2025-11-27 kl. 15:46.
Citera
2025-11-27, 15:45
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Det är dessutom en hemmagjord ljuddämpare av ett avgasrör till en VW.

Precis. Märkligt. Nämner Sara nått om den höga ljudvolymen? Måste fan gjort ont i öronen på henne.
Citera
2025-11-27, 15:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Precis. Märkligt. Nämner Sara nått om den höga ljudvolymen? Måste fan gjort ont i öronen på henne.

Ja hon provskjuter nånstans i skogen i en förort i Stockholm efter att hon köpt vapnet och säger i förhör att det lät väldigt högt och "klingade" i öronen.
Citera
2025-11-27, 15:51
Medlem
Det var väl psykopaten HF som sköt?
Såg bilder från en intervju där han pratade om morden. Såg glad och helt opåverkad ut.
Citera
2025-11-27, 15:51
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Hittade detta när jag googlade:

En polisinformatör kopplad till Knutbyfallet har identifierats som en person vid namn*Farid Lamrani, som enligt uppgifter hjälpte*Sara Svensson*med vapen och skjutövningar. Denna information har dykt upp igen i samband med nyheter om att det kan finnas alternativa gärningsmän i fallet, även om polisinformatören Lamrani mystiskt dödförklarades redan 2008.*

Vem var polisinformatören?
*En person vid namn Farid Lamrani, som uppges ha hjälpt Sara Svensson, den som dömdes för morden, med vapen och skjutövningar.

När kom informationen fram?
*Information om polisinformatören framkom redan 2008, men har återigen blivit uppmärksammad i samband med den nya rapporteringen om att det kan finnas alternativa gärningsmän i Knutbyfallet.

Vad hände med polisinformatören?
*Lamrani mystiskt dödförklarades 2008.

Vad är bakgrunden?*
Kopplingen mellan polisinformatören och Knutbyfallet har blivit relevant på nytt eftersom nya uppgifter tyder på att Sara Svensson kan ha dömts felaktigt och att det kan finnas alternativa gärningsmän.*

Han avled 2006: 19520503-2575

Lamrani, Farid M Faddel

Södertäljevägen 73
137 56 Tungelsta

Död 3/9 2006.

Folkbokförd i Västerhaninge-Muskö, Haninge kn (Stockholms län, Södermanland).

Född 3/5 1952 i Marocko.

Frånskild man (17/11 2003).
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2020:
Västerhaninge-Muskö, Haninge kn (Stockholms län, Södermanland)

Ostandardiserad födelseplats:
Ma

Källor:
FK, man91, RFV 06

Post-ID:
SDB7_05615281
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem