2025-11-14, 17:40
Medlem
CombatPigs avatar
Fruktansvärd händelse.

Chauffören ser förvirrad ut. Antingen är han sjuk eller så är han onykter. Jag tycker det ser ut som att han blir chockad när han kommer ut ur bussen och tittar bort där kropparna ligger med filtar över sig.
Förmodligen har han fått något anfall.

Allt onödigt tjat om vilket land han kommer ifrån känns helt off. Vad spelar det för roll när det säkert handlar om ett sjukdomsfall?
Citera
2025-11-14, 17:40
Medlem
Någon som har info om de döda? Tre stycken bekräftade
Citera
2025-11-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bild på föraren från videon som länkades.

https://imgur.com/a/9jqORBX

Kan du länka videon?
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Från min egen erfarenhet så är det sådana som Senad som brukar vara de otrevligaste busschaufförena. Alltid bittra.

Förmodligen sneat totalt på hans vardag och valt att att ta ut det på oskyldiga offer.
Min tes är att han somnat. Långa turer och en sak jag märkt vilket ibland stört mig är att busschaufförerna brukar spela musik genom högtalarna.

Jag mena rinte att det är negativt i sig men denna tid när all är mörkt och fredag eftermiddag luktar att han hade slutat skulle parkerat och åka hem men somnade.

Livet kan vända på ett ögonblick.
Citera
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Föraren ser helt jävla väck ut. Antingen full som fan eller psykos.

Chock kallas det, men du har väl inte varit med om något allvarligare än nageltrång så hur skulle du kunna veta det, din snöflinga?
Citera
Avstängd
OnkelUnkass avatar
"Sjukdomsfall"

Han kommer åka dit på det här, finns inga förmildrande omständigheter om du framför ett fordon när du inte är 100%.
Citera
2025-11-14, 17:42
Medlem
Minst en kamera finns ombord på den buss som rammade busskuren.

Det uppger Stefan Johansson som är pressansvarig på Transdev, som kör den aktuella bussen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/busskraschen-i-stockholm-tva-allvarligt-skadade-/?post=8fbf8498-3a99-457c-8372-c41dbe19911f
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavernsolomon
Någon som har info om de döda? Tre stycken bekräftade
Kommer nog dröja med sådant.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo
Kan du länka videon?

https://streamable.com/isoj1m
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g11
hur fan e etnicitet intressant om de rör sig om en olycka? bara kolla videon så ser du hur förvirrad och förmodligen chockad han ser ut

Är du trög? Hans utbildning och körstil kommer spela in och huruvida han utbildats i Sverige eller inte. Stolpskott!
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ser ut som en sådan hög turistbuss, inte en vanlig SL-buss. Flera döda.

Bussen kör för SL. Det är ingen stadsbuss utan en buss som går till Vaxholm och Norrtälje.
Citera
2025-11-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Därför att du knappast kör en person som drabbats av en stroke eller hjärtinfarkt till häktet.

Gripande och häktning är två väldigt olika saker (och däremellan kommer anhållan)..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in