2025-11-14, 17:00
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag sa. Kommentar till Stönet.
Läser man Reuters faktainsamling, så säger de själva att det är baserat på officiella siffror från ryska myndigheter. Wow. Vad tror du att ryska myndigheter släpper ut? När folk är förbjudna att filma attackerna.

Du skriver
Citat:
Hur går det med läsförståelsen? Det är inte alls vad som står i artikeln.
"The sources spoke on condition of anonymity due to the sensitivity of the issue. Russia no longer publishes data on oil refining."
Artikeln kan kritiseras och ska se om jag hinner göra det, men inte på grund av vad du trodde.

Vad trodde jag då?
Citat:
Vad är det jag de facto säger, som inte stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du påstod att siffrorna i artikeln inte stämmer:

"Läser man Reuters faktainsamling, så säger de själva att det är baserat på officiella siffror från ryska myndigheter. " säger VsS.

Men de data som du ogillar, är inte baserade på officiella siffror.

Sorgligt att du dubblar.

Som sagt så är artikeln dålig; oklart skriven bland annat, och jämför inte med andra händelser som tyder på att deras inofficiella siffror är felaktiga. Men det skriver jag om en annan gång. Ha det så kul idag på jobbet.

Du säger ju själv att Ryssland inte publicerar några siffror. Eller hur?
Det är ju det jag säger också i mitt första svar till Stön. Vad tror du att Ryssland släpper ut?
Om de släpper ut något alls!??

Så sitt och tugga i er att det är 3%, baserat på inga siffror eller fake siffror, från Ryssland.

Sedan försöker jag fakta på hur man ev skulle kunna säga 3%, på årsbasis.
Om kapaciteten är nere med 40% 1 november, så var den nära 100% 1 augusti. Vi antar 80% i oktober.

Då får vi en genomsnittlig siffra på årsbasis, som kan vara i närheten av 3%.

Men, per 1 november och löpande, är kapaciteten betydligt lägre.

Men idioter säger 3% samt att sanktionerna gör Ryssland starkare för varje dag…..
Citera
2025-11-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Det som är skrämmande är att du tror han kan säga vad han egentligen vet och tycker når han är under rysk tortyr.
Dessutom är allt man behöver veta för att strida att orätt begåtts genom ett brutalt anfall på ett fredligt land. Om man griper in i ett överfall så stannar man väl inte innan och frågar om hur det börjat eller lär känna offret.

Har man blivit torterad tror jag knappast man vågar sitta prata på de sättet han gör .. 😉
Citera
2025-11-14, 17:15
Medlem
Närbild på en klassisk rysk soldat i drönarens kamera, notera tandvård obefintlig. Hela ryska armén ser ut som alkisar.

Russians could have had the best dentists in the world, but they chose to spend money on funding the war

https://x.com/bayraktar_1love/status/1989365147375456595?s=20
Citera
2025-11-14, 17:38
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har man blivit torterad tror jag knappast man vågar sitta prata på de sättet han gör .. 😉
Det är mycket du inte vet . Det klargjorde vi redan igår

I det här aktuella fallet kan du googla termerna " combat shock " samt " combat fatigue " För att inte tala om hur ryssar behandlar krigsfångar . Vilket skapar andra trauman ( Du skulle behöva utstå ett par trauman själv för övrigt och det vore välförtjänt dessutom )
Citera
2025-11-14, 17:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
3% minskning är baserad på helåret. Stora tappet har varit efter sommaren.

Vad gäller exporttrenden för bensin 2025 gäller detta:
Jan–mars: relativt hög, stigande jämfört med 2024.
Apr–juni: tydligt nedåt (0,18 → 0,11 mb/d).
Juli–augusti: kraftigt ras
Sep–okt: fortsatt extremt låg export troligen pga förbud och skador
https://www.reuters.com/business/energy/russia-declares-partial-diesel-export-ban-until-year-end-extends-gasoline-ban-2025-09-30/
https://www.chathamhouse.org/2025/11/ukraines-best-defence-against-putins-energy-war-more-attacks-russias-oil-refining-sector

Diesel:
Jan–juni: hög men gradvis svagt fallande.
Juli: första större nedgången (sanktioner, marknadstryck, börjat med exportförbud).
Sept: Export lägst sedan 2020.
Okt: ytterligare ned, rekordlåg dieselvolym
https://www.qcintel.com/article/russia-s-diesel-exports-sink-to-5-yr-low-as-new-ban-takes-hold-49668.html
https://www.qcintel.com/article/russia-s-october-diesel-exports-seen-at-record-low-52221.html

Snygg uppställning.

