Citat:
Ursprungligen postat av
Dyngbaggen2
Det står i löpet idag att USA och Ryssland har fixat en ny fredsplan som till och med Zelensky kommer gå med på, vilket innebär att självklart får Ukraina aldrig gå med i NATO och Ukraina måste lämna områden som rättmätligen tillhör Ryssland. Samtidigt ska Ukraina få ett artikel 5-liknande skydd och stridsflyg placerade i Polen. Man kan inte annat än gratulera Putin, att ha lyckats med allt detta utan att bryta mot lagen eller använda kärnvapen, trots att bl.a. svenskar har gjort sitt yttersta för att tvinga fram användandet av kärnvapen från Rysslands sida och starta tredje världskriget.
Vi var en tyst majoritet som visste att Ryssland skulle vinna och som vanligt så skrattar man bäst när man skrattar sist. FUCK YOU Ukraina, och alla ni landsförrädare här i Sverige kan också FUCKA ER.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Arzrdn/ukraina-trumps-fredsplan-alla-28-punkter
Citat ur artikeln behövs inte då tråden redan återberättar vad som står. Diskutera denna fredsplan! Ryssland kommer få ingå i G8 igen samt sanktionerna lyfts - ÄNTLIGEN!!! Ni krigsgalningar förlooooorade

De so pratade om att Ryssland skulle vinna antog att Ryssland skulle vinna hela ukraina.
De påstod också att det skulle gå fort.
Jättefort.
Allt detta var fel.
När fred väl sluts kommer Ryssland att ha erövrat avsevärda markområden - ja.
Men visst är det fantasiskt starkt av Ukraina att stå emot ett Ryssland?
Och visst är det otroligt svagt av Ryssland att inte kunna erövra hela Ukraina.
Nästan som en förlust.
----------
PS
Du verkar hata de som håller på Ukraina och du verkar hata Ukraina.
Så sjuk i huvet är inte jag, jag hatar inte dig.
jag tycker enbart att du verkar lite småkorkad och löjlig.
Tycker mer synd om dig.
Fast är du ryss eller har ryskt påbrå kan jag ju förstå dig.
Vsyevo khoroshego tavaritch