2025-11-26, 12:28
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ja de behöver ca 1000 miljarder kronor årligen för att få statsbudgeten att gå runt( byråkratin, sjukvården, skolorna osv). Vilket de inte klarar av att bekosta själva i nuläget.
Exklusive de militära utgifterna i form av vapen etc.
Men Kristersson har utlovat fortsatta generösa bidrag oavsett om det är fred eller ej.

Gissningsvis kommer EU göra något liknande med Ukraina, som man idag gör med Bosnien - vilket är att landet administreras från Bryssel.

Kommer bli helt ohållbart annars, med de astronomiska summor det rör sig om och de ukrainska tjänstemännens omättliga rovdrift.
Citera
2025-11-26, 12:30
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Kan du länka en artikel där Ukraina lämnade över 1000 tals döda ryska soldater till Ryssland.

Däremot så överlämnade Ryssland 1000 döda ukrainska soldater för 1 månad sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ny54rd/ryssland-aterlamnar-1000-kroppar-till-ukraina

Svaret ligger i vilket håll frontlinjen rör sig åt. De ryska kropparna hämtas upp av Ryssland själva.
Citera
2025-11-26, 12:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Svaret ligger i vilket håll frontlinjen rör sig åt. De ryska kropparna hämtas upp av Ryssland själva.

Det är döda kroppar när ukrainska soldater är inringade (Bachmut, Pokrovsk..)
Citera
2025-11-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag tror inte det blir fred inom en snar framtid.
Känns som att det enda som händer är att Putin kommer närmare resten av världen igen istället för att vara isolerad.

Lär nog bli tvärstopp ..särskilt med det nya ramavtalet som EU snickrat ihop.
Citera
2025-11-26, 13:10
Medlem
otellos avatar
Intressant, tror ni Witkoff får gå?
https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/1p70ohp/trump_on_leaked_witkoffrussia_call_he_has_to_sell/
Citera
2025-11-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Kan du länka en artikel där Ukraina lämnade över 1000 tals döda ryska soldater till Ryssland.

Däremot så överlämnade Ryssland 1000 döda ukrainska soldater för 1 månad sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ny54rd/ryssland-aterlamnar-1000-kroppar-till-ukraina

Tänk på frontlinjen. Eftersom det är ryssarna som (i långsam snigelfart) avancerar så är det ganska uppenbart att flertalet döda ryska soldater hamnar bakom de ryska linjerna. Det är knappast många ryska soldater som befinner sig på ukrainsk-kontrollerad mark.
Citera
2025-11-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Ärlig talat gubbe, är ditt minne så jävla dåligt att du glömmer vad jag sagt på en timme?

DU har dratt upp Putin, inte jag. Sen förklarade jag för dig att Putin är samma nolla som Zelensky.

Vad är det du inte greppar? Jag har aldrig påstått att ryssland eller putin inte ör korrupta. DU har dratt upp det.

Jag konstaterar bara det alla, med iq över sin skostorlek vet, att Zelensky är en korrupt dans-prinsessa. Istället för att motbevisa mig börjar du gubb-tjata om Putin som en dåre.

PDS (Putin derangement syndrom).

DU tjatar om "Korrupa skithålslandet Ukraina" och "dans-prinsessan" i tid och otid. Jag undrar bara hur du får ihop detsamma med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärg-dans-prinsessan i kreml och hens imperialistiska anfallskrig och det faktum att ryssland, under diktator putain, de facto är långt mer korrupt än Ukraina? Att du inte kan svara på detsamma är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatibel med din tillbedjan.
Citera
2025-11-26, 13:31
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Är det off topic att den som förhandlar detta avtal för USA:s räkning eventuellt är köpt av Ryssland? Känns oändligt angeläget att dra fram det i ljuset.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Blir väl ett OT och börja prata om enskilda Amerikanska politiker i en tråd om fredsavtalet mellan Ukriana och Ryssland.
Citera
2025-11-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Måste gratulera dig att du kom med något nytt i varje fall……..Vi INVESTERAR i det korrupta skithålet Ukraina👏😂

Btw, grabben, jag har en bro här ifall du vill INVESTERA. PM:a mig😌

Tack för dina bidrag! Jag försöker lära mig av andra än mig själv också. Tror att om alla får komma till tals så kan man tjäna på det!
Citera
2025-11-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Intressant, tror ni Witkoff får gå?
https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/1p70ohp/trump_on_leaked_witkoffrussia_call_he_has_to_sell/

Trump (som är köpt) har skapat flera lager. Ett mellan sig och sina offerlamm. Och ett mellan techbröder och hans politik.

USA:s folk kommer snart att ge sig på dem också. Nån slags revolution har förutsättningar att slå rot där. Kände det när överlevarna pratade i somras.

Kan höra ihop med (livsmedels)priser i Sverige också! karteller och IT-AI-modeller. T ex höjs matpriserna enligt ett chema är jag övertygad om. Antonia kan vara förrädare också. Man kan ha räknat ut hur mycket pengar världen har och sedan siktar man in sig på en andel. Lite större än den andel man har.

Ryssland vet att det bara är städerna (och REM) som är värdefulla. Witkoff är en förrädare gentemot väst. Svag i sinnet är han också. En månad hos Gislejn?
Citera
2025-11-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
ahahaha, nej vi har inte "råd", skicka dina skattepengar du till korrupta politiker.

Ryssland är något så ofantligt mycket kraftfullare än Italien din korkade åsna, sådär går det när folk läser för mycket aftonbladet

Hur får du ihop din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml med det faktum att ryssland är långt mer korrupt än Ukraina?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Om nu ryssland, under diktator putain, är så "kraftfullt", hur kommer det sig då att landet har LÄGRE BNP par capita än följande länder:

Monaco, Liechtenstein, Luxembourg, Bermuda, Ireland, Switzerland, Iceland, Cayman Islands, Singapore, Norway, United States, Isle of Man, Denmark, Macau, Channel Islands, Netherlands, Faroe Islands, Qatar, Australia, San Marino, Sweden, Austria, Belgium, Israel, Germany, Greenland, Hong Kong, United Kingdom, Finland, Canada, United Arab Emirates, France, Andorra, New Zealand, Malta, European Union, U.S. Virgin Islands, Italy, Cyprus, Guam, Sint Maarten (Dutch part), Puerto Rico, Bahamas, Aruba, British Virgin Islands, Spain, Taiwan, Slovenia, Brunei, South Korea, Saudi Arabia, Czech Republic, Japan, Estonia, New Caledonia, Lithuania, Portugal, Guyana, Kuwait, Turks and Caicos Islands, Bahrain, Anguilla, Slovakia, Poland, Greece, Croatia, Barbados, Hungary, Cook Islands, Latvia, Uruguay, Northern Mariana Islands, French Polynesia, Romania, Antigua and Barbuda, Curaçao, Saint Kitts and Nevis, Seychelles, Saint Martin (French part), Bulgaria , Panama, Palau, Oman, Costa Rica, Maldives, Cuba, Turkey, Montserrat, Trinidad and Tobago, American Samoa.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

VARFÖR kan den psykotiske dvärgen i kreml, som diktator över det enorma, och ack så "rika", ryssland inte tillskapa något annat än förtryck, förföljelse, fängslande och mord på oliktänkande?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2025-11-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Är det off topic att den som förhandlar detta avtal för USA:s räkning eventuellt är köpt av Ryssland? Känns oändligt angeläget att dra fram det i ljuset.

Starta en tråd om det ämnet istället om det inte redan finns?… här ska vi diskutera fredsförhandlingen inte om USA politik och vad Trump ska bestämma vem som får gå och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in