2025-09-18, 17:11
Medlem
https://via.tt.se/pressmeddelande/3325077/lidls-vaniljglass-ar-bast-i-test-enligt-konsumentpanel?publisherId=2265114&lang=sv
den kan jag rekommendera!
Citera
2025-09-18, 21:58
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Gå till Lidl så får du lika bra glass eller bättre för väsentligt lägre pris.
Jag vet. Fortfarande dyrt dock.
Citera
2025-09-19, 04:51
Medlem
Pungsvings avatar
Jag köper inte glass längre men jag kommer ihåg att de var mest en stor besvikelse på varma sommardagar. Man vill ha något svalkande men efter en glass så blir man vansinnigt törstig pga allt sockret i den. Köpte färre och färre glassar av den anledningen.
Citera
2025-09-19, 07:44
Medlem
Jag gör egen glass, lite kikärtsspad, havregrädde & socker o smaker och så har man en ljuvlig gräddglass.
Citera
2025-11-11, 23:25
Medlem
Jag köper fortfarande ibland.

Styckglass köper jag bara när det är halva priset. Antingen när Pressbyrån har kampanj, eller när vissa butike rear ut inför hösten (oftast säljer de då bara glass under sommaren eller tar in en extra mindre frysdisk för att kunna sälja något annat märke än bara GB Glace som säljs året runt).

Mjukglass med olika toppings kan vara gott.

Egentligen gillar jag kulglass, och gärna i rån/strut. Men det brukar vara dyrt. Finns ett ställe här som säljer sådan glass av Björnen och Lejonet, och det är dyrare än andra märken. Men även tex Sia kan vara dyrt. Ibland kan jag dock ha tur när de ska stänga ner glassbar för säsongen, och köpa det till halva priset. Men ibland är det så utplockat så det finns inte alltid de smaker jag vill ha.

Men oftast köper jag flerpack eller ett glasspaket (det brukar bli 500 ml om jag ska äta själv, men en större förpackning om jag ska bjuda folk). Kan även köpas på extrapris.

Jag vill fortfarande ha vaniljglass till vissa efterrätter, inklusive till jordgubbar när det är midsommar. Så det är nog vad som är svårast att helt sluta med. Resten kan jag minska eller kanske sluta med helt.
Citera
2025-11-11, 23:31
Medlem
Aldrig styckvis, förstår inte varför folk gör
Citera
2025-11-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmsnytt
Rätt okej pris, smakar det så kostar det - Magnum Classic kostade år 2000: 13 kr // 2025: 30 kr

https://www.allas.se/mat-och-dryck/populara-glassarna-sa-mycket-har-priset-okat-pa-25-ar/10752426

Okej pris?

det är ju inte ens en glass du pratar om utan ett fejsubstitut utan grädde som är gratis att tillverka.

Om det skulle vara en riktig glass med riktigt bra ingredienser och hög halt av grädde så kan det va värt 30spänn eller mer.

Det var bara i början på 90talet magnum var en glass och gick att äta.
Sen sålde arla gb glass till utländskt skräpbolag som direkt började snåla och tog bort grädden.

Sandwich och 88:an,nogger,tiptop osv går inte att äta efter det.
Citera
2025-11-16, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Okej pris?

det är ju inte ens en glass du pratar om utan ett fejsubstitut utan grädde som är gratis att tillverka.

Om det skulle vara en riktig glass med riktigt bra ingredienser och hög halt av grädde så kan det va värt 30spänn eller mer.

Det var bara i början på 90talet magnum var en glass och gick att äta.
Sen sålde arla gb glass till utländskt skräpbolag som direkt började snåla och tog bort grädden.

Sandwich och 88:an,nogger,tiptop osv går inte att äta efter det.
Eller hur, storpack är inte glass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in