2025-11-21, 02:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Nordkorea håller inte i sig överhuvudtaget. Det är en nation som titt som tätt upplevt svält på 2000-talet. Det är jättedåligt. Andra länder som upplevt detta under denna period är tex Afghanistan, Yemen och Sydsudan. Nordkorea har det alltså ungefär så dåligt det kan bli.

Ryssland kommer förhoppningsvis inte hamna där, men det har skapats en möjlig brytpunkt där ryska folket faktiskt kommer säga ifrån vid något tillfälle. För man ska inte tro att Kina kommer vara Rysslands räddare i nöden för alltid. Det var inte längesen Ryssland pissade på Kina när Kina var i ett underläge gentemot Japan.

Alla som lyckats fly från Nordkorea vittnar ju om det mest fasansfulla, hur de tvingas äta upp barn m.m. i Nordkorea. Men att någon soldat som tvingats in i fronten i Ryssland knipsar av sig fingrarna för att slippa och vill t.o.m åka tillbaka till Nordkorea, det säger en del.
Citera
2025-11-21, 02:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ja Putin och hans kompisar är körda, så är det ju. Klockan har redan börjat ticka för dem. Tar man ett så dåligt beslut som att invadera Ukraina år 2022 och inte lyckas genomföra det snabbt, så får man givetvis stå till svars för det förr eller senare. Det är de väl medvetna om. Därför kommer de också ta stora risker för att försöka slippa just detta.

Exakt. Jag hade inte varit emot det om han lyckats, men när han misslyckades, hmm. Jag bryr mig ärligt talat inte om Ukraina, men att han (Putin) skiter så totalt i sina egna, och dödar sina egna helt kallblodigt till och med, inte gör allt för att minska mänskliga förluster på båda sidor om fronten, det var det som fick mig att tänka om totalt. Putin är inte en människa, det är ett odjur. Han tror att han personfierar Ryssland, men det är bara hans ansiktsoperade ansikte som ser ryskt ut.
Citera
2025-11-21, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Kommer ske långt tidigare än ett par år.

Googla.

De är rysktalande. Ungefär som att Finland skulle få för sig att mörde svensktalande i Åland och svensktalande städer i Finland.

~98% av den svenska befolkningen är Engelsktalande. Är vi engelsmän eller amerikanare?
Citera
2025-11-21, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
Ukraina exempelvis

Låter ju jävligt logiskt att sabotera sina egna hjälpsändningar...
Citera
2025-11-21, 04:36
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Mer slakt av ryssar.

😎☠️💀 SIGNUM destroyed Russian soldiers and equipment!

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1991438394992521444?s=20

Det råder krig, det är normalt att människor dör åt båda håll, vad är det du försöker säga med videon du skicka?

Juste ja glömde bort, det var ju så länge sen ni erövrade mark så det ända du kan stoltsera dig med är en videoklipp där man träffat lite soldater och equipment, sånt kan jag visa till dig också varje dag där ukrainare träffas samt deras equipment.

Förresten hoppas du är nöjd med det nya avtalet, jag är supernöjd iallafall!
Citera
2025-11-21, 04:58
Avstängd
Man är måttligt road att se hur USA sätter ner foton mot den korrupta regeringen i Kiev. Fredsplanen är inget annat än en kalldusch för Zelensky och hans närmaste som naivt trodde att allmosan skulle vara för evigt. Pragmatik och rationalitet har alltid sista ordet.
Citera
2025-11-21, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Det råder krig, det är normalt att människor dör åt båda håll, vad är det du försöker säga med videon du skicka?

Juste ja glömde bort, det var ju så länge sen ni erövrade mark så det ända du kan stoltsera dig med är en videoklipp där man träffat lite soldater och equipment, sånt kan jag visa till dig också varje dag där ukrainare träffas samt deras equipment.

Förresten hoppas du är nöjd med det nya avtalet, jag är supernöjd iallafall!

Längesen märks du inte hänger med Ukraina tar tillbaka mark och byar som är så viktiga för Ryssland. Nya avtalet tror du bögfederationen Ryssland kommer gå med på att inte uppnå alla krigsmål som Pootin har sagt ska uppnås till varje pris. Hur ska han lyckas med avnazifieringen av hela Ukraina utan att ta hela landet och upprätta koncentrationsläger a la Hitler.

Hyra resten av donbass som kommer ta fleta år för snigel styrkorna att ta och dra tilllbaka ryska styrkor från Kherson och Zhaporizia vilken jävla kalldusch för bunkerdvärgen Vladolf Putler som illegalt har annektetat oblasten och ska enligt fredsavtalet inte kontrollera dem fullt ut och tro att Pootin tar en sån prestigeförlust.
Senast redigerad av pettersson72 2025-11-21 kl. 06:29.
Citera
2025-11-21, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Som väntat kommer Putin och Ryssland få som dom ville, oväntat.
Var det både väntat och oväntat?
Citera
2025-11-21, 06:38
Medlem
glimmandes avatar
Finns mycket tramsigt i sk fredsavtalet som USA lägger fram. Gissar att det består dels av punkter som diskuterats med ryssarna men att USA sen slänger in egna grejer som Ryssland inte går med på bara för att jävlas.

Ryssland kommer såklart inte gå med på att Kherson och Zaporizhzhia blir annat än ryskt till sin helhet och utan oklarheter. 600 000 man ukrainsk armé är för mycket, 60 000 hade nog funkat i ett avtal. Inte heller så funkar det när man säger att internationellt erkännande av gränserna kan dras tillbaka om vissa villkor bryts. Ser dessa som deal-breakers.

Mycket annat av avtalet hade nog funkat. Även de knäppa grejerna som att Ryssland förlorar kontrollen av kärnkraftverket (de kan ju bara lägga ner och bygga ett nytt istället). Eller att 100 miljarder euro av frysta tillgångar ska gå till Ukrainas återuppbyggnad där USA tar 50%. Tror Ryssland går med på det för att visa goodwill.
Citera
2025-11-21, 06:40
Medlem
Såg nu att hyra Donbass har strukits ur nya avtalet om fred. Dock tveksamt om Pootin går med på dessa.

Cherson och Zaporizjzja ska frysas längs frontlinjen, vilket innebär de fakto-erkännande uitfrån frontlinjen.

• Ryssland ska avstå från andra överenskomna territorier som landet kontrollerar utanför de fem regionerna.

• Ukrainska styrkor ska dra sig tillbaka från den del av Donetsk oblast som de för närvarande kontrollerar och denna reträttszon ska betraktas som en neutral demilitariserad buffertzon, internationellt erkänd som ryskt territorium. Ryska styrkor kommer inte att gå in i denna demilitariserade zon.
Citera
2025-11-21, 06:56
Medlem
Pebbiss avatar
Jag har ett annat fredsförslag. Be pedofilen Trump fara åt helvete. Häng Putin på Röda torget. Problemet löst.
Citera
2025-11-21, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Jag har ett annat fredsförslag. Be pedofilen Trump fara åt helvete. Häng Putin på Röda torget. Problemet löst.

Om Europa står och tittar på kommer fredsvillkoren att dikteras åt en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in