Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.adams
Det verkar som om många här VILL att det var en medveten aktion från chauffören. Måste säga att jag tycker det är riktigt osmakligt. Det är med största sannolikhet en tragisk olycka. När man tänker på det är det konstigt att det inte sker oftare vilket vi ska vara väldigt glada över.
Mina tankar är med de skadade, offrens anhöriga och chauffören med anhöriga. Oerhörd tragik.
Beror HELT på vad som är orsaken till händelsen om den kan räknas såsom en ren olycka, eller slarv, ouppmärksamhet, lättja eller vad som... Har han suttit och kollat på mobilen, så är det ingen olycka, då är det fasiken i mig dråp, även om han aldrig skulle bli fälld för detta, enligt den mesiga, svenska lagboken. Samma med om busschauffören hade en sjukdomsbild som gör honom olämplig att framföra tunga fordon, eller fordon överhuvudtaget OCH att han varit medveten om detta - ingen olycka då heller. Finns mängder med scenarion där folk också skriker OLYCKA, men som egentligen är ett medvetet risktagande, som inte hör hemma i trafiken...