Citat:
Ursprungligen postat av
Pourcain
Jag har inga problem med att ta några privata läkarbesök i början, typ ett år eller så. Men känns dumt att man ska behöva träffa läkare gång efter gång efter gång, ifall man fått diagnosen, och kan beställa via Apotea?
Eller jag kanske missuppfattade det hela. Ifall man får diagnos privat och därefter får medicinsk insättning privat, efter det - då fortsätter det ticka på så att säga, eftersom att jag då har diagnosen och hittat korrekt dos?
Företaget som utreder har väl egna läkare som skriver ut recepten på medicin. Sen när du behöver nya recept så hör du av dig till företaget som fixar det, mot en avgift såklart.
Vet inte hur det funkar på ADHD-firmorna, men de penninghungriga cannabisklinikerna drar in en del av sina pengar på att ta ordentligt betalt för just förnyade recept.
Om du har råd med extrakostnaden kan det nog vara värt det att slippa alla knäppa extraregler som landstinget brukar ha runt ADHD-medcinering.
Obs nu var det sju år sedan jag slutade ta Attentin så jag är inte speciellt uppdaterad. Den störde min sömn för mycket i det långa loppet, men det är en annan diskussion.