2025-11-14, 21:23
Medlem
Urinterapeuts avatar
Kanske blir ett nytt Modus operandi "nej jag körde bara där som vanligt sen hände någonting, när jag vaknade till igen låg det bara massa döda där, måste ha fått en hjärtinfarkt eller något"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Undra hur många av de allvarligt skadade och döda som hade AirPods i öronen och blicken i mobilen? En buss som rusar låter mycket...
Exakt, jag o dottern pratade just om hur viktigt det är att ha ögonen med sig när man vistas på trafikerade gator o inte glo i mobilen utan se sig omkring
Citera
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Du är 10 gånger värre med din ståndpunkt som är en motpol till den du diskuterar med trots att du heller inte vet något. Håll käft tack.

Det kan mycket väl ara en muslim som önskar slakta otrogna. Det har inte kommit ut så mycket information än.

3 döda hittills och om de inte går att identifiera så är de köttfärs, det skulle innebära att bussen kom i full fart.
Men den information som kommit ut pekar åt att det inte rör sig om ett terrordåd.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kanske inte finns mycket till ansikte/huvud kvar.
Kan även handla om att de avlidna inte har körkort eller pass på sig. Tror du polisen kan identifiera en person enbart genom att kolla in ett ansikte?
Citera
2025-11-14, 21:24
Medlem
Har du problem med att förstå en enkel kontext? Det som förmedlas är inte per definition ekvivalent med det faktiska skeendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Så du sitter på annan information än vad polisen gör? Om så är fallet bör du kontakta polismyndigheten omgående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Exakt, jag o dottern pratade just om hur viktigt det är att ha ögonen med sig när man vistas på trafikerade gator o inte glo i mobilen
1-0 på den! Se bara på folk när dem går ut i övergångsställen.
Citera
Medlem
Om man har släppt av folk och bussen ska köras tillbaka till garaget, kör han åt det hållet som bussgaraget ligger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Vilken video är han taggad i? (Länka inte för då kommer ditt account att visas). Såg att några skrev D4vid..

D*vid Duem*g*
*A
INTE bekräftat än men är taggad i kommentarer av hans vänner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Va det halt på stället ?

Vet inte om du är seriös men isåfall skulle det vara lövhalka.

Det var iofs frost i Sthlm i morse men det var ingen halka på vägarna (bara järnvägen) alls.

Jag gissar på att han somnade/sjukdom/mobilen/fel på bussen.
Citera
2025-11-14, 21:25
Medlem
doncroces avatar
Kanske dags att sätta upp sådana där barriärer, som dom sätter vid julmarknaderna i Tyskland, fast vid busshållplatser?
Citera
2025-11-14, 21:25
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Kan du presentera fakta eller åtminstone visa något som skäligen tyder på terrorism?

Frun bär Burka och har ett radikal islamistkonto på Facebook som både hyllar turkiet och Syrien. Där står i profilen att Allah är viktigare än allt, till och med än enskilda människor.

Mannens namn visar på serbiskmuslimsk minoritet.

Polisen och media skriker "SJUKDOM!!!!" 1 minut efter dådet innan ens förhör kunnit hållas och sjukfall ens hunnit utredas

Deras islamkonton plockas bort direkt efter händelsen. 1 minut efter dådet.

Exakt samma förfarande som IS och händelser i Tyskland och Frankrike.

Ja, allt detta KAN vara sammanträffanden. Men är man inte blind ger det sammantaget vissa ledtrådar. Jag kallar en anka en anka tills motsatsen är bevisad.

Bevisa nu motsatsen, töntar! Och gör det med FAKTA - INTE PERSONANGREPP!
Senast redigerad av solstrålar 2025-11-14 kl. 21:30.
Citera
2025-11-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Flera har sagt att dessa bussar har alkolås.

Kan vara ren otur bara, stress käkade samtidigt som han körde, spillde kebabsås på ratten, jordnötskal under bromspedalen, sandalerna kilade fast gaspedalen,
murphys lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in