2025-11-14, 12:36
  #19945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svergland
Med ytterligare strikes?

Det lär ju gå lika bra som de strikes som nu försvunnit.
Citera
2025-11-14, 12:55
  #19946
Medlem
Lonlines avatar
Haha jag tror nog den fede i Norrköping ångrar att han gav sig på Axel. Plus att allt annat den fede har att vänta sig i December.
Citera
2025-11-14, 13:23
  #19947
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Haha jag tror nog den fede i Norrköping ångrar att han gav sig på Axel. Plus att allt annat den fede har att vänta sig i December.
Japp! Han hade klarat sig om han inte haft sånt storhetsvansinne och trott att han är untouchable bara för att han är kompis med Jåcke.

Han har bara sig själv att skylla för sitt fall.
Citera
2025-11-14, 13:33
  #19948
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det här är vad man verkligen kan kalla för en banger.

Hur ska Anjo hantera det här?

Den groteskt feta och fega grisen kommer nog göra som sin knulldocka, Lisen och anmäla Axel för förtal. Anjo har tidigare suttit och bölat om att Temu-sekten är "snöflingor" som anmäler fettots uppenbara kvinnohat, men detta gäller tydligen inte Baronen eller knulldockan som springer till polisen för mindre.
Citera
2025-11-14, 14:11
  #19949
Medlem
Ordspråket "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" passar väl in på Anjo just nu...

Tror Anjos största misstag var att beblanda sig med Joakim och gå med i nätverket Ninetone. Personligen tror jag inte att Anjo blev "signad" av Ninetone endast p.g.a. hans "kunskap" utan det huvudsakliga syftet var att få någon som kunde förmedla Joakims personliga vendettor.

Både Lisen och Anjo hade kunnat haft varsin anställning och haft Youtube-kanalen som ett extrajobb dvs. i egenskap av enskild firma eller aktiebolag. På grund av parets maktbegär och få känslan av att vara någon dvs. känna sig betydelsefulla, så har de nu satt sig själva i det som sker/kommer ske.
Om Anjo hade betett sig annorlunda från början, och varit sitt andra ego dvs. Pontus, så hade han troligtvis inte svärtat ner både sig själv, sin fru och mängder av andra människor.

Innerst inne tror jag inte Anjo är en sådan här vedervärdig person från början, han har blivit en produkt som är skapad av Joakim och Stefan Hallgren på Ninetone.
Tror dock att Anjo inte har haft något emot detta p.g.a. sin jakt på acceptans från andra, frågan är om han var förberedd på att hans egna beteende skulle vara det som skulle sänka honom och hans fru.

En sak som är säker, det kommer bli svårt att ta sig upp igen, när media börjar uppmärksamma vad som händer på YouTube men också "bakom ridåerna".
Citera
2025-11-14, 14:30
  #19950
Medlem
Damien-s avatar
Jag har en genuin fråga, varför tar inte YouTube ner Badbollens videor, även fast man rapporterat dem för "kränkande innehåll"? Jag kan inte vara den enda här som anmäler tjockisens videos? Eller kan det vara så cyniskt att YouTube tjänar för mycket pengar på chipstuttarnas konung för att de ska agera?
Citera
2025-11-14, 15:18
  #19951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Jag har en genuin fråga, varför tar inte YouTube ner Badbollens videor, även fast man rapporterat dem för "kränkande innehåll"? Jag kan inte vara den enda här som anmäler tjockisens videos? Eller kan det vara så cyniskt att YouTube tjänar för mycket pengar på chipstuttarnas konung för att de ska agera?
Vet inte var dessa anmälningar hamnar dvs. om de hamnar i Sverige eller i något annat land. Har själv inget konto på YouTube så jag kan inte anmäla och se om det händer något eller ej.

Chefen för svenska YouTube verkar vara Michelle Kadir och är ju i högsta grad ansvarig för vad som publiceras på bl.a. Anjos kanal.