Begriper ryssapologeter så här avancerad förklaring?
Citera
2025-11-14, 17:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Kämpa på!
Nu har du svårt att nå fram här med din Kreml propaganda.
Ingen lyssnar på dig.

Slut på dödandet får vi när Ryssland återvänder hem till Ryssland.
Ingen kommer att jaga efter.

Svårt att förstå?
Ja, det visar dina idiotiska inlägg som försvarar en angreppsnation. Dina inlägg är korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Ett återkommande tema med er är att ni är emotionellt instabila. Försöker vrida på saker för att det ska passa er agenda.

Sverige bör avbryta all pengaslöseri till Ukraina. Istället se till att dödandet får ett slut. Införa diplomatiska avtal med Ryssland och inte krigshetsa.
Citera
2025-11-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det är mycket du inte vet . Det klargjorde vi redan igår

I det här aktuella fallet kan du googla termerna " combat shock " samt " combat fatigue " För att inte tala om hur ryssar behandlar krigsfångar . Vilket skapar andra trauman ( Du skulle behöva utstå ett par trauman själv för övrigt och det vore välförtjänt dessutom )

Han skulle fått ännu mer stryk för de han sa i videon om det vore så… han valde att inte ljuga utan sa som det var…
Blir man torterad försöker man undvika med alla medel att inte eskalera ilskan hos dom man är rädd för. Därför tror jag knappast han hade sagt ”I came to Ukriane to help Ukraine. I want to help Ukriane beacuse I think Russian, invading Ukraine, bad.”
Då hade han snarare sagt något annat… eller skippat den frasen.
Citera
2025-11-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ursäkta för sent svar men även du måste förstå att det är snart slut nu för Zelensky med den här senaste korruptionshärvan. Kan ju inte vara roligt för dig nu att läsa vad som skrivs om Zelensky nu i väst media.

Det skrivs inte mycket om Zelensky. Men det skrevs om de korrupta personerna. Zelensky är inte Putin så korruptionen är inte godkänd från toppen.
Citera
2025-11-14, 18:14
Medlem
Citat:
Han skulle fått ännu mer stryk för de han sa i videon om det vore så… han valde att inte ljuga utan sa som det var…
Blir man torterad försöker man undvika med alla medel att inte eskalera ilskan hos dom man är rädd för. Därför tror jag knappast han hade sagt ”I came to Ukriane to help Ukraine. I want to help Ukriane beacuse I think Russian, invading Ukraine, bad.”
Då hade han snarare sagt något annat… eller skippat den frasen.

I sammanhanget undrar jag varför DU tycker att "russian, invading Ukraine, good"?

Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof? Varför understödjer du en massmördare tillika psykopat?
Citera
2025-11-14, 18:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag tror det är ett krigsbrott att filma och "hänga ut" en krigsfånge.
Vad tror du? Bryr du dig? Eller är du ryss?
Citera
2025-11-14, 18:20
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Fortsatt bevis på otroligt emotionella och ledsna uttalanden.

Ukraina måste kunna ta hand om sig självt och inte tigga massor av pengar från andra länder.

Finns noll nytta av att vi slänger hårt arbetande skattepengar i sjön till korrupta politiker i Ukraina.

Det bästa som kan hända för alla parter är att ett fredsavtal skrivs under.

Ukrainarna kommer ha en mycket mörk och kall vinter. Folk blir mer och mer trötta på situationen och kräver Zelenskys avgång.

Varför ignorera att Zelensky och hans gäng stulit miljarder som skulle hjälpa ukrainska medborgare? Sjukt ni tycker det är okej.
Ojdå, vet en idiot som ville som bestämma vem som fick lägga sig i invasionen, idioten var rädd att få pisk annars.
Lågbegåvade proryssar dyrkar en idiot i Kreml, säger allt. 1040 ryssar fick besked på att de inte var välkomna i Ukraina. Inget pris är för högt för att sänka ryssar i Ukraina, en investering för framtiden.
Citera
2025-11-14, 18:34
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Snygg uppställning.

Begriper ryssapologeter så här avancerad förklaring?
Troligen inte, blir det för svårt börjar de direkt yra om att Pokrovsk fallit eller att USA är värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in