Citat:
Ursprungligen postat av
JahappDetVarDet
Voxra är ju en tillverkare så vet inte riktigt om du syftar på märket eller bupropion i sig
När jag åt den så fanns det bara en tillverkare, så det är voxra jag syftar på för egen del.
Men efter att ha följt anekdotiska rapporter här på fb i många år så tycker jag att allt talar för att
substansen bupropion är en skitmedicin, med kortvarig effekt som bäst, men däremot massvis med skumma biverklningar. Varav många verkar dyka upp smygande, kanske efter månader eller halvår på rävgiftet.
Men då har jag mest läst om biverkningar som typ myrkrypningar, rastlöshet, oro. Vilket jag tycker är nog så allvarligt, men i jämförelse så är ju självmordstankar tusen gånger värre.
Min poäng var att jag skulle hålla mig långt borta från en medicin som ger mig självmordstankar, oavsett fabrikat. Särskilt om medicinen är känd för att vara mer eller mindre ett sockerpiller, fast med en hel drös av skumma biverkningar.
Och personligen så är jag extra försiktig med allt som har med nervbiverklingar att göra (typ myrkryp, käkspänningar, fysisk och psykisk rastlöshet), eftersom jag är övertygad om att de kan bli permanenta eller ta åratal innan dom går över, även efter att man har slutat. I mitt fall så tuggar jag fortfarande takten som en tjackis när jag skriver på ett tangentbord, fast det är mer än sju år sedan jag slutade käka ADHD-medicin.