Bifogar en länk för kontaktuppgifter gällande juridisk support:
https://support.google.com/youtube/answer/6154232?hl=sv
Citera
2025-11-14, 15:57
  #19952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ordspråket "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" passar väl in på Anjo just nu...

Tror Anjos största misstag var att beblanda sig med Joakim och gå med i nätverket Ninetone. Personligen tror jag inte att Anjo blev "signad" av Ninetone endast p.g.a. hans "kunskap" utan det huvudsakliga syftet var att få någon som kunde förmedla Joakims personliga vendettor.

Både Lisen och Anjo hade kunnat haft varsin anställning och haft Youtube-kanalen som ett extrajobb dvs. i egenskap av enskild firma eller aktiebolag. På grund av parets maktbegär och få känslan av att vara någon dvs. känna sig betydelsefulla, så har de nu satt sig själva i det som sker/kommer ske.
Om Anjo hade betett sig annorlunda från början, och varit sitt andra ego dvs. Pontus, så hade han troligtvis inte svärtat ner både sig själv, sin fru och mängder av andra människor.

Innerst inne tror jag inte Anjo är en sådan här vedervärdig person från början, han har blivit en produkt som är skapad av Joakim och Stefan Hallgren på Ninetone.
Tror dock att Anjo inte har haft något emot detta p.g.a. sin jakt på acceptans från andra, frågan är om han var förberedd på att hans egna beteende skulle vara det som skulle sänka honom och hans fru.

En sak som är säker, det kommer bli svårt att ta sig upp igen, när media börjar uppmärksamma vad som händer på YouTube men också "bakom ridåerna".

Jag tvivlar på att hela styrelsen på Ninetone är insatta i vissa av kreatörernas material. Om de vore det, tror jag att provisionen i stället skulle skänkas till ideella föreningar som arbetar förebyggande mot mobbning och liknande.
Citera
2025-11-14, 16:16
  #19953
Medlem
I vilken video var det man kunde beskåda Fläskberget utföra ”tjockisdansen”? Mitt grabbgäng måste ha något att underhålla oss med före kvällens utgång.
Citera
2025-11-14, 17:36
  #19954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svergland
Med ytterligare strikes?

Hoppas de strikar bort varandra från youtuben. Finns inget bättre än när en psykopat bråkar med en annan psykopat, eller psykopat-lakej i detta fallet (Anjo är Jockes lakej). Win-win för alla andra icke inblandade, och loose-loose för psykona.
Citera
2025-11-14, 18:06
  #19955
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttrigare
I vilken video var det man kunde beskåda Fläskberget utföra ”tjockisdansen”? Mitt grabbgäng måste ha något att underhålla oss med före kvällens utgång.
Ha så kul!
https://youtu.be/WnGTuCCeJwE?t=68
Citera
2025-11-14, 18:24
  #19956
Medlem
Stefan Hallgren, ansiktet utåt för Ninetone har gjort en hel del problematiska uttalanden och kommentarer om och hos flera stora kreatörer. Den senaste gången på Anjos senaste video. Han ger en tumme upp i kommentarsfältet, oskyldigt kan man tycka, innan man ser innehållet.

Stefan tummar upp att Lisen kallar Linnea för hora, att hon vill planera att samla ihop människor för att slå sönder Linnea och att Joakim Lundell beskriver att han vill att Linnea blir påkörd, men överlever, blir rullstolsburen och behöver äta mat genom ett sugrör.

Förmodligen förstår inte kretatörer som blir head huntade till Ninetone vad dom signar upp på och vad dom stöttar med pengar som förvärvas från deras kanaler.

Jag vill med det påminna om att Stefan Hallgren (ansiktet utåt för Ninetone), har en egen flashbacktråd där sånt Ninetone och Stefan Hallgren är inblandade i kan samlas.
(FB) Skvaller om Stefan Hallgren (ninetone)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in