2025-11-14, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Hans (3?)konto visar en video från busskuren vid skolan.
En kvinna delad på mitten

Fyfan. Varför väljer man att lägga ut en sådan video? Vem vill se någon delad på mitten? Hoppas ingen anhörig till kvinnan råkar se skiten
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Men snälla, även polisen säger att inget terror motiv ligger bakom detta, sluta skriva dynga.

Polisen ska ge fan i att uttala sig när de inte är 100% säkra på vad som skett!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlynis
Pratas om sjukdomsfall osv

men enligt denna film (civil polis först på plats ) ber chauförren o sätta sig ner? han verkar gå runt i bussen?? hmm..

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/polisen-rusar-fram-med-draget-vapen/

En TIA skulle kunna ge en sådan bild - kortvarig frånvaro, sedan fullt förmögen att knalla runt.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Vad heter kontot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
I rikare länder än Sverige låter man inte chaufförer över 50 år framföra så stora bussar.
Här kör de tills 67 år.
Nej, de får köra längre än så på timmar, om de vill och är friska.
Citera
2025-11-14, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Lägg av.
Vakna upp under din sten!
Nå väl. Väldigt tragisk händelse.
Hoppas på mer klarhet snart. Något har gått väldigt snett i alla fall.

Låter som att han är inköpt på grund av val sen. Hade en svensk gjort samma sak så hade det inte varit några nyheter.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Fyfan. Varför väljer man att lägga ut en sådan video? Vem vill se någon delad på mitten? Hoppas ingen anhörig till kvinnan råkar se skiten

Empatistört pack med en mobil.
Citera
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Zaid Al Hussen, 20, räddade livet på en man som skadades i busskraschen på Valhallavägen.

Han lyckades stoppa en kraftig blödning.

Han uppfattade att det stod ett tiotal personer och väntade på bussen.

Sedan kom smällen. Zaid såg bussen köra rakt igenom kuren och fortsatte sedan rakt in i ett träd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KME5p5/bussolycka-ostermalm-zaid-hjalpte-skadade-overkligt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Till alla sdare

Muslimen och hjälten Zaid Al Hussen, 20, räddade livet på en man i busskraschen.

Att svensk media framhåller en utländsk person som "hjälte" är bara ytterligare en röst på just SD.
Citera
Medlem
Citat:
Vad heter Kontot?
Citera
2025-11-14, 20:06
Medlem
Blomsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad heter kontot?
Chihablilja3
Citera
2025-11-14, 20:07
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
På filmklippet ser föraren likblek och chockad ut i mina ögon men vem skulle inte göra det efter en sådan här tragedi?

Fylla tror jag inte på med tanke på alkolås i alla bussar men utesluter inte nån form av annan drog.

Terrorism som en del svamlar om i strängen tror jag inte heller på pga ålder och "icke terroristiskt" utseende(välrakad och flintskalle). Och hur fn skulle han på den korta tiden veta att det bara var infidels på busshållplatsen?

Däremot friar jag inte föraren från ansvar ännu innan alla kameror kollats av hur föraren agerat före olyckan i bussen . Kan ha varit vad som helst än så länge så jag avstår att spekulera mer.

Tack för ett informativt och analyserande inlägg.
Chauffören kan ha råkat i ett akut sjukdomstillstånd och/eller lida av ett neurologiskt funktionshinder som påverkat omdömet/beslutsfattandet. Det gissar jag på.
Citera
2025-11-14, 20:07
Medlem
Polisen:

Uppdatering klockan 18.21

Avspärrning på Valhallavägen är hävd i båda riktningarna. Bussen ska tas i beslag.

Krisstöd på plats efter bussolyckan på Östermalm

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/14/14-november-15.23-trafikolycka-personskada-stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in