2025-11-19, 08:38
Medlem
Kleiners avatar
Och det har gett dig trauma för livet eller?

Men snälla någon, skärp dig nu

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
När jag var yngre så var jag starkare, kunde springa mer, var rörligare. Jag tränade för att jag mådde bra och så gillade jag hur jag såg ut.
Jag trodde att det var ett plus att jag var i bra form. Att kvinnor uppskattar det.
Det jag såg var att kvinnor ändå hade problem med hur jag såg ut. De kände att de var tvungna att säga nåt om min vikt och min kropp.

Jag har många gånger sett kvinnor skriva att män överskattar sin attraktionskraft. Det ligger nog nåt i det. Om en man känner sig bra och fin, så är han förmodligen inte så bra och fin som han själv tror.
Citera
2025-11-19, 08:41
Medlem
Citat:
Jag har många gånger sett kvinnor skriva att män överskattar sin attraktionskraft. Det ligger nog nåt i det. Om en man känner sig bra och fin, så är han förmodligen inte så bra och fin som han själv tror.
Även de absolut snyggaste männen, män som objektivt har välsvarvade ansikten, breda axlar och är 1.9m höga har inte ens i närheten av samma sexuella attraktionskraft som en ful kvinna.

Om man inte tror på detta, skapa en tinderprofil med en snygg man och en ful kvinna och se vem som får mest skamliga förslag på kortast tid.
Citera
2025-11-19, 08:49
Medlem
Citat:
När jag var yngre så var jag starkare, kunde springa mer, var rörligare. Jag tränade för att jag mådde bra och så gillade jag hur jag såg ut.
Jag trodde att det var ett plus att jag var i bra form. Att kvinnor uppskattar det.
Det jag såg var att kvinnor ändå hade problem med hur jag såg ut. De kände att de var tvungna att säga nåt om min vikt och min kropp.

En man som tar hand om sig ser tillräckligt bra ut. Däremot så behöver det finnas personkemi också. De flesta tjejer och kvinnor vill nog inte träffa någon på nätet utan i verkliga livet. Det måste uppstå någonting mentalt.

Om du bara är ute efter sex så är nog faktiskt "+medelålders" kvinnor mer på G. Det är lite paradoxalt för män är mer attraherade av yngre fertila kvinnor - de är vackrare - men äldre kvinnor gillar sex. De kanske inte orkar leva ihop med en man men vill ha sex ibland ändå. Medelålders kvinnor uppskattar i regel män och den manliga individen mer. Ser den andre, hela individen. Som ung kvinna är man istället mer upp i sig själv och vill bli uppvaktad på rätt sätt. De vill oftast träffa någon för att leva ihop och vill känna att han bara är attraherad av henne. Där behöver du förstå tjejen och tona in dig.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-11-19 kl. 08:57.
Citera
2025-11-19, 08:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
En man som tar hand om sig ser tillräckligt bra ut. Däremot så behöver det finnas personkemi också. De flesta tjejer och kvinnor vill nog inte träffa någon på nätet utan i verkliga livet. Det måste uppstå någonting mentalt.

Om du bara är ute efter sex så är nog faktiskt "+medelålders" kvinnor mer på G. Det är lite paradoxalt för män är mer attraherade av yngre fertila kvinnor - de är vackrare - men äldre kvinnor gillar sex. Medelålders kvinnor uppskattar i regel män och den manliga individen mer. Ser den andre, hela individen. Som ung kvinna är man istället mer upp i sig själv och vill bli uppvaktad på rätt sätt. Där behöver du förstå tjejen och tona in dig.

Jag har attraherats av kvinnor som inte tränade. En del hade extrakilon. Brösten var inte perfekta. Sen så var det andra kvinnor som jag gillade att umgås med, men var inte direkt attraherad. Jag hade inget behov av att tala om för kvinnor att deras kroppar var fel.

Jag tror också att personkemi är viktigt. Kvinnor glömmer bort det när hon provoceras av hur en mans kropp ser ut. Hon pratar för alla andra kvinnor. Eftersom hon stör sig på hans kropp, så kan han inte attrahera nån annan kvinna heller.
Citera
2025-11-19, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och det har gett dig trauma för livet eller?

Men snälla någon, skärp dig nu

Jag skyller inte allt på kvinnor, att jag inte haft ett förhållande.
Men det hjälpte inte heller, det har bidragit till att jag känt mig/känner mig otillräcklig.

