2025-11-21, 23:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Om man ska sitta och klippa och klistra och döma men inte kan ladda upp cup kan man vara tyst. Tycker jag.
Du som stöttar en våldtäktsman, du ska ha en åsikt och säga men andra får inte bilda sin egen uppfattning?

Har flera frågor, kan någon ladda upp domen som har den?

Är J ihop med Laila B eller inte? Trodde bara de drev hotell ihop. Hon är väl ganska öppen om att hon är singel.

Ni som försvarar honom. Han visste hon var 17, han utnyttjade hennes ålder och att hon full. Bara för att hon inte sa ngt gav hon inte samtycke,

Nej hennes föräldrar är inga krögare på ön. De har andra yrken.
Han är 30. Han borde ha vetat bättre men han är van att få som han vill. Och räknade inte med att en tjej skulle säga stopp.

Min gissning, han har legat med unga tjejer förut utan samtycke när han varit ute på krogen.
Bra han åker fast. Så många killar med status som utnyttjar unga tjejer. Utan samtycke.
Lär er fråga för fan, å ha inte sex på krogen så jäkla äcklig.
Citera
2025-11-22, 07:03
Medlem
Har han suttit häktad kommer han förmodligen få något fängelsestraff. Varför berättade ingen för honom att man inte kan snorta kola och svina i ett litet ställe som Visby någon längre tid. Det kunde han kanske göra i Stockholm och komma undan med det. Han lärde sig något i allafall.
Citera
2025-11-22, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Vet vi något?
Vilken restaurang?
Vem är mannen?
Känns ju ganska troligt att de har bra bevisning när han blivit häktad mot nekande

Behövs inga bevis alls för att bli både häktad och dömd för våldtäkt det räcker med en anklagelse och hörsägen
Citera
2025-11-23, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Om man ska sitta och klippa och klistra och döma men inte kan ladda upp cup kan man vara tyst. Tycker jag.
Du som stöttar en våldtäktsman, du ska ha en åsikt och säga men andra får inte bilda sin egen uppfattning?

Har flera frågor, kan någon ladda upp domen som har den?

Är J ihop med Laila B eller inte? Trodde bara de drev hotell ihop. Hon är väl ganska öppen om att hon är singel.

Ni som försvarar honom. Han visste hon var 17, han utnyttjade hennes ålder och att hon full. Bara för att hon inte sa ngt gav hon inte samtycke,

Nej hennes föräldrar är inga krögare på ön. De har andra yrken.
Han är 30. Han borde ha vetat bättre men han är van att få som han vill. Och räknade inte med att en tjej skulle säga stopp.

Min gissning, han har legat med unga tjejer förut utan samtycke när han varit ute på krogen.
Bra han åker fast. Så många killar med status som utnyttjar unga tjejer. Utan samtycke.
Lär er fråga för fan, å ha inte sex på krogen så jäkla äcklig.

Håller 100% med dig.

Dessutom försökte hon ju säga nej genom att säga att hon inte ville följa med honom, det erkänner han.
Han kunde bara inte ta det
Citera
2025-11-25, 10:17
Medlem
Rättegången är igång. Barpersonalen hade tidigare sagt till en ordningsvakt att Josef verkade narkotikapåverkad. Men ordningsvakten avvisade det. Barpersonal och gäster var orolig över den stora ålderskillnade de emellan. Målsägande påstår att inget samtycke fanns och att hon ville lämna toaletten.
Källa P4 Gotland
Citera
2025-11-25, 17:55
Medlem
Ironiskt att hans influencersyrra sitter och ber om stöd under rättegångsveckan men bara säger att nåt ”jobbigt som hänt familjen, samtidigt som hon själv har yngre döttrar och försvarar sin knarkande våldtäktsbrorsa.
Citera
2025-11-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snark4321
Ironiskt att hans influencersyrra sitter och ber om stöd under rättegångsveckan men bara säger att nåt ”jobbigt som hänt familjen, samtidigt som hon själv har yngre döttrar och försvarar sin knarkande våldtäktsbrorsa.

Finns antagligen inga bevis för våldtäkt här heller, justitiemorden sker på löpande band
Citera
2025-11-25, 19:23
Medlem
Så vidrigt att syster Nadja Mayr vill ha stöd för den tuffa tid familjen går igenom och att man ska skicka hjärtan på instagram. Alltså han är åtalad för våldtäkt på en 17-åring. Fullkomligt skriker narcissist om systern. Normalt folk hade haft skämskudde.
Citera
2025-11-25, 21:43
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Så vidrigt att syster Nadja Mayr vill ha stöd för den tuffa tid familjen går igenom och att man ska skicka hjärtan på instagram. Alltså han är åtalad för våldtäkt på en 17-åring. Fullkomligt skriker narcissist om systern. Normalt folk hade haft skämskudde.

