2025-11-27, 02:09
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag tycker det är väldigt gott men det är alldeles för dyrt. Har de alltså lunchbuffé också? Låter kanske mera värt.

Det är ju bara en degboll med lite, lite fyllning på toppen.
Som en varm macka för 200 kronor.
Det kan vi väl göra hemma själva för 30 kr?
Citera
2025-11-27, 03:52
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Inte käkat sen början av 2000 talet, trodde dom hade konkat.
Citera
2025-11-27, 04:07
Medlem
Buffen är väl helt okej, just nu 139kr såg jag och det är väll ett överkomligt pris för lite tjockpizza?
Citera
2025-11-27, 04:15
Medlem
Hoppas de går i konkurs. Åt där av misstag under grupptryck, aldrig mer. Kalla de för affärsidé sug kuk.

90 talets pizza (ej pizzabajshatt) där smakerna fanns är helt borta. Finns inte en enda bra pizza kvar.
Citera
2025-11-27, 05:21
Avslutad
Aktien Yum! Brands
https://www.di.se/bors/aktier/yum-3126507/

Yum Brands, där bland annat KFC, Pizza Hut och Taco Bell ingår.
https://www.yum.com/wps/portal/yumbrands/Yumbrands/
Citera
2025-11-27, 05:24
Medlem
Deras Minestrone och Svamp soppor är goda, och durian pizzan …. Iaf här i Kina
Citera
2025-11-27, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har inte ätit där sedan 1990. Tyckte det var gott då, men när jag tittar på deras meny idag ser det ut som de försämrats rejält. Visst deep pan var ju en grej men de hade mycket mer toppings då än det som visas på hemsidan. en tjock degklump med lite korv och en jäkla massa ost på är inte särskilt 2025.

Det tycker jag inte det blivit. McDonalds är ju inte heller vår kultur. Dessutom råder jag alla som ens överväger att äta en turkpizza fundera över hygienen på turken eller snarare araben/juggen som knådar degen du ska stoppa i munnen. Det finns otaliga rapporter från städer över hela Sverige där hälsoinspektionen rackar ner på i princip alla pizzerior de granskar. Råvaror som ligger på golvet, råttor i köket, mänsklig avföring på kryddburkar etc. Turkpizza - nej tack.
Ge mej några av rapporter.
Citera
2025-11-27, 05:52
Medlem
Gentss avatar
Svettigt att man tvingas leva kvar i eran när kvotering var trendigt. Framgångsrika bolag följde aldrig med, mindre framgångsrika bolag tillsatte en kvinna som VD. Bolag som följde sistnämnda kommer aldrig återhämta sig.
Citera
2025-11-27, 06:23
Medlem
Suecotes avatar
Varken Dominos eller Pizza Hut smakar gott i Sverige. Vi behöver överhuvudtaget ingen amerikansk pizzakultur. Här har vi kunnat njuta av genuin italiensk pizza sedan 70-talet, istället för de fettdrypande kaloribomber med billiga ingredienser till överpris som dessa amerikanska hjärtattackkedjor erbjuder. Man kan lika gärna äta mjöl direkt ur påsen för att bli mätt. Stäng skiten.
Senast redigerad av Suecote 2025-11-27 kl. 06:31.
Citera
2025-11-27, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Detta har jag väntat på. Maken till pissmat får man leta efter, och det har varit mig obegripligt hur folk frivilligt går dit. Bukfylla i all ära, men 90 % deg blir ingen god pizza.

Riktigt dålig kvalitet och jag ska fira med en fet gås nu att skiten är i kris.

Exakt.
Man startar en kedja för att sälja god pizza, vilket funkar ett tag.
Sen får man idén att man ska maximera vinsten på bolaget, genom att börja tumma på kvalitet och smak vs pris.

Sen när maten smakar bajs OCH är överprisad, så undrar man varför ingen kommer in och äter längre?

Det här gäller för övrigt många matkedjor i Sverige 2025.
Citera
2025-11-27, 06:53
Moderator
Sun Rulers avatar
Förvånar mig inte.

Vi har ätit på Pizza Hut två gånger de senaste 15 åren och kan inte påstå att det var en smakupplevelse.
Citera
2025-11-27, 06:56
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Iofs var jag senast på pizza hut på 90-talet men har bara goda minnen av relativt låga priser för obegränsad mängd goda panpizzor som lunch.
Proppmätt var ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in