Jag tror att en kvinna kan ha sitt livs bästa sex, bli kärare än hon nånsin varit, i en man även om han inte har en kropp som Ryan Reynolds.
Men vad vet jag?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-19 kl. 09:36.
Citera
2025-11-19, 09:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Även de absolut snyggaste männen, män som objektivt har välsvarvade ansikten, breda axlar och är 1.9m höga har inte ens i närheten av samma sexuella attraktionskraft som en ful kvinna.

Om man inte tror på detta, skapa en tinderprofil med en snygg man och en ful kvinna och se vem som får mest skamliga förslag på kortast tid.

Jag provade en gång att göra en fejkprofil, låtsades vara kvinna. Hade inget foto.
Mejlen regnade ner. Mina riktiga profiler med foto får knappt besök ens.

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad – det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller
Citera
2025-11-19, 09:01
Medlem
Kleiners avatar
Förlåt men du låter som en simp.

Citat:
Jag skyller inte allt på kvinnor, att jag inte haft ett förhållande.
Men det hjälpte inte heller, det har bidragit till att jag känt mig/känner mig otillräcklig.
Citera
2025-11-19, 09:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Förlåt men du låter som en simp.

Ja, det var jag en gång. Trånade efter en kvinna som höll mig på avstånd i 3 år. Hon lockade mig lite för att jag skulle stanna kvar, samtidigt som hon pratade om andra män. Hon anmärkte också på min kropp negativt, och lite andra saker som gjorde att jag kände mig otillräcklig. Jag blev besatt, drömde om henne i flera år sen.
Där gjorde jag ett misstag, men jag lärde mig en viktig läxa också.
Citera
2025-11-19, 10:25
Medlem
HBTKuks avatar
Det äär den motbjudande formen som gjort att våra kön i alla tider dragits till varandra. Då förstår jag

På samma sätt äter alla bajs, för motbjudande är gott.
Citera
2025-11-19, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det äär den motbjudande formen som gjort att våra kön i alla tider dragits till varandra. Då förstår jag

På samma sätt äter alla bajs, för motbjudande är gott.

Kvinnor uppskattar kvinnokroppen mer.
Men så är det det där med att skaffa bebis, då behövs ofta en man.
Och så säger Samhället att det är status att ha en Man. Helst en riktig Man. En Äkta Man.
Det är status för en man att ha en kvinna också. Har han inte det så är han inte en riktig Man.
Det är viktigt att visa upp en bra fasad och yta för Samhället.
Titta på oss, vi har lyckats. Gör som oss, då blir ni också bra och har lyckats. Som vi gjorde.
Sen att hon måste dras med den tråkiga och motbjudande karlsloken hemma är smällar man får ta.
Citera
2025-11-19, 10:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Nej, det är redan konstaterat att den är.

Jag ska ge dig ett snällare och mer specifikt exempel så du får svårare att ljuga. Du måste kyssa en av dessa:

han

eller hon

Och var nu ärlig. Jag som man kysser hellre länkade mannens kvinnliga motsvarighet än länkade kvinnans manliga motsvarighet.

Här har vi en som lever i förnekelse. Djupt omanligt.

Du länkade ju Greta Garbo som är en av tidernas största kvinnliga ikoner av skönhet, samt en random neger? Människor ser olika ut, det finns både fula män och fula kvinnor. Fan jämför du äpplen och päron för.
Citera
2025-11-19, 10:50
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Så varför inte kyssa en ful kille? De flesta fula män är beredda att behandla vilken kvinna som helst som en prinsessa om de får uppmärksamhet från dem. Det gör inte en snygg kille.

Kvinnor är mer noga med mäns utseende än vice versa. Inte för att det är sexuellt attraherade av utseendet i samma grad som män är, men för att en snygg man står högre upp i den sociala hierarkin och har bra gener att föra vidare till kvinnans avkomma. Det höjer kvinnans upplevda självvärde, något de såklart gillar.

Det är ingen ful kille som har bett mig om en kyss, så jag vet inte vad du pratar om. Eller menar du att jag ska gå runt på stan och erbjuda fula män kyssar? Jag har mitt liv att leva broder, du lever i en fantasivärld.

Det är män som är mer noga på vad de tänder på rent fysiskt, varför tror du att alla brudar springer runt sminkade och i korta kjolar?

En snygg man är ingenting utan en bra personlighet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in