Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Jag vet inte vilken poäng du försöker få fram.
Ja, USA driver förhandlingarna. Men dessa förhandlingar kommer aldrig att leda till något. Ukraina och Ryssland kommer aldrig att komma överens om en fredsuppgörelse, och det finns ingenting Trump kan göra åt det.
Ukraina kommer att fortsätta slåss tills Ryssland är besegrat, med Europas stöd. Något annat alternativ finns inte, hur mycket ni rysstroll än försöker att inbilla er själva något annat.
USA har hållhakar på Ukraina, inga på Ryssland. Vilket betyder att Rysslands krav är de som kommer godtas, vare sig du vill eller inte.
När som helst kan Donald Trump, den s.k "fredspresidenten" avsluta all sponsring av Ukraina och NATO och Ukraina faller ihop på timmar. Hur kommer det se ut? Jag kan se rubrikerna framför mig;
"Trump förlorade Ukraina till Ryssland!"
"Brytande Nyheter! Sverige överväger lämna NATO efter fiaskot i Ukraina! Kristersson i krismöte!"
"Var NATO en papperstiger hela tiden? - Experter"
"Ja, Ryssland må ha krossat NATO i Ukraina.. men nu stiger kilopriset på potatis till 2 kr kilot - matköer i Novosibirsk."
"Flera länder skrotar NATOs krav om höjda försvarsbudgetar - lägger pengarna på HBTQP istället."
Ja det finns inget slut på paniken som skulle råda om Ukraina med NATO och 50 nationer bak sig blir krossat och förudmjukat av Ryssland med Iran och Nord Korea bakom sig.