Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
...............text............
Ett problem jag stött på är folk som slänger upp dörren så gångjärnen slår i ändläget, rätt bra med hävstångseffekt.
Då jag av en händelse skulle till IKEA igår i ett ärende så passade jag på leta efter denna hylla, efter lite letande hittade jag denna serie , ja det var en hel serie av skåp som heter så.
Den jag tror det var din såg ut att står direkt på golvet ja, fanns varianter med ben oxå men det skall du ju inte ha.
Om fötterna går ta av ? såg denna fråga nu innan jag var där så inget jag kollade eller ens möjligt utan välta dem på sidan och det gick ju inte för sig då det var packat med andra hyllor bredvid och denna stod fastskruvad mot en vägg , däremot går den ju ända ner till golvet och då måste det ju vara någon form av "fötter" som väl troligen här är någon gummi grej för att överhuvudtaget kunna öppna luckan.
luckan var ju kanon man bara trycker så öppna den sig själv lite grann, kändes som det var fjädrande när den öppnat för fullt .
så dessa gångjärn verkar ju många ggr bättre än dom jag har på mina gamla skåp
klistrar in lite av info på deras produkt beskrivning : "
Med tryck-och-öppna-funktionen behöver du inte knoppar eller handtag och kan öppna dörren med ett lätt tryck.
Med den mjukstängande funktionen stängs dina dörrar tyst och mjukt."