Har inte insta, kan du ta en screenshot och ladda upp?
Patetisk hon är
Citera
2025-11-25, 22:01
Medlem
rubbergirls avatar
Mkt i FUP är baserat på hörsägen. Djungeltrumman har gått efter händelsen & mycket som sägs är andrahandsuppgifter.

BO har även olika historier & har uteslutit hånglandet i baren till vissa personer & ist sagt att J bara drog med henne in på toa. Fast det är vittnen som sett henne kyssas med honom i baren.

Det här med dessa 2 snubbar (KT & CS) som jobbade i baren blir man inte klok på.
KT verkar vara den drivande. Han är barndomsvän till BO + har jobbat med BO åt BOs ena förälder tidigare då de drev ngt ställe. KT ogillar J starkt.

CS i första förhöret 1/10:
Citat:
Hur känner du till honom?
”Först så trodde jag att det var LBs pojkvän. Därför tog jag den här smygbilden. Jag tyckte det var intressant då. Jag fick sedan veta att de var kompanjoner och tog bort bilden.”

(jag skriver bara ut initialer så slipper det hängas ut så mkt folk & FUP är för dåligt maskad att dela)

CS nämner ingenting i första förhör om ngn åldersskillnad förutom att ”KT tyckte det var stor åldersskillnad”.

CS säger att J & BO verkar ha det trevligt & att hånglet är ömsesidigt & intensivt i baren.

I det andra förhöret 10/10 säger CS att han reagerat på åldersskillnaden.
Citat:
Och kan du ge ett ärligt svar nu då på varför tar du den bilden?
Det är ju som sagt därför att min kollega säger att han är tillsammans med LB. Och då tänkte jag, ja men det är väl väldigt skumt att han står och hånglar med någon 18-åring då liksom. Ja. Så jag tänkte alltså i värsta fall vidarebefordra det till henne, visa vad han har gjort liksom. Jag tycker inte om otrohet eller så.

Okej. Och nu sa du just att "står och hånglar med en 18-åring". Men hade det spelat någon roll om det var en 18-åring eller en 30-åring han hade hånglat med? Hade du tagit bilden oavsett tänker du?
Ja, det tror jag. För det är ju den här otrohetsaspekten.
Sen då KT som i första förhör säger att han & CS bägge reagerar på åldersskillnaden & tillkallade vakten för att få J utslängd.
I nästa förhör säger KT att han ensam gick till vakten.
CS nämner ingenting om detta & får inte frågan heller.
Och vakten minns inte vilken av bartendrarna som anropade honom då det var via radio.

Berättelserna ändrar sig för att bli någorlunda samstämmiga.
Senast redigerad av rubbergirl 2025-11-25 kl. 22:05.
Citera
2025-11-25, 22:11
Medlem
rubbergirls avatar
LB & J är inte ett par. Det är ett rykte som florerat på Gotland i första hand. Detta pga att de synts ute mkt tillsammans.
J har / hade flickvän sedan en tid tbx.
Citera
2025-11-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Mkt i FUP är baserat på hörsägen. Djungeltrumman har gått efter händelsen & mycket som sägs är andrahandsuppgifter.

BO har även olika historier & har uteslutit hånglandet i baren till vissa personer & ist sagt att J bara drog med henne in på toa. Fast det är vittnen som sett henne kyssas med honom i baren.

Det här med dessa 2 snubbar (KT & CS) som jobbade i baren blir man inte klok på.
KT verkar vara den drivande. Han är barndomsvän till BO + har jobbat med BO åt BOs ena förälder tidigare då de drev ngt ställe. KT ogillar J starkt.

CS i första förhöret 1/10:

(jag skriver bara ut initialer så slipper det hängas ut så mkt folk & FUP är för dåligt maskad att dela)

CS nämner ingenting i första förhör om ngn åldersskillnad förutom att ”KT tyckte det var stor åldersskillnad”.

CS säger att J & BO verkar ha det trevligt & att hånglet är ömsesidigt & intensivt i baren.

I det andra förhöret 10/10 säger CS att han reagerat på åldersskillnaden.

Sen då KT som i första förhör säger att han & CS bägge reagerar på åldersskillnaden & tillkallade vakten för att få J utslängd.
I nästa förhör säger KT att han ensam gick till vakten.
CS nämner ingenting om detta & får inte frågan heller.
Och vakten minns inte vilken av bartendrarna som anropade honom då det var via radio.

Berättelserna ändrar sig för att bli någorlunda samstämmiga.

Vi förstår att du är nära vän med Josef och väljer att ta upp bara sånt som skulle kunna vara Josefs få fördelar i fup:en. Sedan anser du att tingsrätten är värdelös på Gotland och att alla hatar fastlänningar. Men om vi vänder på det, åklagare får bara väcka åtal om de tror att det blir en fällande dom. Dvs att utredningsmaterialet ät tillräckligt starkt. Men vi har facit om några veckor. Oavsett så tar du parti för en knarkare som utnyttjar en full 17-åring på en krogtoalett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in