2025-11-14, 18:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
SL har inte en enda anställd bussförare ditt mongo.

Men det är ju jättebra - inte vårt fel vi har inget med detta att göra -
han är inte anställd av oss.

Ungefär som Stegra säger när det visat sig att illegalister jobbar där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werewolfs
Ni är så jävla dumma i huvudet som ser det som ett terrordåd. Så osmakligt jag skäms att vara född i Sverige.

Det är 50/50 när stora fordon mejar ner en grupp människor, vi får helt enkelt se om det är en islamist eller olycka!
Citera
Medlem
rabbithearts avatar
Man ser ju att det är ett sjukdomsfall på busschauförens beteende och uttryck när han kliver ur bussen. Han ser ju helt borta ut och chockad. Gör man det som en medveten handling låter man sig knappast gripas av vanliga poliser och sitter kvar i bussen.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Känns som kreti och pleti kör buss-Matija Sovdat kör väl också buss i Stockholm
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Kollade på telefonen lite för mycket? I kombi med halka.
Citera
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Bussföraren går sedan ut ur bussen utan problem..Du går gärna medge vilka sjukdomsfall det kan gälla..ena sekunden kör in i en busskur med massor av folk..andra sekunden gå ut ur bussen utan problem ..en fredageftermiddag...då det är extra mycket folk vid just den busshållplatsen--på den längsta vägen i Stockholm. Obs! Jag är själv medicinskt utbildad.

Ring Expressen och fråga.
Citera
Medlem
humlaos avatar
Vi vet inte vad som hänt ännu. Innan man avfärdar att det kan vara sjukdomsfall kan man väl visa lite respekt och inte hata på chauffören. Låt ilska komma när vi fått svar som gör ilska befogad.
Citera
Medlem
quts avatar
3 döda är det ända som är bekräftat om det inträffade.
Citera
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Kan du länka alt skicka gärna namn/ länk till fb till mig pm
Det finns i tråden du får leta.
Men ärligt talat tyckte jag att han såg ut att vara i chocktillstånd nr han kom ut ur bussen.
Det konstiga är när polisen i ett så tidigt skede går ut och säger nåt sånt. Det låter oseriöst i mina öron. Samma sak i Örebro. Det är omöjligt att kartlägga så snabbt!
Citera
2025-11-14, 18:37
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Var kommer den infon ifrån?

Från hans namn som är muslimskt-serbiskt och hans frus Facebook där hon bär burka och skriver att "Allah är viktigare än människor".
Citera
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Initialt så stämmer sällan alla uppgifter. Polisarresten har väl läkarvård och är det allvarligt ska han ha sjukvård. Polisen har uttalat sig om att det inte var avsiktligt, så då finns bara olycka.

Som någon annan skrev senare, och som jag tycker låter troligare - han somnade vid ratten. Han är ju knappast den första isf.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du tror inte ambulanspersonalen hade fullt upp med offren?

Fast enligt polis och media var busschauffören också ett offer..då han drabbats av ett allvarligt sjukdomsfall. Fast enligt bilder..och hur ambulanspersonal agerar..så tror jag inte någon på plats ser att busschauffören drabbats av något allvarligt.

Inse att det troligtvis mörkas här. Det tyder mer på att detta är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in