2025-11-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jesus kom från en annan värld än vår och han
Kristendomens läror kommer inte att hjälpa någon utan snarare vara fällor för de kristna.

Var Jesus kropp kol-baserad med heliga anden i sig ?

Varför säger du att Kristendomens läror inte kommer att hjälpa någon och samtidigt citerar en massa Kristna/Bibel stycken, och dessutom nästan uteslutande domedagsprofetior, vad är det du egentligen begripligt vill mena med detta ?
Citera
2025-11-26, 11:09
Medlem
Mogrens avatar
Jesus är den där killen från ovan som snart förväntas anlända till Knutby för att gifta sig med sin brud Åsa Waldau. Lär väl bli ett socitetsbröllop med många inbjudna potentater.
Citera
2025-11-26, 13:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Jesus är den där killen från ovan som snart förväntas anlända till Knutby för att gifta sig med sin brud Åsa Waldau. Lär väl bli ett socitetsbröllop med många inbjudna potentater.
Han återkommer men inte innan en annalkande global katastrof.

https://1.bp.blogspot.com/-bPHBAiuZJ80/X7q6B7f52XI/AAAAAAAABPk/BeulS1RU9eEbyXJdgu4xH42ILpl3n-0sQCLcBGAsYHQ/s2048/15-3.1.jpg

Men på den tiden, efter den vedermödan, skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och makterna i himmelen skola bäva. Och då skall man få se 'Människosonen komma i skyarna' med stor makt och härlighet. — Markus 13:24-26
Citera
2026-04-03, 14:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jesus var tidigt klar över att han skulle bli korsfäst i Jerusalem. Han berättade det för lärjungarna som blev förskräckta. Petrus försökte tala honom "till rätta" och menade att de skulle försvara honom, vilket tycks ha frestat Jesus.

Flera gånger på vägen mot Jerusalem upprepade han det och lärjungarna blev lika ledsna varje gång. När några varnade honom för att Herodes Antipas letade efter honom för att döda honom skämtade han med en sarkastisk underton.

Då svarade han dem: »Gån och sägen den räven, att jag i dag och i morgon driver ut onda andar och botar sjuka, och att jag först på tredje dagen är färdig. Men jag måste vandra i dag och i morgon och i övermorgon, ty det är icke i sin ordning att en profet förgöres annorstädes än i Jerusalem. — Lukas 13:32-33

Och sista natten svettades han blod och bad ivrigt att få slippa vad som skulle komma.

Därefter gick han litet längre bort och föll ned på sitt ansikte och bad och sade: »Min Fader, om det är möjligt, så gånge denna kalk ifrån mig. Dock icke såsom jag vill, utan såsom du vill!» Sedan kom han tillbaka till lärjungarna och fann dem sovande. Då sade han till Petrus: »Så litet förmådden I då vaka en kort stund med mig! Vaken, och bedjen att I icke mån komma i frestelse. Anden är villig, men köttet är svagt.» Åter gick han bort, för andra gången, och bad och sade: »Min Fader, om detta icke kan gå ifrån mig, utan jag måste dricka denna kalk, så ske din vilja.» — Matteus 26:39-42

Människan Jesus skulle dö som alla andra människor och han fick gå den svåraste vägen till Gud för att intill slutet hjälpa människor att tro på det budskap han efterlämnade.
Citera
Igår, 10:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Nej Trump är inte Jesus återuppstånden. Bortsett från att han framstår som ganska precis motsatsen till Jesus (brutal, lögnaktig, golddigger, ........), så beskriver Jesus hur hans återkomst kommer att bli.

Om någon då säger till eder: 'Se här är Messias', eller: 'Där är han', så tron det icke. Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda. Jag har nu sagt eder det förut. Därför, om man säger till eder: 'Se, han är i öknen', så gån icke ditut, eller: 'Se, han är inne i huset', så tron det icke. Ty såsom ljungelden, när den går ut från öster, synes ända till väster, så skall Människosonens tillkommelse vara. — Matteus 24:23-27

Så om någon säger till er att han sitter i Vita huset, så gå inte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in