2025-11-14, 23:59
Medlem
ziracorns avatar
Vad hände med snubben som körde över Avenyn nyligen (spårvagn spm helt "spårade" ur!)

Hörde absolut NADA om det efter en vecka.

Blir väl samma med det här.

Kassa arbetsvillkor inom kollektivtrafiken?
Citera
2025-11-15, 00:00
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Lutar mer och mer åt terrordåd baserat på vad folk skriver.
Citera
2025-11-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Det är inte färska uppgifter - om han nu är på sjukhus är han övervakad iom åklagaren har anhållit honom.

Inte färska men visar att han ikväll varit på sjukhus och undersökts. Folk får det att låta som han aldrig ens varit på sjukhus vilket han har.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrilll
https://youtu.be/XyngCDg6aQI?si=VFOyP1ezGfK2TCcn

En video som gick viral för några år sedan. Kom att tänka på detta klipp när jag läste om olyckans omständigheter. Det går givetvis inte dra slutsatser ännu men tycker att detta känns som ett sannolikt scenario för dagens olycka.

Citat:
Ursprungligen postat av pluttis
Det som förbryllar är inte hastigheten utan faktum att när bussen krängt till och stannat så gasar han ju på nytt.
Killen i videon här ovan som Qrill postade gasar med när bilen till slut stannade. Händerna på ratten fortfarande.
Jag skulle inte bli förvånad om det är ungefär det som hänt här, att föraren fått en mindre stroke.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Ja det kan det ju vara, såg i så fall bara lätt shockad ut tycker jag , inte mer vilket är märkligt, borde ju brutit ihop när han ser helvetet han åsamkat

Det hade bara gått några minuter när han filmades. Själva ”ihopbrytandet” brukar komma efter några timmar. Ibland tar det flera dagar innan man bryter ihop efter en traumatisk upplevelse. I undantagsfall kan det ta år.
Citera
Medlem
Melancholymans avatar
Han kör över men fegar ur och vill inte bli stämplad som terrorist så han tillämpar Taqiyya och hävdar psykos ler nåt?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Så du tänker att han lyssnade på nyheterna 15.00 (när han väl befann sig cirka i Täby, med en full buss), släppte av passagerarna 15.22, och sen tog en liten liten sväng och körde in i det hållplatsläge som förmodligen hade minst antal väntande resenärer på terminalen? Varför gjorde han inte något vettigare attentat med denna laddade buss? Han kanske fick feeling under de cirka två minuter det gick mellan att han släppte av resenärerna från förra turen till att han körde in i hållplatsläget vid olycksplatsen?

Det är ju inte helt omöjligt. Nyheterna när han släppte av folk, hörde KD's nyheter. Satte på fredagsbönen på vägen tillbaka och såg sedan en busshållsplats med svenska vitingar.

Varför han inte gjorde något större? Han är 70 bast.. Han får skylla på typ sjukdom och kultur..
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttis
Det som förbryllar är inte hastigheten utan faktum att när bussen krängt till och stannat så gasar han ju på nytt.
Motorstopp? Då brukar motordrivna fordon "hoppa" fram.
Citera
2025-11-15, 00:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Lutar mer och mer åt terrordåd baserat på vad folk skriver.

Det håller jag inte med om. 50/50 snarare.
Citera
2025-11-15, 00:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrilll
https://youtu.be/XyngCDg6aQI?si=VFOyP1ezGfK2TCcn

En video som gick viral för några år sedan. Kom att tänka på detta klipp när jag läste om olyckans omständigheter. Det går givetvis inte dra slutsatser ännu men tycker att detta känns som ett sannolikt scenario för dagens olycka.

Förstår hur du menar, men jag tror inte det var fallet med dagens "olycka".
Har sett filmer på mannen efter händelsen. Han går obehindrat.
Tror möjligen att han var berusad eller påverkad av något annat.
Sen utesluter jag inte att han gjorde detta medvetet. Kan vara terrordåd, eller så har han bara fått en knäpp. Kanske beroende på substanser han haft i kroppen. Jag tror inte dagens händelse beror på sjukdomstillstånd.
Citera
2025-11-15, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholyman
Han kör över men fegar ur och vill inte bli stämplad som terrorist så han tillämpat Taqiyya och hävdar psykos ler nåt?

Haha, och det är magstarkt från svenskar som använder psykiskt sjuk när en svensk begår ett brott.
Citera
2025-11-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Någon som vet vilka som omkommit? Går bra att skicka PM, även med initialer om ni inte vill skriva ut hela namnet. Min bekant fasar över att det kan handla om en god vän. MJ.

Det är väl bara att ringa MJ och kolla om han lever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in