2025-11-18, 22:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kom igen nu Bajen! Ta tillbaka Milos!
Bajens nummer ett på radarn är Kalle Karlsson som även AIK är ute efter, AIK dessutom beredda sparka sin nuvarande tränare för att signa upp Kalle.
Citera
2025-11-18, 23:01
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Bajens nummer ett på radarn är Kalle Karlsson som även AIK är ute efter, AIK dessutom beredda sparka sin nuvarande tränare för att signa upp Kalle.
Undra vad som lockar mest. Ett Gnaget i spillror utan sportchef och pengar eller en av Sveriges mest välskötta klubbar fullproppat med talanger och klasspelare som krattat manegen för ett SM-guld 2026 med rätt tränare.
Citera
2025-11-18, 23:06
Medlem
QuantumQuills avatar
*
Citera
2025-11-18, 23:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Undra vad som lockar mest. Ett Gnaget i spillror utan sportchef och pengar eller en av Sveriges mest välskötta klubbar fullproppat med talanger och klasspelare som krattat manegen för ett SM-guld 2026 med rätt tränare.
Hammarby tveklöst. Inget som helst snack om den saken. AIK skulle behöva erbjuda en monsterlön för att på allvar ha en chans att få Kalles underskrift.
Citera
2025-11-18, 23:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jämfört med ett Gnaget i spillror tror jag chansen att bli legend i VSK kan locka rätt bra.
En 8:e plats med VSK och är han odödlig i gurkstan medans en 8:e plats med AIK lär betyda sparken.
Citera
2025-11-18, 23:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Hammarby tveklöst. Inget som helst snack om den saken. AIK skulle behöva erbjuda en monsterlön för att på allvar ha en chans att få Kalles underskrift.
Erbjuder vi och Gnaget ett kontrakt tror jag han väljer oss även om Gnaget erbjöd saudi-pengar helt ärligt. Vill vi ha honom får vi honom. Vill Gnaget ha honom får de hoppas att det bara är VSK som är intresserade. Då har de iallafall en 50/50-chans.
Citera
2025-11-18, 23:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Den spar vi för uppföljning!
Citera
2025-11-18, 23:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Erbjuder vi och Gnaget ett kontrakt tror jag han väljer oss även om Gnaget erbjöd saudi-pengar helt ärligt. Vill vi ha honom får vi honom. Vill Gnaget ha honom får de hoppas att det bara är VSK som är intresserade. Då har de iallafall en 50/50-chans.
Mjo den resan man kan göra i Hammarby och sen vidare ut i karriären och de pengarna man kan göra där på sikt, är ju betydligt större än de pengar AIK teoretiskt kan erbjuda. Nä AIK kommer att får se sig om efter en annan tränare med ambitioner som passar deras klubb bättre.
Citera
2025-11-18, 23:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Den spar vi för uppföljning!
Du tycker inte förutsättningarna för SM-guld finns i klubben som kommit tvåa två år i rad med rätt tränare? Hade inte Kim stuckit hade jag trott stenhårt på det. Nu får vi se vem som ersätter.

Det enda som är säkert 2026 är att ni återigen blir sämst i stan. Den kan du spara för uppföljning.
Citera
2025-11-18, 23:42
Medlem
Steff83s avatar
Jag tror att Hammarby kommer att landa Kalle Karlsson om dom inte hittar något utländskt alternativ.
Han som tränare och hur han jobbat med Västerås klickar in alla boxar i hur Hammarby jobbar och som profil dom söker. Så inte konstigt att han ligger närmast att ta över

Sen hade jag helst sett att han stannar i Västerås och försöka göra dom till ett etablerat allsvenskt lag. Dom borde kunna bli ytterligare ett typ Sirius. Det tanken hade kittlat.
Senast redigerad av Steff83 2025-11-18 kl. 23:54.
Citera
2025-11-18, 23:53
Medlem
Citat:
Mjo den resan man kan göra i Hammarby och sen vidare ut i karriären och de pengarna man kan göra där på sikt, är ju betydligt större än de pengar AIK teoretiskt kan erbjuda. Nä AIK kommer att får se sig om efter en annan tränare med ambitioner som passar deras klubb bättre.
Finns det någon tränare med ambitioner som vill till Aik??
Någon som vet om hur det är i Aik alltså, det är för tillställt och finns för många bromsklotsar mot att göra det bra...
Citera
2025-11-19, 00:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Du tycker inte förutsättningarna för SM-guld finns i klubben som kommit tvåa två år i rad med rätt tränare? Hade inte Kim stuckit hade jag trott stenhårt på det. Nu får vi se vem som ersätter.

Det enda som är säkert 2026 är att ni återigen blir sämst i stan. Den kan du spara för uppföljning.

För mig är Bajen alltid Bajen. Loserkulturen sitter djupt i väggarna på Årsta.

Vi får se helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in