Mkt i FUP är baserat på hörsägen. Djungeltrumman har gått efter händelsen & mycket som sägs är andrahandsuppgifter.
BO har även olika historier & har uteslutit hånglandet i baren till vissa personer & ist sagt att J bara drog med henne in på toa. Fast det är vittnen som sett henne kyssas med honom i baren.
Det här med dessa 2 snubbar (KT & CS) som jobbade i baren blir man inte klok på.
KT verkar vara den drivande. Han är barndomsvän till BO + har jobbat med BO åt BOs ena förälder tidigare då de drev ngt ställe. KT ogillar J starkt.
CS i första förhöret 1/10:
Citat:
Hur känner du till honom?
”Först så trodde jag att det var LBs pojkvän. Därför tog jag den här smygbilden. Jag tyckte det var intressant då. Jag fick sedan veta att de var kompanjoner och tog bort bilden.”
(jag skriver bara ut initialer så slipper det hängas ut så mkt folk & FUP är för dåligt maskad att dela)
CS nämner ingenting i första förhör om ngn åldersskillnad förutom att ”KT tyckte det var stor åldersskillnad”.
CS säger att J & BO verkar ha det trevligt & att hånglet är ömsesidigt & intensivt i baren.
I det andra förhöret 10/10 säger CS att han reagerat på åldersskillnaden.
Citat:
Och kan du ge ett ärligt svar nu då på varför tar du den bilden?
Det är ju som sagt därför att min kollega säger att han är tillsammans med LB. Och då tänkte jag, ja men det är väl väldigt skumt att han står och hånglar med någon 18-åring då liksom. Ja. Så jag tänkte alltså i värsta fall vidarebefordra det till henne, visa vad han har gjort liksom. Jag tycker inte om otrohet eller så.
Okej. Och nu sa du just att "står och hånglar med en 18-åring". Men hade det spelat någon roll om det var en 18-åring eller en 30-åring han hade hånglat med? Hade du tagit bilden oavsett tänker du?
Ja, det tror jag. För det är ju den här otrohetsaspekten.
Sen då KT som i första förhör säger att han & CS bägge reagerar på åldersskillnaden & tillkallade vakten för att få J utslängd.
I nästa förhör säger KT att han ensam gick till vakten.
CS nämner ingenting om detta & får inte frågan heller.
Och vakten minns inte vilken av bartendrarna som anropade honom då det var via radio.
Berättelserna ändrar sig för att bli någorlunda samstämmiga.