2025-11-14, 18:33
Medlem
Sammanfaller inte olyckan med bönen runt 15:25? Jag har varit med om chaufförer som ber under turen och då är som lite i trans. Inget ont om det alltså, jag bara menar att det kan ha haft en inverkan.
Citera
2025-11-14, 18:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynt
ja gud vad konstigt att en busschaufför är på väg mot en busshållplats….
En buss som inte är i trafik läste jag när jag såg om tragiken för en liten stund sedan.
Citera
2025-11-14, 18:34
Medlem
LillaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Hade du varit utbildad hade du fattat att ambulanspersonal hade varit extremt aktiva om man misstänkt en stroke. I stället ser man inte skymten av någon ambulanspersonal. Däremot är polisen väldigt aktiva. De griper busschauffören.

Han är en bosniermuslim med en fru med burka..djupt troende.

Nej det stämmer inte! Ambulanspersonalens säkerhet går före busschaufförens hälsa. Vid minsta lilla våldsmisstanke är polis första instans att möta en person vid en insats
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Kan du länka alt skicka gärna namn/ länk till fb till mig pm

"föraren heter S*nad B*ric så förmodligen bosnier/serb"

Jag har citerat det i min historik, hans namn börjar ploppa upp på fler ställen runt det inlägget. Står i klartext om du bläddrar någon sida efter.
Citera
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bussen kom i låg fart. Förmodligen avdäckad och han slutade gasa och 20-25 ton kom rullande. Kanske.

Låter rimligast hittills. Han kan ju helt enkelt ha nickat till, han vore ju inte den första som somnat vid ratten direkt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goeasy
Bussen ägs av trafikförvaltningen (SL), kuren ägs av trafikförvaltningen (SL) men där dom har ett arrende då marken ägs av Sthlm stad.

Transdev äger bussen - men de intervjuas inte - vad är transdev=

Bussen var inte i trafik - men om han skulle ha rast kunde han väl fika/äta på plats
istället för att köra iväg med stora bussen - eller skulle bussen till depån.

Kör roslagsbussar dessa dubbeldäckare
Citera
Medlem
quts avatar
Jag undrar varför så förbannat med poliser,,,,,,, är de där och trampar på brottsplatsen och förstör för utrredarna. Kling&klang
Citera
2025-11-14, 18:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Är det bekräftat att det var en musse som körde bussen?
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
.....
Han är en bosniermuslim med en fru med burka..djupt troende.

Var kommer den infon ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ja, håller med om att han ser vinglig ut. Och du kan ju såklart ha rätt, media är ju som de är - de borde om så är fallet skrivit att "han är förd till sjukhus och förhör ska hållas" e.dy. Istället sa de "han sitter på förhör hos polisen". Det behöver såklart inte stämma.

Initialt så stämmer sällan alla uppgifter. Polisarresten har väl läkarvård och är det allvarligt ska han ha sjukvård. Polisen har uttalat sig om att det inte var avsiktligt, så då finns bara olycka.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Gasade på och kollade ner i mobilen eller nått liknande, bussen åkte upp på trottoaren och sedan över kuren är min gissning.
Citera
Medlem
LillaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Var kommer den infon ifrån?

Hans o hennes facebook (nu dold)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto