2025-11-25, 09:37
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Undrar om Jacke är där och kaxar lika mycket irl som han gjorde första rättegångsdagen. Då var det ett jävla tjat om att Anjo inte vågade dyka upp.

Får en känsla av att det kommer låta något i stil med ”en vanlig person måste jobba och har inte möjlighet att sitta där som dessa arbetslösa bidragstagande låååååsers hela dagarna” från muskelbrodern.
Citera
2025-11-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/just-nu-chrippa-upprord-vill-att-en-person-avvisas-fran-ratten/re7zp95j

Det verkar inte som om man behöver logga in för att följa vad som händer i tingsrätten idag

Dessvärre gäller det inte undertecknad. Krävs inlogg, trist. Hade sett fram emot att följa Aftonblaskans rapportering idag men de verkar dessvärre inte vara på plats.
Citera
2025-11-25, 09:45
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Dessvärre gäller det inte undertecknad. Krävs inlogg, trist. Hade sett fram emot att följa Aftonblaskans rapportering idag men de verkar dessvärre inte vara på plats.

Förmodligen sparar Aftonbladet på krutet tills att förhören kommer igång
Citera
2025-11-25, 09:52
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Förmodligen sparar Aftonbladet på krutet tills att förhören kommer igång
Corren skriver att det är Anjo som Crippa vill ha avisad
Citera
2025-11-25, 10:02
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
"Nu lämnas ordet över till advokat Johan Ritzer, som försvarar Chrippa.

- När tingsrätten ska reflektera över åklagarens material är det viktigt att hålla isär privatpersonen och nätpersonligheten Chrippa. Chrippa lever "larger than life", som ibland provocerar sina följare. Till stor del är detta överdrifter, säger advokaten. "

Då kanske han skulle ha lämnat nätpersonligheten hemma idag....? Bara en tanke.
Men bra att han visar sitt rätta jag, redan före kl 9.

Är han schizofren må hända? Förstå om alla skulle bortförklara sina brott med ”äääh det var mitt alter ego”. Och alla sms till anhöriga var också ”nätpersonligheten”?

Vilket svagt försvar, men man förväntar sig ju inget annat när han babblat och fällt krokben på sig själv.
Citera
2025-11-25, 10:02
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Får en känsla av att det kommer låta något i stil med ”en vanlig person måste jobba och har inte möjlighet att sitta där som dessa arbetslösa bidragstagande låååååsers hela dagarna” från muskelbrodern.

Hahaha, sant! 😅
Citera
2025-11-25, 10:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Är han schizofren må hända? Förstå om alla skulle bortförklara sina brott med ”äääh det var mitt alter ego”. Och alla sms till anhöriga var också ”nätpersonligheten”?

Vilket svagt försvar, men man förväntar sig ju inget annat när han babblat och fällt krokben på sig själv.

Det fungerar ju för Anjo - så varför inte för andra?

Dessutom är det som avses att man på nätet kan ha en bild utåt som inte alls behöver spegla verkligheten ..
Citera
2025-11-25, 10:27
Medlem
Nejellervas avatar
Såklart dom inte kan bete sig ens i en sådan situation.

Från livechatten
Citat:

LISA 09:32
Hur var stämningen innan när paret var upprörda? Var det högljutt eller skötte dom sig?
VENDELA KÄLLMARK 09:47
Det var lite högljutt.
Citera
2025-11-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fungerar ju för Anjo - så varför inte för andra?

Dessutom är det som avses att man på nätet kan ha en bild utåt som inte alls behöver spegla verkligheten ..

Håller med, man märker att Chrippa är mentalt utvecklingsstörd i verkligheten, synd om killen och han behöver allt hjälp av myndigheterna han kan få.

Tror som dig att hans advokat skulle vara smart om han gick på spåret att Chrippa är Psykiskt sjuk och sen slipper han anstalten och kanske kan sitta av lite tid på en instution innan han får vara ute i verkligheten igen med medhjälpare runtomkring.
Citera
2025-11-25, 10:42
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Såklart dom inte kan bete sig ens i en sådan situation.

Från livechatten

Nu börjar utfrågningen av kräftan himself.

Edit:
Från correns live

Citat:
- Berätta om ditt arbete! frågar åklagaren.

- Det började som en kul grej 2016. Jag och min bror fick en inbjudan att delta i ett klipp på min bror Joakim Lundells kanal. Vi fick en extrem fanbase. Allt skedde på hobbynivå, säger Chrippa.

Chrippa säger att han valde att starta en egen kanal på Youtube.

- Jag blev Sveriges största reaktionskanal. Många tyckte om min kanal för att jag var rapp i käften. Mitt liv har gått i 180 kilometer i timmen de senaste åren.

Chrippa tog över en kanal som hette Bröderna Berg under våren 2024.

Åklagaren undrar om Chrippa ifrågasätter de uppgifter om inkomster från Google som finns i utredningen.

- Jag har inte en aning, säger Chrippa som hävdar att han trodde att de inkomster han fick var beskattade.

Chrippa säger att han har en dispyt med sin bror Joakim Lundell.

- Vi har inte pratat med varandra på ett år, säger 36-åringen.

Skönt att han fick in Jocke i det hela så han inte glömdes bort
Senast redigerad av Nejellerva 2025-11-25 kl. 10:55.
Citera
2025-11-25, 10:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Håller med, man märker att Chrippa är mentalt utvecklingsstörd i verkligheten, synd om killen och han behöver allt hjälp av myndigheterna han kan få.

Tror som dig att hans advokat skulle vara smart om han gick på spåret att Chrippa är Psykiskt sjuk och sen slipper han anstalten och kanske kan sitta av lite tid på en instution innan han får vara ute i verkligheten igen med medhjälpare runtomkring.
Jag tycker att det är helt okej att du har åsikter och vill framföra dem.
Jag förstår bara INTE varför du är så rädd för att stå för dem så du måste fantisera kring andra och använda nån annan som sköld.

Det är nästan som om du är lika ynklig som Jocke .. han gömmer sig ju också bakom andra.

Det faktiskt en grej jag gillar med Chrippa .. han kan vara grov när han vräker ur sig saker, men han står för sina åsikter själv och behöver inte gömma sig bakom andra. Det är något jag tycker du ska försöka sträva efter att uppnå du också.
Citera
2025-11-25, 10:52
Medlem
Är Chipstutten på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här