2025-11-14, 17:52
Medlem
FuckSwedens avatar
Jag ser fram emot att få veta om bussföraren i sin ensamhet skrek ALLAHU AKBAR eller liknande, och om det var i kombination med någon drog.

Det är ändå fredag, början till rusningstrafik.

Han gjorde inte mycket för att hjälpa de skadade utan verkade trivas bra i sin buss.

Finns det något som pekar på att han var i chock?
Citera
2025-11-14, 17:53
Medlem
Ser man på teven så verkar det vara torrt å fint väglag.
Citera
Medlem
Mannen ser chockad ut. Lite som att han undrar vart han är.

Sovit framför ratten eller någon sorts sjukdom gissar jag på.

Måste kommit med en ordentligt fart också.

Får inte känslan av det här var avsiktligt.
Citera
Medlem
Någon som sitter på fler inofficiella filmer eller bilder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, skulle det visa sig vara ett sjukdomsfall så spelar chaffisens ursprung ingen roll. Han kanske behövde kräkas just då. I så fall finns beviset kvar i bussen. Ruskig olycka i alla fall.
Du klipper väl inte en eller flera busskurer pga att du behöver kräkas? Med "sjukdomsfall" i detta fall räknar jag med hjärtinfarkt alternativt stroke. Och då behöver chauffören köras till sjukhus för vård och knappast till polishuset.

Senast redigerad av P-o-beln 2025-11-14 kl. 17:55.
Citera
2025-11-14, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Update

En läcka till Expressen säger att det rör sig om sjukdomsfall.
Vi får se helt enkelt...

Bussföraren går sedan ut ur bussen utan problem..Du går gärna medge vilka sjukdomsfall det kan gälla..ena sekunden kör in i en busskur med massor av folk..andra sekunden gå ut ur bussen utan problem ..en fredageftermiddag...då det är extra mycket folk vid just den busshållplatsen--på den längsta vägen i Stockholm. Obs! Jag är själv medicinskt utbildad.
Senast redigerad av Ssk77 2025-11-14 kl. 17:56.
Citera
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Visste du att Bosniaker är Muslimer?
Visste du att inte alla Bosniaker är Muslimer? Vad är din poäng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Läste en kommentar som försvann blixtsnabbt på ig men den löd ungefär ”enligt radion skrek förare ”Vi tar över eu” innan han körde in i busskuren.”
Ingen aning om sanningshalten i detta.

Om det är sant skulle det peka mot terrorattack? Men var han då muslim från Montenegro typ eller vilka avses med ”vi”?
Citera
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Bussen o chauffören var ej i tjänst…Så varför hände då detta!
Han var på väg till en paus stod det någonstans förut. Trött?
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Egentligen ligger det väl i hans intresse om han nu överlevde att hävda psykfall, eller? Om man tänker efter lite...hans straff kommer ju isåfall bli inget straff alls utan snarare nån tramsig vård. Hävdar han terrorism kan han ju få fängelse och ett längre straff.

Så hur utrönas motivet? Att frågas honom känns spontant inte som en pålitlig källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det ska bli högst intressant att få höra vilken sjukdom som låg bakom denna fruktansvärda olycka.

Islamist är min gissning!
Citera
2025-11-14, 17:55
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Till alla som raljerar om etnicitet:

Det spelar roll vilket land man är uppvuxen i och framförallt i vilket land föräldrarna är fostrade i.

Eq är bland de lägsta i Europa i Bosnien.

HDI är näst lägst i Europa.

Dessutom spelar religionen in när man ska mäta sin medkänsla för andra medmänniskor.

Återigen tror jag att vi nog ska lägga till ytterligare några dödsfall på muslimerners inmarsch i Svea rike.

Givetvis är detta inte terror eller har. Det är garanterat inte ett haveri på maskin eller sjukdom. Detta handlar om inkompetens och låga emotionell samverkan. Så etnicitet spelar roll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in