2025-11-26, 18:02
Medlem
Public Enemys avatar
Om man vet hur många skott som avlossats, bör man också ha lika många kulor och lika många sår på kroppen.
Jag tror att aftonblaskan gillar att komma med lite konspirationsteorier.
Citera
2025-11-26, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Om man vet hur många skott som avlossats, bör man också ha lika många kulor och lika många sår på kroppen.

Aftonbladet kanske vill flytta fokus från Socialdemokraternas senaste skandal med trollfabrikerna? Skulle inte förvåna mig om det är så enkelt....
Citera
2025-11-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tänk ett varv till..
Fossmo har såklart redan skjutit henne innan Sara gjorde det..Sen skyller han på Sara.
Han låg i ett angränsande rum och hörde INTE skotten på.120 Decibel men han hörde sms-plingen från Sara...

Åsa Walldaus reaktion är jätteintressant: "Släpp det där och gå vidare."
Hur kan hon säga så? Det var hennes syster som mördades. Vill hon inte veta?
Hoppas det blir en resning.
Citera
2025-11-26, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy

Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Aftonbladet kanske vill flytta fokus från Socialdemokraternas senaste skandal med trollfabrikerna? Skulle inte förvåna mig om det är så enkelt....

Det är Anton Bergs och Martin Johnsons dkumentär, inte Aftonhorans.

"Bakom dokumentären står de prisbelönade journalisterna Anton Berg och Martin Johnson, som också gör kriminal-podcasten Spår."
Citera
2025-11-26, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Det är Anton Bergs och Martin Johnsons dkumentär, inte Aftonhorans.

"Bakom dokumentären står de prisbelönade journalisterna Anton Berg och Martin Johnson, som också gör kriminal-podcasten Spår."

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/knutbyaklagaren-ingen-resning
Åklagaren kommer inte att begära resning i Knutbymordet. Det står klart sedan åklagaren på nytt gått igenom ärendet efter Aftonbladets granskning.

– Samtliga uppgifter redovisades i domstolarna och är ingenting nytt, säger åklagaren Elin Blank i ett pressmeddelande på onsdagen.
Citera
2025-11-26, 18:18
Avstängd
Ksenia74s avatar
Det påsittande skottet i huvudet har utförts av Helge och resterande skott av Sara.Så tror jag är det som hänt.
Citera
2025-11-26, 18:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tydligen är det inte självklart för dig att det är osannolikt och därmed inte skäl nog för rimligt tvivel.

Det finns inte möjlighet att falsifiera en sådan teori som bygger på motsättning mellan vad mördaren berättar och vad fakta visar genom att motbevisa den fullt ut och bevisbördan för en sådan invändning måste då ligga på den som vill göra den gällande.

Det sannolika i sådana fall är motsättningen beror på att den som erkänner inte uppger hela sanningen eller misstar sig.

Sara ändrar sin historia eftersom på flera andra punkter. Hur hon får tagi mordvapnet. Att hon först är ensam när hon provskjuter den oav. Men den här versionen håller hon fast vid hela tiden, att hon inte gått fram och satt revolvern mot huvudet. Men hon är väldigt hjälpsam med att visa hur allt gått till och var hon slängt mordvapnet osv.
Citera
2025-11-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Helt fel.

Det stämmer att smärtan bilr värre först efter en stund. Men om jag slår dig med ett järnrör på höften när du sover, så lär du vakna och vända dig om. Eller att någon häller en hink med vatten på dig räcker.
Alexandra var död när hon sköts.

Svammel. En skottskada är ett allvarligt trauma. Det här är ganska basic saker. Och så här säger ChatGPT till exempel:

"Det är inte det minsta konstigt att en kvinna som blir skjuten i höften när hon sover inte flyger upp eller reagerar dramatiskt direkt. Det är tvärtom en helt normal och ofta förekommande reaktion vid den typen av trauma."
Citera
2025-11-26, 18:20
Medlem
Det är ganska konstigt att filmen är klippt när det gäller rekonstruktionen. Poliser och åklagare är bortklippta, som då försöker påverka Sara som står allt för långt ifrån.
Bara det är ju försvårande för tilltron för rättsväsendet.
Citera
2025-11-26, 18:21
Avstängd
Ksenia74s avatar
Åklagaren skriver: I obduktionsutlåtandet redovisas att det finns en blödning vid skottskadan i höften, framför allt i underhudsfettet.

Anders Eriksson: Att man har ett blodutträde i skottkanalen bevisar inget, kulan river sönder kärl hela vägen. Det händer även med en död kropp. Har man en fungerande cirkulation så blöder man ut genom ingångsöppningen och det har det inte gjort här. Och har man ingen cirkulation är man död
Citera
2025-11-26, 18:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Svammel. En skottskada är ett allvarligt trauma. Det här är ganska basic saker. Och så här säger ChatGPT till exempel:

"Det är inte det minsta konstigt att en kvinna som blir skjuten i höften när hon sover inte flyger upp eller reagerar dramatiskt direkt. Det är tvärtom en helt normal och ofta förekommande reaktion vid den typen av trauma."

ChatGPT

Hon skulle vakna av det öronbedövande skottet och smärtan i höften.
Citera
2025-11-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
ChatGPT

Hon skulle vakna av det öronbedövande skottet och smärtan i höften.

Jag antar att dryg i ditt nick är i betydelsen trög. Inse att du har fel i ställe för att förpesta tråden med dina dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in