2025-11-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fantastik räddningstjänst i Stockholm. Man använder helikopter mitt i city. Borde de inte vara bättre för skärgården och landsbygd? Det kan väl inte vara långt till ett akutsjukhus?

Karolinska ligger 8 minuter bort med bil. Udda att man sätter in ambulanshelikopter vid ett sådant skede.
Citera
2025-11-14, 19:14
Medlem
Citat:
Fantastik räddningstjänst i Stockholm. Man använder helikopter mitt i city. Borde de inte vara bättre för skärgården och landsbygd? Det kan väl inte vara långt till ett akutsjukhus?

Beror ju på hur köerna på vägarna ser ut? Mycket möjligt att det går fortare med helikopter än att trassla sig fram genom massiva köer.
Citera
2025-11-14, 19:14
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Danderyds sjukhus ligger väl närmast till hands.
Nej inte alls Alla city sjukhus är närmare och efter allt ståhej och allt annat ska ju nya KI vara en av dom bästa platserna att landa i sjukhus helikopter om du är nära döden enligt, jag vet faktiskt inte men så anses det.
Citera
2025-11-14, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
En väldig massa användare av flashback refererar till en intervju av en flinande SL-anställd men inte en enda har klarat att producera en länk trots runt 8 frågor om det (jag räknade).

Det måste alltså anses som falsk information och det är inte vad vi behöver just nu.

Finns video på tv4.se

Du får väl anstränga dig lite själv. Tog mig max 2 minuter att hitta videoklippet.
Citera
2025-11-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Karolinska ligger 8 minuter bort med bil. Udda att man sätter in ambulanshelikopter vid ett sådant skede.

Beror väl på skade antalet.

Än del kanske behöver extra hjälp eller annat sjukhus.

Eller så orkar dom inte vänta på att en ambulans ska åka tur och retur för ändå inte finns plats.
Citera
2025-11-14, 19:16
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Danderyds sjukhus ligger väl närmast till hands.
Eller KS.
Citera
2025-11-14, 19:16
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Det går ju bra mycket snabbare fågelvägen än att åka ambulans i rusningstrafik en fredag 🙄. Folk har ju varit allvarligt skadade. Ibland är ett par sekunder avgörande
Citera
2025-11-14, 19:17
Medlem
Det som talar för att det var en olycka är väll att han var kvar i bussen?
Hade det vart planerat hade han väll flytt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.

För att kunna sprida svårt skadade till flera sjukhus trauma-enheter kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kollar man bussmodellen känns den ej från Sthlm, snarare turistbuss från övriga landet,dubbeldäckare kört fel, kollat gps o missat knixen vid busshållplats? jepp stämde, kolla fotot

https://www.svd.se/

Ser ut som en Norrtälje buss. Där kör dessa dubbeldäckarna mellan Tekniska högskolan och Norrtälje busstation. Kanske även Rimbo och Hallstavik har dubbeldäckare numera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Om man svimmar kan det bero på bla hjärtproblem. Då skall han direkt till sjukhus med ambulans. Polisen är extremt i formerade hur de skall hantera olika situationer. De vet när ambulans skall göra befälet..och de vara med bevakande. Här tar polisen befälet och griper busschaffisen utan att polisen tillkallat någon som ambulanspersonal.

Återigen, du vet inte att han inte åkte ambulans. Du har bara sett ett klipp där han leddes ut av en polis. Du vet inte vad som hände sen.

Sjukdomsfallet skulle kunna vara ett kraftigt blodsockerfall, eller en TIA. Då tappar man kontrollen och upplevs som medvetslös, men kan i många fall ”stå och gå” efter en stund.

Polisen kan också ha kört honom till sjukhuset själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
SL:s presstalesperson Sophie Gunnarsson sitter och skrattar i intervjun om olyckan.

Sinnessjukt.

Finns det någon länk till video?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in