2025-11-16, 18:06
Medlem
finns 'keps/mössa' som har infraröd ljus i sig som sägs hjälpa till mot hårväxt. vill ha tips på bra märken som fungerar
Citera
2025-11-16, 18:13
Medlem
Släpp det. Kör 3 mm med rakapparaten.
Damerna gillar att du tar över situationen.

De hatar, föraktar, blir torra när de inser att du är en osäker fis.

Lycka till!
Citera
2025-11-16, 18:13
Medlem
mot hårväxt?
Citera
2025-11-16, 18:14
Medlem
Och hjälpa till "mot" hårväxt?

Du har för mycket päls?
Citera
2025-11-16, 18:25
Medlem
Om det är androgen alopeci du ämnar behandla är det i princip bara finasterid och dutasterid som gäller. Dvs, riktiga mediciner som skrivits ut av läkare. Minoxidil kan även det hjälpa för hårväxt och är receptfritt. "Allt" annat är i all väsentlighet huskurer eller pseudovetenskapligt bullshit.

edit: Jag kanske missförstod. Om du vill bli av med håret rekommenderar jag en bra hårtrimmer.
Citera
2025-11-16, 18:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Mot? Du vill ha FÖR hårväxt!
Citera
2025-11-16, 19:11
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
Om det är androgen alopeci du ämnar behandla är det i princip bara finasterid och dutasterid som gäller. Dvs, riktiga mediciner som skrivits ut av läkare. Minoxidil kan även det hjälpa för hårväxt och är receptfritt. "Allt" annat är i all väsentlighet huskurer eller pseudovetenskapligt bullshit.

edit: Jag kanske missförstod. Om du vill bli av med håret rekommenderar jag en bra hårtrimmer.

Han vill slippa tappa hår såklart.
De mediciner du nämner kan ha nackdelar och biverkningar, tex sänkta testonivåer.

Enda lösningen verkar vara hårtransplantation och där kan man faktiskt få riktigt bra resultat.
Hur länge det ser bra ut varierar eftersom en del tappar hår snabbare än andra.
Transplanterar du 7x7cm på skallen längst fram kanske det längre bak på huvudet är helt kalt inom 5-10 år och då har du endast kvar det transplanterade håret längst fram.

Jag är 43 nu har kvar ganska mycket hår men jag funderar på att tranplantera hår snart om det blir värre med hårlossningen.
Citera
2025-11-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Mot? Du vill ha FÖR hårväxt!
sorryyyyy då skrev fel
Citera
2025-11-16, 21:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
sorryyyyy då skrev fel
Hassanreferens!

Du har för mycket hår och vill ha mindre eller har du för lite hår och vill ha mer hår?
Citera
2025-11-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Han vill slippa tappa hår såklart.
De mediciner du nämner kan ha nackdelar och biverkningar, tex sänkta testonivåer.

Enda lösningen verkar vara hårtransplantation och där kan man faktiskt få riktigt bra resultat.
Hur länge det ser bra ut varierar eftersom en del tappar hår snabbare än andra.
Transplanterar du 7x7cm på skallen längst fram kanske det längre bak på huvudet är helt kalt inom 5-10 år och då har du endast kvar det transplanterade håret längst fram.

Jag är 43 nu har kvar ganska mycket hår men jag funderar på att tranplantera hår snart om det blir värre med hårlossningen.
Gör man en hårtransplation och INTE tar fin/dut så kan man lika gärna kasta pengarna i sjön istället...
Citera
2025-11-16, 23:23
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testtarlitebara
Gör man en hårtransplation och INTE tar fin/dut så kan man lika gärna kasta pengarna i sjön istället...

varför?
Det hår du sätter dit kommer inte falla av, det vet du väl ändå?
Citera
2025-11-18, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hassanreferens!

Du har för mycket hår och vill ha mindre eller har du för lite hår och vill ha mer hår?
vill ha hårrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in