2025-11-14, 21:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Jag tror att det man syftar på är att bussen som har just tekniska högskolan som startpunkt, inte ännu hade börjat gå i trafik, därav var bussen tom på folk.

När bussen rullar fram så var det väl snart dags för avgång och då sättas i trafik så att säga.

Okej, ja det är väl möjligt det med. Jag vet inte riktigt hur det ser ut vid Tekniska högskolan, hur vanligt det är att bussar börjar sina körningar därifrån, osv. men bussar som inte är i trafik men ändå stannat vid diverse hållplatser ser man väl hela tiden, förmodligen av den enkla anledningen att det bara är vid sådana ställen de kan stanna utan att blockera trafiken.
Citera
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Nä, men de togs bort direkt efter dådet och var borta ett bra tag.

De togs aldrig bort. Herregud
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
Till er som har kört buss eller har koll på bussbolagen i Stockholm - brukar det vara vanliga linjebusschaffisar som kör "Ej i trafik" eller brukar man använda chaffisar som ofta har lite otur med körningen som får agera transportörer?

I detta fall betydde ”Ej i trafik” att chauffören precis avslutat sin rutt och skulle köra till sin rast. Alla chaufförer kör ”Ej i trafik” någon gång.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Kom ihåg en sak. När Akilov körde in på Drottninggatan och körde över människor så tog det över 24t innan media gick ut med terrorbrott.

Man hävdade gashäng och skenande lastbil trots vittnesuppgifter som pekade på terrorist.

Det som talar emot sjukdomsfall.

GM åkte polisbil från brottsplatsen.

GM behandlas ej av sjukpersonal.

GM släktingar har redan fått uttala sig i Expressen vilket är unikt och ändå ett skydd för de oskyldiga om GM visar sig vara terrorist.

Hade GM varit 100% oskyldig hade redan minst 2 presskonferenser ägt rum. Nu är det tyst vilket talar om något inte står rätt till.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
https://www.facebook.com/share/r/1MfNM34b3Z/

Film där chauffören hjälps av bussen. Ser väldigt förvirrad ut.
Hans offer finns även dom med i bild, dock under filtar.
Så föreställer åtminstone inte jag mig att en terrorist ser ut direkt efter han utfört sitt dåd. Vi kan väl höra vad expertpanelen har att säga.

Det ser mest ut som en gubbe som inte riktigt vet var han är eller vad som händer. Det ska bli intressant att se vad förhören leder till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenivassen
Till samtliga proselyter av olycka/plötslig sjukdom/nysning/illamående-teorin; finns det något i detta case som pekar i denna riktning? Ge mig några tungt vägande argument. Till dess jag ser några, förbehåller jag mig rätten att proklamera BS.
Att polisen sagt att det inte finns något som tyder på en medveten handling kanske?
Är inte det tillräckligt för att den teorin i nuläget ska vara mest trolig?
Citera
2025-11-14, 21:54
Medlem
norrkustens avatar
Spårvagnsolyckan i Göteborg 12 mars 1992, 13 dog. Det var en torsdag. Och inget terrordåd.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Min poäng är att om man skyller på plötslig sjukdom så bar han sig väldigt märkligt åt.

Vi vet ingenting om vad han har ”skyllt på”. En får kanske anta att polisen inte ljuger när de säger att de inte misstänker att det var avsiktligt?
Citera
Medlem
Hela grejen har redan spårat ur. Folk sitter och fantiserar ihop terrormotiv utan minsta grund,, jag kollade själv upp den här mannen ,,,han har bott här i många år, haft samma Audi i över 15 år. Allting tyder på att han är en helt vanlig person och att det här är en fruktansvärd olycka, ingenting annat tills något faktiskt bevisas.

Att folk nu börjar länka hans frus Facebook, deras familjemedlemmar och försöker rota i deras privatliv är totalt respektlöst,,, de människorna har inte gjort någonting tills motsatsen bevisats. Det är helt irrelevant och direkt vidrigt att dra in oskyldiga familjer i spekulationer.

Polisen sköter utredningen. Om det finns ett motiv eller något brottsligt så kommer det fram, man behöver inte sitta och leka detektiv och hänga ut familjer som redan går igenom något fruktansvärt.

Lite jävla sans och respekt skulle inte skada. Det här handlar om en tragedi, men vissa verkar så desperata att få det att passa deras förutfattade meningar att de hellre hittar på motiv än väntar på fakta.
Senast redigerad av Canarybird 2025-11-14 kl. 21:59.
Citera
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Sjukdomsfall? Tveksamt.
Såg en video med en polis med draget vapen som aggressivt skriker åt chauffören att öppna dörren och sätta sig på golvet.
Vore konstigt av polisen att bete sig så aggressivt om man ser att det är ett uppenbart sjukdomsfall, typ avsvimmad, hjärtinfarkt, stroke, skadad.
Ingen skriker så åt någon som man ser är halvt eller helt avsvimmad eller ser skadad ut. Just saying...

Jag har inte sett videon förvisso, men polisen följer standardprocedurer i en potentiellt farlig situation. De har inte order att börja bedöma medicinskt tillstånd. Även desorienterade människor i panik eller diabetiker i insulinchock skriker de och drar vapen åt - eftersom de inte vet.

För övrigt kan man ha fått en stroke och ändå se vaken ut eller försöka röra sig, och uppfatta kommandon långsamt.

Polisen agerar lika i såna här situationer oavsett för att ta kontroll. Det har var ingen vanlig olycka utan en där en buss har rammat en hållplats och dödat/skadat flera personer, varmed det inte går att utesluta brott omedelbart.
Citera
2025-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Etnisk svensk begår terrordåd.

Skicka gärna länkar till bevisen innan du kommer med påståenden!
Citera
2025-11-14, 21:56
Medlem
Vet inte om det skrivits redan men enligt P4 så vårdas nu även chauffören på sjukhus. Sjukdomsfall känns därmed rätt troligt och att anledningen till att han kunde ta sig själv ut meat troligtvis berodde på chocken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in