2025-11-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Enligt räddningstjänsten var bussen inte i trafik och inga passagerare befann sig ombord på bussen, skriver TT.

Ännu konstigare? Han har bara satt sig i bussen och gasat? Eller va?

Då går misstankarna åt terrordåd.
Citera
Medlem
Kan väl lika gärna varit någon terrorist som tog tillfället i akt och hoppa in i en tom buss medans chaufför va på toa.

Runt Tekniska Högskolan står det många bussar å väntar iom att det är första/sista hållplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Linje 670, Norrtäljebussen, verkar det röra sig om.

Den kör väl inte ute på själva Valhallavägen just där, vid KTH, utan inne i lågfartsområdet i mitten av Valhallavägen? Kör ut på Valhallavägen först vid Odengatan, en bra bit bort.

I lågfartsområdet kör bussarna i 10-20, kanske 30, eftersom det är fotgängare och cyklister överallt.

Väldigt konstig olycka. Väjde föraren för en cyklist som plötsligt kom framför bussen? Stackars satar som råkade illa ut.

Odengatan går väl precis till vänster? Detta var vid Östra station om jag förstår det rätt.
Citera
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Sa precis detsamma till min man. Samma tid och en fredag.

Jag tror ni ger terrorister för mycket creds. Deras inavlade hjärnkapacitet räcker inte långt. Jag har svårt att tro att de gör den kopplingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embrace
Min gissning är drograttfylla (Då enbart fylla går bort p.g.a. alkolås). Alternativt sjukdomsbild som gjort att chauffören tappat medvetandet innan kraschen.

Min gissning är trötthet. Kombinerat med tidspressat körschema.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
5 skadade men hur många döda?
Brukar vara fullt med folk där vid den tiden
Citera
2025-11-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vittnen har sett människor legat på marken delade i två bitar. Fy fan.

Inga youtube / tiktok klipp ännu?
Ja, det ser ut som att han klippt kurerna rätt av. Då har det gått fort. Och då går folk sönder. Rip
Citera
Avslutad
Märkligt ställe. Där inne kör ju bussarna max 20 km/t. Inte ute på Valhallavägen utan i bussfilen i mitten
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Enligt räddningstjänsten var bussen inte i trafik och inga passagerare befann sig ombord på bussen, skriver TT.

Edit: sjukdomsfall enligt Expressen.
Bussrutten startar där och åker ut mot norrtälje och vaxholm.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Mycket talar för att det är en muslim som attackerat svenskar. Vi kommer få detta som en terror attack inom 24 timmar. Om media vågar säga sanningen.
Citera
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Hur vet du det? Eller vart har du fått den infon från?

Någon som var i närheten skrev det på reddit. Kollade upp personens posthistorik och ingen troll varning på den.
Citera
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:

Bussar åker väldigt ofta tomma mellan sitt garage och destinationen där de plockar upp (eller återvänder hem) folk för att börja/avsluta sin rutt. Så, inte ett dugg konstigt att bussen var tom. Alla bussar är tomma minst två ggr per arbetsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in