Citat:
Ursprungligen postat av
Hellesylt
Jag har ingen aning men kanske det finns en anledning till att judarna genom historien har varit hatade inte bara i Europa utan över hela världen. Det mest kultiverade folk av alla, tyskarna, reagerade på vad de kallade judarnas tyranni.
Pga "zions vise protokoller", et falskneri laget av den russiske etteretningstjenesten under Tsaren.
Flere jøder støttet bolsjevikene pga den russiske tsarens ekstremt voldelige progromer mot jødene, men bolsjevikene begynte også å forfølge jødene.
Om "zions vise protokoller" var ekte (jeg har lest den) så skylder den uansett på en liten håndfull jøder og gjør klart at de fleste jøder ikke engang vet at den "onde sirkelen" som angivelig skrev zions vise protokoller finnes.
Så den her konspi-novellen gir ikke noe grunnlag for et generelt jødehat, men ble likevel brukt for å legitimere det.
Det var ikke noe logikk bak nazismens jødehat og det er ikke det bak nazismens fascinasjon for "rasen" heller. Det har religiøse undertoner og fremstår for meg som veldig likt islam, som også tror ifølge hadither etc at det ikke skal bli noe endetid før muslimene begår folkemord på jødene.
Så strengt tatt bør nazisme kanskje klassifiseres som en religion som islam, og dermed gjøre krav på å være en "beskyttet minoritet"? Så kan du kalle meg rasist for å være mot nazister.
Det er den eneste veien ut av dette, for jødehat har ingen logisk, rasjonell forklaring. Det har åndelig og ja, religiøst opphav og kan bare forklares på åndelig og religiøst vis.