Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Kvinnorna får vara nunnor istället, stackars dom, hur kan gud tillåta detta?
"1 Tim 2:12–13 Jag tillåter inte att en kvinna undervisar eller gör sig till herre över mannen, utan hon ska vara i stillhet, eftersom Adam skapades först och sedan Eva."
Den versen handlar specifikt om beteende i kyrkor.
Nunnor predikar inte för en församling!
Sverige har en Kristen bakgrund som kan förklara varför det bara var män som var präster, kristna var dom allihop som rättade sig efter bibeln, således inga kvinnliga präster!
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Men ändå så håller ateister på så mycket att försöka måla upp gud som ond.
Kolla på på den här "Tickelitu", han har hållt på så mycket att få det att se ut som om gud stödjer slaveri.
De hittar på alla möjliga anledningar till varför gud måste vara ond.
Det är känslor inblandade. Det är inte bara att de "inte tror" på gud, vad hade då varit meningen med den diskussionstråden överhuvudtaget?
Säg mig helt ärligt, om du visste till 100% att gud fanns, hade du älskat honom? utan att ljuga?
Vilken Gud då???
Du vet ju att Jehova är en avundsjuk Gud som inte vill ha några andra gudar jämte honom, och hämnas oförrätter upp till den fjärde generationen, så den som skrev just det bibelstycket måste ha trott att Jehovas konkurrent Molok existerade. Om inte då hade bibeln sagt; ”meningslöst, bara slöseri med tid att tro på andra gudar för dom finns inte” Molok offrade dom barn till, och dennes konkurrent Jehova ville att Abraham skulle offra sin son till honom (Jehova). Jag tycker att båda gudarna är motbjudande, medan Jesus verkar inte vara som dom!
Jesus fanns i alla fall enligt Historiker, men jag har inget skäl att tro att han var uppstånden på den tredje dagen, och finns någonstans idag, även om jag är en agnostiker som inte tror på något övernaturligt alls, men ytterst inte vet, så är jag en ideologisk släkting till ateister, varför gillar jag Jesus, men avskyr både Jehova och dennes konkurrent Molok? Fan vad jag avskydde lord sidious i star wars, när jag såg dessa filmer i tonåren, och vad jag gottade mig när ondskans lärjunge Darth Vader vände sig mot ondskan och kastade ner han i hisschaktet mot en säker död, för att skydda sin son. Så visst kan man hata eller älska något som man vet inte finns!