2025-11-20, 12:56
Medlem
Hur är Pattis under lågsäsong?

Helt dött eller finns där ändå lite vibe? Priserna, upp eller ner? Har hört rykte om att thailändare tänker omvänt, dvs de ökar priset när efterfrågan är lägre...sant?

Jag är folkskygg och vill ogärna trängas med horderna. Finns det hopp för mig?
Citera
2025-11-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

Helt dött eller finns där ändå lite vibe? Priserna, upp eller ner? Har hört rykte om att thailändare tänker omvänt, dvs de ökar priset när efterfrågan är lägre...sant?

Hotell och flyg är som regel billigare under lågsäsong. Dagliga utgifter såsom öl, mat och kvinnor skulle jag säga är i princip samma pris på året runt.

Har aldrig upplevt Pattaya som ett ställe man behöver trängas på oavsett säsong, undantaget då högtider såsom songkran. Då håller man sig därifrån om man inte gillar sånt.
Citera
2025-11-21, 04:08
Medlem
Citat:

Stan är öppen året runt. Du kommer ha roligt även under lågsäsong, men vädret är ju lite trist.

Priserna är ungefär det samma, möjligtvis lite billigare.

Brudarna kan du säkerligen få lite billigare
Citera
2025-11-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Hotell och flyg är som regel billigare under lågsäsong. Dagliga utgifter såsom öl, mat och kvinnor skulle jag säga är i princip samma pris på året runt.

Har aldrig upplevt Pattaya som ett ställe man behöver trängas på oavsett säsong, undantaget då högtider såsom songkran. Då håller man sig därifrån om man inte gillar sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Stan är öppen året runt. Du kommer ha roligt även under lågsäsong, men vädret är ju lite trist.

Priserna är ungefär det samma, möjligtvis lite billigare.

Brudarna kan du säkerligen få lite billigare

Tack för info grabbar.

Skulle ni rekommendera att åka under lågsäsong eller inte?
Citera
2025-11-21, 13:50
Medlem
Hög eller lågsäsong? Det beror på hur länge du är där.. Stannar du bara 10-14 dar skulle jag säga högsäsong, risken under lågsäsong är många dar med översvämningar och regn.
Citera
2025-11-21, 14:04
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Tack för info grabbar.

Ska du åka under lågsäsong så åk en hel månad, dvs hela semestern. Vädret kan vara oförutsägbart under sommaren, kan vara skinande sol i dagar eller regna i dagar. Har man kort tid på sig så kan dagarna lätt försvinna. Men om du bara ska supa osv är det väl sak samma... Det finns en charm att vara där under lågsäsongen också
Citera
2025-11-21, 17:45
Avslutad
Citat:
Tack för info grabbar.

Åk i april/maj då är det fortfarande bra väder (jävligt varmt) men horderna med turister är long gone, tjejerna suckar för att kunderna är få så du kan knulla till rimligt pris ha ha ha
Citera
2025-11-22, 12:28
Medlem
Manjakiss avatar
Någon som vet om golbögen Renato Pavoni fortfarande knarkar ICE och förstör livet för Svenskar i Pattaya?
Citera
2025-11-22, 13:32
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Tack för info grabbar.

Jag var där slutet av Oktober= slutet av regnperiod och lågsäsong. Hade otur med vädret och hade jävligt tråkigt.
Vid lågsäsong känns det lite avslaget med tomma barer vilket gör att det känns lite tråkigt. Tycker bättre om när det är lite mer folk och ”partystämning”. Nästa gång blir det nog slutet av november/december.
Citera
2025-11-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag är lite kluven. Det enda som sjunker är väl lite hotellpriser, och kanske att brudarna går att förhandla med.

Jag tycker dock det är rätt trist med regn, grå himmel, gator översvämmade med skitigt vatten, regn titt som tätt, tomma restauranger och barer där ägarna sitter och glor tröstlöst. Maten på restaurangerna har inte samma omsättning, vilket gör att man ofta får något som är lite äldre, shoppar som inte ens öppnar, och så vidare.

Men, brudarna i Pattaya är ingen höjdare längre. Det är rätt tunt bland dom riktigt snygga på barerna nu för tiden...

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jag var där slutet av Oktober= slutet av regnperiod och lågsäsong. Hade otur med vädret och hade jävligt tråkigt.
Vid lågsäsong känns det lite avslaget med tomma barer vilket gör att det känns lite tråkigt. Tycker bättre om när det är lite mer folk och ”partystämning”. Nästa gång blir det nog slutet av november/december.

Sa ju det

Vädret detta året har dock varit helt ok tycker jag, även om jag mest varit i Bangkok.

Däremot NU börjar i alla fall vädret bli bättre. Till och så svalt att AC inte behövs dygnet runt, blå himmel (även om smogen börja komma igen).
Citera
2025-11-24, 17:11
Medlem
Mycket ryssar, ganska trångt.
Citera
2025-11-25, 13:17
Medlem
Fishy75s avatar
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/3144155/swedish-arson-fugitive-arrested-in-pattaya?fbclid=IwdGRleAOSfThleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjB mFwcF9pZAo2NjI4 NTY4Mzc5AAEezUk9TpFM5QavLLdxDYntHP96CV9WgAPLkLn0v2 CIt2C5rLrrox2A33OZOn4_aem_qvkhe5IBaoOe9DUUKu-asg

Det här var då något nytt, ”svensk” men att det är så bra samarbete genom Interpol mellan Sverige och Thailand visste jag då inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in