2025-11-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag tror att rätten anade att något inte stämde redan då. Annars borde inte Helge Fossmo ha blivit dömd till livstid.

Dummaste jag hört! Detta är ett solklart fall av livstids fängelse även för en anstiftare!
Citera
2025-11-26, 17:17
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=X7YC3QZWzW8 (del 1)
https://www.youtube.com/watch?v=kARlhywPll8 (del 2)

Sara hörde olika ljud från Alexandra efter att hon sköt henne så Alexandra kan inte ha redan varit död när Sara kom dit. Då var det knäpptyst enligt henne.
Citera
2025-11-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja och det skrev jag väl rätt tydligt? En kula hittas inne i kudden, de andra två inne i hennes kropp. Dvs står ingenting om några kulor som går igenom madrassen.

Ja, då är vi ju överens om att dessa skott rimligen inte orsakat sådan skada på sängen att blodet runnit rätt ut. Motskribenten ansåg ju att Sonny Björk och Aftonbladet borde "skjutit sönder" sängen i samband med sin undersökning :-)
Citera
2025-11-26, 17:20
Medlem
Jag tror .....att någon är ute efter att göra ekonomisk vinning genom att mjölka ur den sensationella Knutby-historien till max. Mest sannolikt någon "journalist" "författare" eller "advokat" som vill ha sin tid i rampljuset och casha in storkovan.
Citera
2025-11-26, 17:22
Medlem
doncroces avatar
Haha, åklagare som utreder sig själva, vilket jävla pajasland!
Citera
2025-11-26, 17:24
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cringebro
.....Sara hörde olika ljud från Alexandra efter att hon sköt henne så Alexandra kan inte ha redan varit död när Sara kom dit. Då var det knäpptyst enligt henne.
Spelar ingen roll. Livstid. Inget annat. Jag tycker så men tydligen inte lagen.

www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/aklagaren-kommer-inte-att-begara-resning-i-knutbymordet
Skönt! Ingen resning. Risken hade annars varit att mördaren Sara Svensson blivit frikänd och fått miljonskadestånd.
Sen kan man utreda om det finns fler inblandade.
Citera
2025-11-26, 17:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, då är vi ju överens om att dessa skott rimligen inte orsakat sådan skada på sängen att blodet runnit rätt ut. Motskribenten ansåg ju att Sonny Björk och Aftonbladet borde "skjutit sönder" sängen i samband med sin undersökning :-)

Du skrev ju att du inte hade några detaljkunskaper och därför fyllde jag i med det faktiska detaljerna som framgår i Fup.
Citera
2025-11-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Då är det två kulhål till och totalt fem skott som avlossats.
Åklagaren menar ju på att kulan gått igenom lakanen dubbelt då de var vikta.
Citera
2025-11-26, 17:29
Medlem
Verkar vara en klantig åklagare, blir nog resning ändå dom verkar ju ha missat en del.
Citera
2025-11-26, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jag tror .....att någon är ute efter att göra ekonomisk vinning genom att mjölka ur den sensationella Knutby-historien till max. Mest sannolikt någon "journalist" "författare" eller "advokat" som vill ha sin tid i rampljuset och casha in storkovan.
Glöm inte att AB desperat behöver alla klickar. Ju mer desto bättre
Citera
2025-11-26, 17:32
Medlem
Vilket otrolig planering från Fossmos sida att få barnflickan att döda en redan död. För att dölja sitt eget brott. För det är ju knappast en slump ?
Citera
2025-11-26, 17:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Varför i hela friden skulle någon annan skjutit henne tidigare? Vem skulle ha skjutit henne då och varför skulle Fossmo driva barnflickan att skjuta hans hustru efter att hon dödats? Om ni tror på konspirationsteorier så ställ er frågan om det är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in