2025-11-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Rätt många hade väl inte några större sympatier för TN efter allt som hände.

Om det är är den misshandeln som jag tänker på så är det snart 25 år sedan. Mycket "vatten har runnit under broarna sedan dess" så att dra upp det nu är ganska ointressant.

Förvarar inte någon form av kvinnomisshandel, men om det gäller den tjejen jag tror att det gör så var hon väl kanske inte direkt den monogama typen. Visst han skulle väl bara dumpat henne och gått vidare.
Och är det hon så tog hon också gärna till nävarna ganska snabbt.
Plus att hon gick runt bland killarna i samma "krets" vilken skapade intriger och konflikter.

Har även ett svagt minne av att de blev ett par igen under tiden J.K avtjänade sitt straff hur länge det varade sen minns jag inte.

Han avtjänade sitt straff och vad jag vet så har han inte blivit dömd för liknande brott efter det.
Citera
2025-11-18, 19:46
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det låter som en scam. Kommunen hjälper med kostnaderna för begravningen om det inte finns pengar i dödsboet.
Exakt.

Folk vill bara bli swishade nu för tiden.
Citera
2025-11-18, 20:06
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ja i den gruppen har det varit mycket snyft-inlägg från den herren under dom här dagarna måste jag säga. Lite som en tävling i att vara mest kompis och vara mest sorgsen.

Han skrev i ett tidigt inlägg att dom inte längre var vänner, men nu sörjer han mest på planeten verkar det som.
Japp, jag såg det. Han är offer i detta. Helt i linje med hans personlighet om hur jobbigt det är med alla kunder ”som är dumma i huvudet” och hur expo är ute efter honom osv osv. Main character syndrome extra allt.
Citera
2025-11-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ja i den gruppen har det varit mycket snyft-inlägg från den herren under dom här dagarna måste jag säga. Lite som en tävling i att vara mest kompis och vara mest sorgsen.

Han skrev i ett tidigt inlägg att dom inte längre var vänner, men nu sörjer han mest på planeten verkar det som.

Länka gärna till gruppen👍
Citera
2025-11-18, 20:10
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Länka gärna till gruppen👍
Klibbor som upprör 4.0 på Facebook
Citera
2025-11-18, 20:38
Medlem
PingPongZongs avatar
Visst var väl Jocke även sångare i Slapping suspenders ett tag? 1992. Då dom släppte det här albumet.

https://youtu.be/ywfN4ezyKlE?si=n_MaVn1dYTB8owZy

Han sjunger inte på alla låtar. Men på just den här är det ju han som sjunger. Det hörs. Jocke är killen till vänster. Han hade tuppkam i perioder. Måste haft bra hårväxt.
Citera
2025-11-19, 06:59
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Japp, jag såg det. Han är offer i detta. Helt i linje med hans personlighet om hur jobbigt det är med alla kunder ”som är dumma i huvudet” och hur expo är ute efter honom osv osv. Main character syndrome extra allt.

Så sant. Kan dock hålla med honom om att expo är jävligt töntiga och inte borde lägga sig i, faktiskt. Men det här är bara löjligt

Lite fundersam blir jag dock vad det var som gjorde att "vänskapen" tog slut.
Citera
2025-11-19, 08:06
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Så sant. Kan dock hålla med honom om att expo är jävligt töntiga och inte borde lägga sig i, faktiskt. Men det här är bara löjligt

Lite fundersam blir jag dock vad det var som gjorde att "vänskapen" tog slut.
Visst är det så, på en politisk skala placerar jag mig själv långt till höger, snudd på ”extremhöger”, och är emot allt vad vänstermedia heter. Men han har en unik förmåga att framställa sig själv som en martyr i alla situationer, en otroligt osympatisk och svag egenskap om man vill framställa sig själv som någon överhet.

Utan att vara insatt för fem öre skulle jag gissa att Jocke begått någon påstådd oförrätt som likbäraren inte kunde svälja. Gillat en meningsmotståndares kommentar på Facebook eller liknande. Det är i linje med hans personlighet.
Citera
2025-11-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Jag personligen tycker det är rätt tydligt att han faktiskt har tagit avstånd. Är rätt säker på att de där läst detta och väljer att ignorera det.

Han var nog illa tvungen att "ta avstånd" för att kunna fortsätta uppträda live med Pitbullfarm under den där perioden. Han startade dock ett nytt politiskt band (Code 291) 2017 och en liten reunion med Pluton Svea blev det också.
Citera
2025-11-19, 16:11
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Visst var väl Jocke även sångare i Slapping suspenders ett tag? 1992. Då dom släppte det här albumet.

https://youtu.be/ywfN4ezyKlE?si=n_MaVn1dYTB8owZy

Han sjunger inte på alla låtar. Men på just den här är det ju han som sjunger. Det hörs. Jocke är killen till vänster. Han hade tuppkam i perioder. Måste haft bra hårväxt.

Det där låter ju riktigt bra. Var det här före Pro Patria och Pluton Svea?
Citera
2025-11-19, 16:30
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Det där låter ju riktigt bra. Var det här före Pro Patria och Pluton Svea?

Det var 1992. Så efter Pro Patria. Och precis före Pluton Svea. Jocke var med i många olika band. Jocke hade inte hunnit bli den "kändisen" som han sedan blev med Pluton Svea. Många artister på den här tiden var anonyma. Till exempel Odins Änglar. Det snackas ju fortfarande om vilka dessa var. Dom som var Odins Änglar från början. Jocke sa att han visste vilka de var. Och det skulle bli en skandal om det kom fram. .
Citera
2025-11-19, 17:32
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det var 1992. Så efter Pro Patria. Och precis före Pluton Svea. Jocke var med i många olika band. Jocke hade inte hunnit bli den "kändisen" som han sedan blev med Pluton Svea. Många artister på den här tiden var anonyma. Till exempel Odins Änglar. Det snackas ju fortfarande om vilka dessa var. Dom som var Odins Änglar från början. Jocke sa att han visste vilka de var. Och det skulle bli en skandal om det kom fram. .

Jag har för mig att Jocke nämnt i en intervju att han även spelat med ett dansband.

Angående Odins Änglar sägs det att det var medlemmar i Wilmer X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in