2025-11-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns för ett antal människor, både kvinnor och män, något mycket lockande och tillfredsställande i offerrollen. I viss mån finns det där hos alla människor, i egenskapen att göra olyckliga omständigheter eller andra människor ansvariga för det vi själva ställer till. Det är ett slags psykiskt självförsvar.

Det är också uppenbart att de flesta människor ljuger om olika saker, ibland trots att det är uppenbart för andra att de ljuger. Att just våldtäkt skulle vara undantaget till den regeln finns inget som talar för.

Tror också det är vanligt att kvinnor ljuger om våldtäkt detta fallet är det enligt mig uppenbart att kvinnan ljuger
Citera
2025-11-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja det har garanterat skett x antal justitiemord i våldtäktsmål eftersom de inte behövs några bevis
Ja, och det här är ett äckligt beteende. Jag fattar inte hur det kan försiggå.
Citera
2025-11-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amax987
Ja, och det här är ett äckligt beteende. Jag fattar inte hur det kan försiggå.

Förmodligen eftersom ingen vågar gå ut och klaga av rädsla för att tolkas som att man är för våldtäkt
Citera
2025-11-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Så vad menar du, att om ord står mot ord så ska man tro på mannen?

Vad känns mest rimligt — att mannen ljuger för att undkomma straff eller att en kvinna hittar på att hon blivit våldtagen, gå igenom undersökningar, polisförhör, bli ifrågasatt, träffa försvarare och berätta om sitt sexliv i en rättssal — för vad? Ljuger man, och det kommer fram så blir man ju åtalad. Vad är liksom poängen med att ljuga om något som fortfarande upplevs som skamligt?

Trots detta, så behövs mer bevisning, för att fälla någon. Sedan att det finns en snubbe som tycker livet är orättvist ändar inte på de fakta att de flesta våldtäktsmän går fria.

DET är sjukt!
Det är fakta att en del kvinnor ljuger om våldtäkter. Dom flesta våldtäktsmän går inte fria som du skriver. Men du verkar så övertygad i din tro så det känns hopplöst att diskutera med dig tyvärr.
Citera
2025-11-24, 19:03
Medlem
Nån som kan lägga upp domen?
Eller om den upplagd, på vilken sida?
Citera
2025-11-25, 03:17
Medlem
Citat:

Trots detta, så behövs mer bevisning, för att fälla någon. Sedan att det finns en snubbe som tycker livet är orättvist ändar inte på de fakta att de flesta våldtäktsmän går fria.

DET är sjukt!

Man borde inte kunna döma någon på ord mot ord, det begriper du väl själv. Att någon frias för våldtäkt behöver inte alls betyda att man tror på mannen utan för att bevisen inte är tillräckliga.

Tycker du att vi ska ha ett samhälle där jag kan säga att du våldtagit mig och du åker i fängelse i tre år trots noll bevis, "för varför skulle man ljuga om det?".

Det är inte sjukt att folk ej döms om det inte finns tillräckliga bevis, det som är sjukt är att det finns de som kan dömas utan bevis utan på ord mot ord. Det är inte rättssäkert. Det är inte rätt att offra flera oskyldiga män för att man ska lyckas få fler våldtäktsmän dömda.
Citera
2025-11-25, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej jag skulle inte vilja påstå att de är speciellt kända

Morsan var känd på 1980-talet till början av -90, sen föll mycket i glömska på grund av vissa omständigheter.....
Citera
2025-11-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Morsan var känd på 1980-talet till början av -90, sen föll mycket i glömska på grund av vissa omständigheter.....

Hur menar du nu?
Citera
2025-11-25, 13:28
Medlem
Blaskas avatar
Citat:

Vad känns mest rimligt — att mannen ljuger för att undkomma straff eller att en kvinna hittar på att hon blivit våldtagen, gå igenom undersökningar, polisförhör, bli ifrågasatt, träffa försvarare och berätta om sitt sexliv i en rättssal — för vad? Ljuger man, och det kommer fram så blir man ju åtalad. Vad är liksom poängen med att ljuga om något som fortfarande upplevs som skamligt?

DET är sjukt!

Kvinnan får uppmärksamhet deluxe. Rampljuset nästan bländar. Kan skada en "kändis". Dessutom över 200 000 kr i skadestånd. Nog finns det vissa människotyper som gillar detta upplägg.
Citera
2025-11-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Kvinnan får uppmärksamhet deluxe. Rampljuset nästan bländar. Kan skada en "kändis". Dessutom över 200 000 kr i skadestånd. Nog finns det vissa människotyper som gillar detta upplägg.
”Kvinnan får uppmärksamhet deluxe”. Tror du verkligen att en ung 20-årig tjej vill ha den typen av uppmärksamhet. Personligen tvivlar jag starkt på det.
Citera
2025-11-25, 14:35
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
”Kvinnan får uppmärksamhet deluxe”. Tror du verkligen att en ung 20-årig tjej vill ha den typen av uppmärksamhet. Personligen tvivlar jag starkt på det.

Oj, vad synd om dig. Men vad stark du är som stod på dig och gick igenom hela processen osv. Inbjudningar till tv-soffor. Jag säger varken bu eller bä. Men nog fan finns det personlighetstyper som går igång på dessa saker. Lägg även på den stora skadeståndssumman.
Jag belyser bara att det finns en enorm variation på människor där ute.
Citera
2025-11-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Nej tror inte heller det är uppmärksamhet som lockar däremot en kvarts miljon kronor kan få vissa att göra i princip vad som helst, inklusive att hitta på en våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in