2025-11-14, 20:27
Medlem
Tre personer har avlidit i samband med händelsen och identifieringsarbetet pågår

Polisen:

Uppdatering klockan 20.20

Tre personer har avlidit i samband med händelsen och identifieringsarbetet pågår.

Tre personer som har skadats har tagits till sjukhus varav två med ambulans och en som tog sig dit på annat sätt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/14/14-november-15.23-trafikolycka-personskada-stockholm/
Citera
Medlem
Ensam GM med terrormotiv i ett enskilt dåd genererar ingen stängning av staden.
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Hade det varit terrordåd hade väl knappast alla evenemang fortsatt som vanligt i Stockholm ikväll. bland annat nhl match
Citera
Medlem
Ghostisssen20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Vart ifrån är det? Tikok? Instagram?

Instagram
Citera
2025-11-14, 20:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Yes. Tack.

Klippet är dock inget att oroa sig för om man är känslig. Det är filmat på ganska långt håll och man ser inte mycket mer än en död kvinna, möjligen som någon sa sliten itu.

Jag kan tänka mig vad det gör med en mjuk kropp som blir överkörd av en tio ton tung buss. Stay safe out there.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
I rikare länder än Sverige låter man inte chaufförer över 50 år framföra så stora bussar.
Här kör de tills 67 år.
Nej, till långt över 70 om de vill och är friska, men timanstllda då.
Citera
Medlem
Några timmar innan dessa människor dog har jag sett väldigt konstiga poliser i Stockholm city som jag aldrig har sett dom tidigare.

Både jag & en kund skämtade tillsammans om samma sak.

Han sade sådana där civila MC-poliser har vi inte i Falun & jag svarade honom att jag aldrig har sett dessa tidigare heller i Stockholm någonsin.

Ovanpå detta så körde det runt en jävla massa civila high-tech polisbilar runt om på Östermalm & Gärdet flera timmar innan kl 15.30.

Jag tänkte för mig själv "Vad fan är det som kommer att hända idag då?" långt innan jag hörde om bussen.

OCH NEJ slumpen är ingenting vi intelligenta människor lägger någon större vikt till.

Jag kommer INTE kalla detta för en vanliga olycka hur mycket Aftonblaskan, Expressen, SVT & SR kommer med dessa "Hjälte-insatser från hen & hen" från sydligare breddgrader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Borde man inte utreda förutsättningslöst, för att komma till slutsatsen först när utredningen är klar?
Jo, men ser att många besvikna SD:are och svörjevänner vart när det förmodligen visar sig att händelsen berodde på illamående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jo, men jag tror inte att terrormotiv ligger bakom detta. Mest less på alla Flashbackare som, i brist på att fördriva tiden med något vettigt, slänger spekulationer.

Du spekulerar bara i tron att... och andra spekulerar med i tron att...

Det som får folk att spekulera i negativ ton torde vara att många muslimer flytt från jihadism terrorn i sina egna länder och hittar den här med. Många av dessa praktiserar religionen i skymundan för att de inte vill förknippas med några terror sponsrande rövar band. Ok ok ok... Greppat nu då.
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Polisen: Tre personer döda i olyckan

Tre personer har avlidit i samband med bussolyckan, meddelar polisen.

Ytterligare tre skadade personer har tagits till sjukhus....
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/flera-doda-i-bussolycka-i-centrala-stockholm?inlagg=3102fe4915f889b2046564652a77e156
Citera
2025-11-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Polisen rusar fram med draget vapen

Skriker till busschauffören: ”Sätt dig ner!”
Filmer visar hur en ensam polis med draget vapen går fram till bussen efter dödsolyckan på Valhallavägen.

Kollade som hastigast och jag såg en kvinna gå fram och rycka i dörren. Jag såg inga vapen men skall kolla igen efter kaffe.
Citera
2025-11-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Yes. Tack.

Klippet är dock inget att oroa sig för om man är känslig. Det är filmat på ganska långt håll och man ser inte mycket mer än en död kvinna, möjligen som någon sa sliten itu.
Exakt knappast någon som är
Klyven
Citera
2025-11-14, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Några timmar innan dessa människor dog har jag sett väldigt konstiga poliser i Stockholm city som jag aldrig har sett dom tidigare.

Både jag & en kund skämtade tillsammans om samma sak.

Han sade sådana där civila MC-poliser har vi inte i Falun & jag svarade honom att jag aldrig har sett dessa tidigare heller i Stockholm någonsin.

Ovanpå detta så körde det runt en jävla massa civila high-tech polisbilar runt om på Östermalm & Gärdet flera timmar innan kl 15.30.

Jag tänkte för mig själv "Vad fan är det som kommer att hända idag då?" långt innan jag hörde om bussen.

OCH NEJ slumpen är ingenting vi intelligenta människor lägger någon större vikt till.

Jag kommer INTE kalla detta för en vanliga olycka hur mycket Aftonblaskan, Expressen, SVT & SR kommer med dessa "Hjälte-insatser från hen & hen" från sydligare breddgrader.

Det är NHL hockey ikväll i Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in